Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Pattie
#175053
hoi iedereen..!! Wat doen jullie als je hond vlootjes heb, of wat geven jullie ze uit voorzorg tegen de vlooien.. Ik vind eigenlijk nooit vlooien maar ik kan me niet voorstellen dat ze er nooit zitten..??
Gebruikersavatar
Door Nitus
#175162
Ik gebruik Frontline pipetten op de hond en 1x per jaar omgevingsspray van Exil, ben nu even vergeten hoe dat precies heet.
Door Lizzy
#175178
Ik doe niks tegen vlooien. Helemaal niks. Ja, ik geef ze gezond te eten (en er gaat ook wel regelmatig wat knoflook door hun groentemix). Daarnaast hebben we een plavuizen vloer en deze stofzuig ik elke dag. De honden hebben gewoon nooit vlooien.

Mijn buren gebruiken alle gif die te krijgen is. Op de omgeving. Op de honden en op de kat. En zij hebben ook altijd vlooien.

Ra ra, hoe is het mogelijk?
Door Francisca
#175229
Ik gebruik ook al jaren niks tegen vlooien. En idd, ik zie nu ook geen vlooien meer.
Gebruikersavatar
Door Binno
#175250
Lizzy schreef: Ik doe niks tegen vlooien. Helemaal niks. Ja, ik geef ze gezond te eten (en er gaat ook wel regelmatig wat knoflook door hun groentemix). Daarnaast hebben we een plavuizen vloer en deze stofzuig ik elke dag. De honden hebben gewoon nooit vlooien.

Mijn buren gebruiken alle gif die te krijgen is. Op de omgeving. Op de honden en op de kat. En zij hebben ook altijd vlooien.

Ra ra, hoe is het mogelijk?
Ik gebruik in de zomer Frontline, maar dus niet voor de vlooien maar voor de teken! Heb ook Biokill geprobeerd maar nog evenveel teken gevonden dus... De rest van het jaar gebruik ik helemaal niks, want mijn honden hebben gewoon NOOIT vlooien.
Wij hebben in de woonkamer wel vasttapijt (daar houden die beestjes wel van) maar ik heb al jaren geen vlo meer gezien. Zou dit nu echt door het gezondere eten komen?
Ga je natuurlijk JA zeggen... ;D ;D ;)
Door Lizzy
#175288
Binno schreef:

Zou dit nu echt door het gezondere eten komen?
Ga je natuurlijk JA zeggen... ;D ;D ;)
Ik denk dat een hond die gezond te eten krijgt beter bestand is tegen vlooien, maar ik kan me ook haast niet voorstellen dat een gezond-etende hond geen vlooien krijgt.

Ik vraag me juist af of dat gif er niet iets mee te maken heeft... (steeds sterker wordende/vechtende vlooien die zich wapenen en dus immuun worden voor al dat gif ofzo...?).
Door lekker kort
#175962
Ik houd mijn honden in de gaten en ze hebben eigenlijk nooit vlooien, lopen ook tussen de pensionhonden dus zouden kans genoeg lopen om ze op te lopen.

Mijn vorige honden hadden een vlooienband dat werkte nog het beste, gifdruppels e.d wel eens geprobeerd maar de vlooien liepen vrolijk verder
Door Peet
#175980
Volgens mij is de ene hond gewoon lekkerder voor een vlo dan de andere, en hetzelde bij katten. Idem waarom de ene mens lekker is voor muggen en de ander nooit wordt geprikt....

Bij mijn zus (hond+katten) riedelt het regelmatig van de vlooien.

Ik heb gelukkig nooit last van vlooien bij de beesten, ook niet toen ik nog katten had.
Teken is helaas een ander verhaal.... >:( >:(
Door Marion
#176549
even afkloppen ;) maar Tommie heeft ook nooit vlooien en doe er niets speciaals tegen.
We hebben hier zelfs een keer een hond te logeren gehad die van top tot teen helemaal onder zat :-X toen ze op haar rug ging liggen om gekroeld te worden krioelde het van de vlooien op haar buik >:( Zelfs toen heeft Tommie er geen één over gekregen, dus zal wel een combinatie zijn van gezonde voeding en de ene hond zal misschien aantrekkelijker zijn voor vlooien dan de andere hond ???
Verder wordt het huis goed schoon gehouden en wordt Tommie geregeld met de vlooienkam gekamd (omdat dat bij zijn vacht prettiger werkt dan een borstel).
Door Lupa
#176569
ik gebruik ook niks tegen vlooien fontline vind ik troep, heb ooit een hond gezien die zo een pipettje krijgt en de volgende dag was hij volledig kaal op de plek waar de middel toegedient was.
mijn honden hebben wat dat betreft een makkelijke vacht, iedereavond even met en vlooienkam die gedompelt is in water, en ik vind nooit wat.
nou ja bijna nooit 1 week geleden had ik er een tepakken, maar die is snel verzopen.
Door yalla
#182338
Ik doe ook niets tegen vlooien, mijn hond krijgt gezond te eten en ik heb ze wel.

Ra ra hoe kan dat ??? :-\
Door Lupa
#182625
ik zie niks als ik op de link klik ???
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door