Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1287092
In februari heb ik de ontlasting van onze 5 teckels laten onderzoeken bij t Woud. Daar kwam bij 2 teckels een coccidiosebesmetting uit. Kennelijk een hele lichte, ik kreeg geen advies om te behandelen. Bij een van deze 2 kwam ook haakworm naar voren. Daar heb ik haar Drontal voor gegeven. Echter, ik wil een nestje gaan fokken, en laat nu weer de ontlasting onderzoeken. Nu bij mijn eigen da. Die stelde een mengontlastingsonderzoek voor. Dus van alle 5 de teckels bij elkaar. Dus niet gericht ontwormen of behandelen tegen coccidiose. Maar dan evt allemaal tegelijk behandelen voor wat er uit het onderzoek komt.
Coccidose is niet gevaarlijk voor volwassen honden, wel voor puppen. Vandaar mijn zorg. De teckel die gedekt gaat worden heeft ook een coccidiosebesmetting. Eigenlijk hoop ik een beetje dat door het versvoer de bacterie weg is.
Wat is nu het beste om te doen? Groetjes Ingrid
Door vagebond
#1288168
Hij is kennelijk van mening als eentje het heeft, moeten ze allemaal behandeld worden.... Dit laatste vroeg ik me dus af of dat ook zo is. Dus dat is niet zo. Wat kan ik nu dan het beste doen? Gewoon alle honden apart laten checken, of alleen die 2 met de coccidiose. Want om dat laatste gaat het om. Groeten Ingrid
Door Lizzy
#1288640
vagebond schreef: Hij is kennelijk van mening als eentje het heeft, moeten ze allemaal behandeld worden.... Dit laatste vroeg ik me dus af of dat ook zo is. Dus dat is niet zo. Wat kan ik nu dan het beste doen? Gewoon alle honden apart laten checken, of alleen die 2 met de coccidiose. Want om dat laatste gaat het om. Groeten Ingrid
Ik heb geen idee. Misschien weet Tannetje/Dorothea dit?
Door vagebond
#1290196
Ik heb bij t Woud geinformeerd, alleen goede hygiene bij de puppen is straks belangrijk plus dat de puppen goed voer te eten krijgen. De weerstand bouwen ze dan zelf op tegen coccidiose. Ik hoef verder geen aktie te ondernemen bij mijn volwassen teckels.  Nu twijfel ik dus helemaal, op internet lees ik dat puppen dood kunnen gaan van een coccidiose besmetting, en nu krijg ik bericht dat ze gewoon zelf weerstand op moeten bouwen. Eerlijk gezegd denk ik dus dat wel meer honden coccidiose hebben, ook fokteven. Ze hoeven maar op een speelweide van meerdere honden te zijn geweest en ze hebben al dikke kans dat ze t hebben.
Door Lizzy
#1290233
vagebond schreef: Ik heb bij t Woud geinformeerd, alleen goede hygiene bij de puppen is straks belangrijk plus dat de puppen goed voer te eten krijgen. De weerstand bouwen ze dan zelf op tegen coccidiose. Ik hoef verder geen aktie te ondernemen bij mijn volwassen teckels. Nu twijfel ik dus helemaal, op internet lees ik dat puppen dood kunnen gaan van een coccidiose besmetting, en nu krijg ik bericht dat ze gewoon zelf weerstand op moeten bouwen. Eerlijk gezegd denk ik dus dat wel meer honden coccidiose hebben, ook fokteven. Ze hoeven maar op een speelweide van meerdere honden te zijn geweest en ze hebben al dikke kans dat ze t hebben.
Ja, lastig he, zoveel verschillende meningen :-\. Je moet nu iemand gaan geloven. Om jezelf niet compleet gek te maken. Sterkte met je beslissing 'hoe verder te gaan'. Ik durf je niet te adviseren in deze.....
Door dogsunlimited
#1290630
Zou je niet kunnen volstaan met een kuurtje Parasiet Compositum van De Groene Os ipv zware AB kuren waarmee je gelijk heel die darmhuishouding om zeep helpt, mocht je dat toch op die manier laten behandelen? Als het een lichte infectie is, zou je er vanuit kunnen gaan dat het zou kunnen helpen. Minstens 5 extracten die erin zitten helpen tegen coccidiosis als je Google moet geloven.
Door vagebond
#1290945
Meen je dat nou, ga direkt kijken, toevallig zo'n pot hier staan nog. Anders zou toltrazuril moeten helpen volgens t Woud. Dat wordt dus gebruikt bij duiven en varkens voor coccidiose.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1291412
Parasieten compositum, maar ook probiotica moeten kunnen helpen.
Als de weerstand van de pups goed is, moet het goed komen.

Ik zou zeker geen mengonderzoek doen. Gewoon apart. Of een hond wormen of coccidiën heeft is sterk afhankelijk van de individuele weerstand en darmflora en is dus neit voor elke hond hetzelfde.
Door wenche
#1291556
Ik weet wel met lammetjes dat het verstandig is ze allemaal te behandelen als er 1 coccidiose heeft... Maar verder....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door