Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1315305
CallistaBea schreef: Okee, dan snap ik het hele verhaal. Ik laat haar nu dus alleen voor Weil inenten.

@ Nog even voor de zekerheid, DHPPi is toch ook 3 jaar geldig net als DHP?
Nou, volgens mij is de Pi (para influenza) maar 1 jaar geldig. De rest van de DHP is wel 3 jaar geldig. Daarom prikken veel DA's ieder jaar Weil + Pi + Parvo. Maar dat moet je dus 'fijn' niet toelaten, als je het mij vraagt. Pi is nergens voor nodig en Parvo in DHP biedt gewoon 3 jaar bescherming.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#1315307
Het is duidelijk, bedankt.....ik ben er uit. Voortaan wordt het dus DHP om de 3 jaar, weil durf ik niet achterwege te laten dus elk jaar en rabies heeft ze ook nodig ivm vakanties buitenland maar die is ook 3 jaar geldig.
Door Lizzy
#1315322
CallistaBea schreef: Het is duidelijk, bedankt.....ik ben er uit. Voortaan wordt het dus DHP om de 3 jaar, weil durf ik niet achterwege te laten dus elk jaar en rabies heeft ze ook nodig ivm vakanties buitenland maar die is ook 3 jaar geldig.

Ja, Rabies is 3 jaar geldig.
Door Cathelijn
#1315440
Ik hoor overigens wel eens dat da zeggen dat de Weil alleen samen met Parvo kan. Ik zou voordat je gaat even informeren of je de Weilenting los kan krijgen. 
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#1315483
Cathelijn schreef: Ik hoor overigens wel eens dat da zeggen dat de Weil alleen samen met Parvo kan. Ik zou voordat je gaat even informeren of je de Weilenting los kan krijgen.
Ik ga zo bellen maar het moet wel kunnen want ik heb van vorig jaar ook aparte stickertjes in het boekje staan.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#1315491
Niet voor de Parvo? Nee, alleen de Weil.......momentje................Jahoor, die hebben wij apart, dus geregeld, morgenmiddag  ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1315680
CallistaBea schreef: Dus dan zou ze alleen voor Weil moeten? En de cocktail pas weer over 2 jaar? Toch?

Bea zwemt ook niet maar we lopen wel vaak op 't land en langs een natuurgebied waar ze wel eens heel sporadisch met haar pootjes in het water wil gaan om iets op te pakken dus dat vind ik bij Bea wel nodig.

Ik wil Bea ook niet overdadig laten enten, vooral niet omdat ze 2 jaar terug naar is geworden van de enting en ik meteen weer terug kon naar de DA; ze is toen wel weer heel snel hersteld zonder tegenstoffen maar toch wil ik geen onnodig risico nemen wat dat betreft.
Persoonlijk werd deze hond bij mij helemaal niet meer gevaccineerd!
Maar goed, dat zijn risico's die een ieder voor zich zelf moet afwegen. Je moet je afvragen welk risico groter is, de bijwerkingen van de enting of de kans om ergens mee besmet te raken.
Door Mevroi Kruim
#1315793
CallistaBea schreef: Ik vind haar daar eerlijk gezegd nog te jong voor :-\
Dan zou ik laten titeren. Dikke kans dat de enting helemaal niet nodig is omdat de weerstand nog op peil is. Bespaart haar toch weer een riskante vaccinatie.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1315835
Lizzy schreef: En ook moet je uitkijken dat hij/zij een oplosstof gebruikt en niet de Lepto enting als oplosstof! Vraag daar dus echt om hoor!

goed om te weten!!
Door Cathelijn
#1315970
Mevroi Kruim schreef: Dan zou ik laten titeren. Dikke kans dat de enting helemaal niet nodig is omdat de weerstand nog op peil is. Bespaart haar toch weer een riskante vaccinatie.
Ja, dat zou ik ook doen voor de cocktail, maar ja, voor Weil is het niet mogelijk he...Blijft het toch een afweging.
Door pieterendiaan
#1315989
Zou iemand mij advies kunnen geven over de enting van bikkel, aangezien ik uit de topic niet precies kan halen waar ik hem tegen moet laten enten.
Gisteren is hij een jaar is geworden, ik kreeg zo'n prachtige kaart van de dierenarts om weer jaarlijks te laten enten  :D, weet ik niet precies wat te doen.
Hij heeft gehad:

25-8-08        vanguard pup CPV (van pfizer) & vanguard pup DA2Pi (van pfizer)
23-9-08        nobovac KC & novibac Parvo & novibac Lepto
14-10-08      novibac DHP (van intervet)


Ik denk eraan om alleen weil te laten enten, is dit juist of kan ik dit ook laten titeren.
Bikkel zwemt niet maar drinkt wel tijdens het spelen uit de slootjes..

alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
Door Dian
#1316085
weil kun je niet titeren. Weil is zelfs niet eens een heel jaar werkzaam. DHP kun je titeren. Als de titers hoog genoeg zijn hoef je daarvoor niet te enten.
Door pieterendiaan
#1316245
Dian schreef: weil kun je niet titeren. Weil is zelfs niet eens een heel jaar werkzaam. DHP kun je titeren. Als de titers hoog genoeg zijn hoef je daarvoor niet te enten.
naja dan moet hij dat dus zeker krijgen, of zijn er ook redenen om weil niet te enten?
mijn dierenarts gaat vast zeuren als ik en wil titeren en een mestonderzoek :D
Gebruikersavatar
Door Dian
#1316356
pieterendiaan schreef: naja dan moet hij dat dus zeker krijgen, of zijn er ook redenen om weil niet te enten?
mijn dierenarts gaat vast zeuren als ik en wil titeren en een mestonderzoek :D
ik heb zelf niet geent tegen Weil, blijf het een moeilijke vinden.............'k vind het namelijk een rotenting :-[
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door