Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door flin
#1264945
giardia schijnt bestand tegen chloor te zijn, en ook overgebracht kan worden door ijs....dus of vriezen dan zin heeft?
verhitten gaan ze wel kapot van...
~voor de stoomreiniger-capaciteiten, zou je in de bar-plaats misschien meer reacties krijgen....
Door danielle1980
#1265125
schoonmaken met juiste middel is idd wel handig, wand idd kan giardia tegen bepaalde middelen,
ik bleef maar schoonmaken bij mij huis... :-X

ik heb maanden aktief aan de honden moeten geven, want ze wogen zeker 10 kilo te weinig als pup :-X
Door Bennie
#1265197
Bedankt voor alle tips! De chloor kan ik dus in het keukenkastje laten staan.
Door Bennie
#1265850
Gisteren alles maar dan ook alles met stoom gedaan, m'n huis ruikt nu als een strijkfabriek.
Azul heeft vandaag echte harde keutels gelegd, daar ben ik erg blij om, nu duimen tot vrijdag dat ie negatief getest wordt!
Door Bennie
#1267391
Vandaag zijn alle honden negatief getest, hieperdepiep hoera!

Bedankt voor jullie hulp!
Door Chubby
#1267497
Giardia is niet altijd aantoonbaar in de ontlasting, maar slechts met vlagen. Denk daarom!

Tweede tip: schoonmaken met simpel schoonmaakazijn is effectiever dan chloor  ;)
Door verwonderd
#1267498
naar mijn weten moet je idd zekerheidshalve over .... weken (ik weet niet meer hoeveel) opnieuw laten testen.

Ik heb het zelfs tot 3 keer aan toe laten testen. Ook een laboratoriumtest. Met een snaptest kan hier en daar idd iets gemist worden.
Door Bennie
#1267529
Tis niet de ontlasting die getest wordt, maar een met een soort van wattenstaafje wordt een anaal monster genomen zegmaar.
Ik hou het sowieso in de gaten en het boosdoenertje krijgt nog 5 dagen preventief medicatie.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door