Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1532179
Ja ik vind het verwarrend omdat ze het ene jaar dat krijgen en het andere jaar weer wat anders.
Door wijkje
#1533016
Ik was ook hier nooit achtergekomen als ik deze site niet had gelezen. En op de website van Novibac heb ik destijds ook gevonden en voor mezelf uitgeprint en meegenomen naar de dierenarts.
Omdat ik al eerder klein onenigheidje heb gehad, wilde ik me goed voorbereiden. Het ging wel wat met wat gemopper van haar kant, maar ze ging er niet tegenin.
Ik heb haar gewoon gevraagd of ze de mogelijkheid hadden om te titeren...En toen was het stil.....Haar reactie was voor mij voldoende..

De laatste keer ging het al makkelijker om haar te overleggen..Ze kent me, denk ik..een beetje..En ik was blij verrast dat ze niet negatief reageerde op het feit dat ik Jeppe vers voer.. ;) ;)
Door Deesje
#1535779
vandeweek een cursist van mij ´geholpen´ met wat er gevaccineerd moest worden en ook hier weer een da die uit zijn nek lult...

ze heeft van 2008 DHPPI en lepto gehad, en wilde nu op mijn aanraden ook alleen lepto doen.. dus ze stuurt haar da een mailtje of dat kan, ook omdat je er anders staat en het opeens niet kan en ze er toch een uitgebreide instoppen.. krijgt ze terug, wij adviseren om dit jaar nog een keer de cocktail te doen (??? :-[) en dan volgend jaar parvo en weil te doen.. dan weer de cocktail.. dit slaat dus ook helemaal nergens op... (buiten het feit dat ze zich volgens mij vergissen in parvo/parainfluenza)... pffff...

daarnaast had ik haar geadviseerd de lepto en rabies (die ze ook moest) te splitsen, niet samen te geven omdat de lepto toch wel heftig is..

in de bijsluiter van nobivac lepto staat trouwens deze.. die is ook wel leuk.. je mag dus wel alle nobivac samen doen maar eenzelfde vaccin van een andere fabrikant liever niet??? 4.8 Interacties met andere geneesmiddelen en andere vormen van interactie Er zijn geen gegevens beschikbaar over de veiligheid en effectiviteit bij het gelijktijdig gebruik van dit vaccin met enig ander vaccin, met uitzondering van Nobivac Rabiës (stam Pasteur RIV) of de vaccins uit de Nobivac-serie die de DHPPi (hondenziekte, hepatitis, parvo en/of paraïnfluenza) virus componenten bevatten. Daarom wordt aangeraden geen andere vaccins dan één van deze te gebruiken binnen 2 weken voor of na vaccinatie met Nobivac Lepto.

kortom het heeft me weer even met twee voeten op de grond gezet over hoe 'meedenkend' de da is zelfs als je met een concrete vraag komt...

(hetzelfde als mijn oude da die toegezegd had de titerbepaling te doen, toen ik daar kwam was ie opeens niet betrouwbaar, ze kon de titerbepaling wel doen zoals ie bij de rabies gedaan werd maar dan was het 50,- per component dus 180,- in totaal voor de titerbepaling.. jajaja.. :-X)
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1535905
Boniootje is ook weer terug van de D.A.

De D.A. zei dat er wel meer 'mensen zoals ik' zijn die alleen Weil enten  ;D
De assistente maakte de opmerking dat 't qua kosten weinig uitmaakt, dus dat je dan toch beter toch P.I. ook kan laten enten  :-X

Heeft iemand voor mij een richtprijs als het gaat om titerbepalingen? Ik vroeg het de D.A. of ze dat doen. Die zei dat 't prijzig was. Druif als ik ben heb ik niet gevraagd wat prijzig is.... Ik ga overigens hoe dan ook voortaan alleen nog titeren (behalve Weil) Maar dan heb ik een beetje een idee.....
Door Deesje
#1535921
rond de 35,- (ex consult) geloof ik... nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er altijd andere dingen bij heb gehad en dus nooit alleen een titerbepaling en een consult betaald heb.. dus kan er iets naast zitten..
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1536223
Als de da het bloed voor de titer bepalingen opstuurt naar een lab , is het inderdaad prijzig...ik dacht iets van 80 euro per ziekte.
De sneltest van Vacci check is dacht ik inderdaad rond de 35 euro voor DHP. Maar die heeft niet elke da!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1536837
Inge en Bono schreef:
Heeft iemand voor mij een richtprijs als het gaat om titerbepalingen? Ik vroeg het de D.A. of ze dat doen. Die zei dat 't prijzig was. Druif als ik ben heb ik niet gevraagd wat prijzig is.... Ik ga overigens hoe dan ook voortaan alleen nog titeren (behalve Weil) Maar dan heb ik een beetje een idee.....
46,50 voor de eerste hond en 31,50 voor elke volgende.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1536914
Hij had het inderdaad over opsturen naar het lab.... Want een andere test vond hij niet betrouwbaar? Maar als ik hier de reacties lees, klopt dan niet?

In ieder geval bedankt voor de richtprijzen!  :) Ik ga me weer verder verdiepen in het hoe en wat. Interessante materie dit!
Door Mevroi Kruim
#1536988
Dat klopt idd niet, dat de vaccicheck niet betrouwbaar is. Daar is ooit wat gesteggel over geweest waarbij het onderzoek waarin de vaccicheck er minder goed afkwam breed uitgemeten en rondgetoeterd werd en de rechtzetting in het geniep ging.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1536992
Inge en Bono schreef: Hij had het inderdaad over opsturen naar het lab.... Want een andere test vond hij niet betrouwbaar? Maar als ik hier de reacties lees, klopt dan niet?
Nee, dat klopt niet. NML health heeft deze test geïntroduceerd in Nederland en ze hebben via de universiteit twee studentes een onderzoek naar de test laten doen. Toen (b)leek de test niet betrouwbaar. Intervet heeft de test toen overgedaan met hetzelfde bloed en toen kwam de test er wel goed uit.
Die test wordt al meer dan 15 jaar in meer dan 60 verschillende landen gebruikt.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1537357
Duidelijk verhaal! Ik ben er blij mee  :)

Ik vermoed ook wel dat de D.A. deze test voor me moet kunnen regelen daar hij als verkooppunt van NML Health op de website staat. Ik ga volgend jaar vragen naar de Vaccicheck bij hem.

Bedankt!
Door Boez
#1537623
Goed zeg dat je je DA hiermee blijft confronteren. Ik vind dat zelf moeilijk...
Door Limpy
#1542532
Hier zelfde discussies bij dap (idd om moedeloos van te worden) maar gelukkig wel holistische da vlakbij die wel de vari-check in huis heeft!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door