Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door charmed
#1318165
Frontline Combo is niet zo'n heerlijk goedje :(
Love Bird schreef: Hoi,

Ik begrijp dat je shelties hebt.
Zelf heb ik ook een sheltie die erg gevoelig is voor anti-vlooienmiddelen. Via de sheltievereniging is informatie te verkrijgen welke middelen gevaarlijk kunnen zijn voor een sheltie. Ik wil je bij deze alleen waarschuwen dat shelties erg gevoelig kunnen reageren op bepaalde stoffen die in deze middelen zitten, dus niet zomaar alles uitproberen zou ik zo zeggen.
Zoals inmiddels algemeen bekend werkt Frontline niet meer afdoende, maar Frontline Combo zou beter zijn.
Door ~Joke~
#1318626
De werkzame stof van eco style is spiritus saponatus=verzeepte alcohol. Het tast het uitwendige skelet van de vlooien aan. Onschuldiger middel kan ik bijna niet bedenken  ;) Ik maakte altijd al een spiritus-groene zeep mengsel om luizen op planten te bestrijden
Door charmed
#1320489
Dan zou ik nog voor advantage gaan, die wordt maar voor een klein percentage opgenomen in het bloed.
Love Bird schreef: Oke, geen heerlijk goedje, maar vlooien gaan ook niet zomaar dood!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1326794
Vroeguh werkte Frontline als een trein, de laatste jaren niet meer, vlooien zijn resistent geworden.
Advantage (zelfde als Bolfo Gold) werkt wel nog steeds goed, getuige mijn ervaring  :D
Door giny
#1328119
Gimli & Thorin schreef: Heb een vraagje,

wie heeft de anti vlooien bestrijdingsmiddelen van eco style geprobeerd ?
Wat zijn de ervaringen hiermee ?

Ik ben een beetje huiverig voor frontline.

Maar sinds 5 jaar hebben we vlooien en ik zie door de bomen het bos niet meer om het zo te zeggen.
Ik kwam dus eco style tegen, maar vraag me af of het goed werkt.
Ik heb het dan over de pipetjes, de omgevingsspray en de spray voor op de dieren.
Ik heb Ecostyle maanden geprobeerd, maar na enkele maanden was ik hier niet meer tevreden over.
Nu gebruik ik Flea Away en dat is ook op natuurlijke basis. Het gaat nu zelfs zo goed dat ik mijn hond 1/2 ipv 1 hele tablet per dag geef. Wel is het belangrijk dat de omgeving (andere dieren, tapijt) vlovrij is.
Het kost 20,95 per 100 tabletten + verzendkosten, want het is nog op weinig plaatsen te krijgen. De opbouw van het middel duurt ongeveer 1 maand.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door