Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lianneke
#1514793
Hallo,

Vanmorgen vond ik braaksel van een van de katten met daarin een flinke lintworm. Ik heb ze allebei, de katten, meteen een antiwormtablet gegeven.
Moet ik nu onze 2 honden ook ontwormen?? Ik ben een echte poepkijker en heb niks van wormen in de poep gezien. Maar dat hoeft niet altijd, begrijp ik.
Ze barfen allebei volledig. (de katten krijg ik er niet aan).

Groetjes, Lianne
Door bloemetje
#1514796
Nee dat zie je idd niet meestal. Ik zou het wel doen.. Zeker als ze redelijk close zijn met elkaar en weleens uit elkaar bak drinken ofzo.
Door Lizzy
#1514844
Vind besmetting niet plaats door het eten van besmette vlooien? Als dat de enige manier van besmetting is, dan weet ik niet of je de hond nou ook moet ontwormen.... Je kunt ook een mestonderzoek laten doen. Als je honden geen wormen hebben, is het zonde om ze te ontwormen.
Door bloemetje
#1514846
Lizzy heeft (zoals altijd  :biggrin2:) gelijk http://www.weetjesoverkatten.nl/vlooien.htm

Maar ik zou dan eigenlijk denken dat de honden ongetwijfeld wel een vlotje hebben opgepikt van de poezen.. Een mestonderzoek kan nooit kwaad natuurlijk. Wel van 3 dagen verzamelen en dat laten onderzoeken.. Anders vinden ze het misschien niet..
Door lianneke
#1514911
Ik heb in ieder geval het natuurlijke middel met olijfolie en knoflook gemaakt, dat krijgen ze zowieso,maar het vreemde vind ik dat het helemaal geen vlooientijd is????
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door