Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lightning
#1275928
ik heb een vraagje. heb namelijk nog steeds het idee dat ik een beetje opgelicht word qua prijs van een enting. wat kost het nou eigenlijk die entingen zelf? ik bedoel dus niet inclusief consult maar daarbuiten?

want als ik met 2 honden ga en ik laat alleen de weil enten was ik dus alsnog 70 euro kwijt. je kan mij niet wijs maken dat entingen 35 euro kosten. en dan had ik nog korten a 5 euro per hond ::). anders was ik dus 80 euro kwijt geweest. weet iemand dat hoeveel het kost?
Door Fido
#1275933
Ik denk dat €35,-- een gemiddelde prijs is en je niet het vel over je neus getrokken wordt ;)

Bij ons in de omgeving varieert de prijs van €27,50 tot €50,-- voor de coctail.
Persoonlijk vind ik dat je niet zonder klinisch onderzoek (consult) mag rekenen omdat een da áltijd een onderzoek moet doen of het dier gezond is en geënt mag worden. Doet een da dit niet en ent hij/zij zonder klinisch onderzoek dan is dat een kunstfout!

Als je met je vraagstelling: wat kost een entingt zelf?, bedoeld wat de inkoopprijs is? dan schaar ik deze vraag onder de zelfde noemer als wat kost nu kleding? wat kost nu een bankstel? wat kost nu ? enz enz.  ;)
Laatst gewijzigd door Fido op zo 07 jun 2009, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door claudiaB
#1275935
Dit is een normale prijs.
Of je de hele coctail laat zetten of alleen weil, maakt in prijs niet zoveel uit.
Sommige dierenartsen geven wel meer korting bij het enten van meerdere honden. Betaal je 1x consult ofzo.
Door lightning
#1275958
volgens mij begrijpen jullie me niet geheel :-[.. bij ons zit dus in die 35 euro de consult erbij in.. maar ik ga met 2 honden op zelfde tijdstip waarom dan 2 keer consult betalen? ze worden sowieso geheel nagekeken
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1275972
Beide honden moet nagekeken worden dus twee maal consult  ;)
Sommige dierenartsen berekenen dat gewoon door helaas.

Bij mijn dierenarts betaal ik 30 euro voor enting (incl. consult) en voor de volgende die tegenlijk komt krijg ik 5 euro korting.
Vorige keer was ik met 3 honden en moest 80 euro afrekenen.
Eentje dus 30 en de volgende 2 kostte me 25 euro per hond. :)
Door lightning
#1275986
Sweet Dutchess schreef: Beide honden moet nagekeken worden dus twee maal consult ;)
Sommige dierenartsen berekenen dat gewoon door helaas.

Bij mijn dierenarts betaal ik 30 euro voor enting (incl. consult) en voor de volgende die tegenlijk komt krijg ik 5 euro korting.
Vorige keer was ik met 3 honden en moest 80 euro afrekenen.
Eentje dus 30 en de volgende 2 kostte me 25 euro per hond. :)
maar als ik namelijk voor iets anders met 2 honden naar de DA ga hoef ik maar 1 keer consult te betalen daarom vind ik het zo raar. ik zou zeggen trek dan 1 lijn
Gebruikersavatar
Door Sweet Dutchess
#1275993
lightning schreef: maar als ik namelijk voor iets anders met 2 honden naar de DA ga hoef ik maar 1 keer consult te betalen daarom vind ik het zo raar. ik zou zeggen trek dan 1 lijn
Ja klopt , dat is hier ook zo, sterker nog ,vaak betaal ik niet eens consult :-X
Het is gewoon een standaard bedrag denk ik voor die entingen.
Als ik bijv met eentje ga voor een enting en ik neem er meteen eentje mee die wat mankeerd ,betaal ik de enting en de medicijnen die ik mee krijg voor die andere .
Daar word dan weer geen consult voor gerekend :confused1:

Ik snap ook niet waarom er bij de ene dierenarts veel meer betaald moet worden voor medicijnen dan bij de andere, terwijl het dan gewoon om hetzelfde medicijn gaat :(
Laatst gewijzigd door Sweet Dutchess op zo 07 jun 2009, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#1276021
Het is ook lastig en verschillend per da.

Bv. bij ons betaal je een vast bedrag voor de vaccinatie en dat is inclusief klinisch onderzoek. Maakt niet uit één of twee honden, de handeling per hond blijft hetzelfde ;).
Als je hond met klinisch onderzoek blijkt dat er niet gevaccineerd wordt dan hoeven er geen kosten betaald worden, tenzij het een probleem(pje) is die medisch handelen noodzaakt en de eigenaar ook wil dat dat gebeurd, dan rekenen we daar een consult voor.

Waar we niet intrappen  ;) zijn eigenaren die een hond hebben met bv oorproblemen, geen zin hebben om een consult daarvoor te betalen en dan onder het mom van vaccineren langs komen en dan denken dat wij dat hele oorprobleem voor nop gaan uitzoeken (echt waar het gebeurd).
Zodra het werken wordt buiten het klinisch onderzoek, wordt er wel een consult gerekend. Lijkt me logisch da moet dan aan het werk ;)

Andere da rekenen bv weer altijd consult kosten en komen er geen kosten bij voor de handelingen die hij/zij doet als een dier problemen heeft. Is handig je weet altijd waar je aan toe bent maar ik vind het niet eerlijk voor eigenaren waarvan het dier gezond is, prikje erin en tjakka toch kosten voor een consult kwijt.

En dan zijn er ook nog praktijken die altijd consultkosten rekenen voor de vaccinatie en als er nog problemen zijn daar extra consult voor rekenen.

Iedere praktijk kiest dus waar die zich het prettigst bij voelt ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1276627
Als je met twee kinderen naar de kapper gaat en je laat hun haren knippen, dan moet je toch ook voor twee kinderen betalen?  ::)
Door Too
#1276637
Psies, natuurlijk betaal 2x consult én 2x inenting...
k geloof dat ik hier toch 10euro korting krijg voor elk volgende dier .. fijn natuurlijk, maar ik heb graag dat er echt goed gekeken wordt
Door lightning
#1276717
lees eens goed als ik met 2 honden naar de DA te gelijk ga voor iets anders betaal ik maar 1 consult wat is dan het verschil met een enting? word en dan beter voor je hond gezorgt? lijkt me niet
Gebruikersavatar
Door kira
#1276728
Dat consult enting verhaal is voor mij ook nog steeds onduidelijk.
Wel hebben wij standaard dat controle helemaal gratis is, dus zeg maar grote beer moest voor controle van haar kaakwond en hechtingen en dat betaal je niet. Verder krijgen we een tot op de euro gespecificeerde rekening van ieder draadje, pilletje en naaldje, heel prettig.
Door laura86
#1278145
Ik vind 35 euro reuze meevallen. Ik betaal hier 50 en daar moet ik nog een half uur voor in de auto zitten ook.

Volgens mij is er wel eens een onderzoek gedaan dat de prijzen van de entingen zo verschillen. Even rondbellen kan veel schelen, maar voor mij zit de dichtsbijzijnde dierenarts die mijn hond alleen weil wil geven hier een half uur vandaan en om verder te rijden zie ik niet zitten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door