Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#1222995
Ik gebruik voor onze honden de vlo & teek exit van cdVet. En ben tot nu toe erg tevreden. Het is een natuurlijk middel. 3 weken lang dagelijks een druppel aan de oorschulp smeren en na die 3 weken nog 1-2 per week en ze zijn beschermd tegen de vlooien en teken
Door Ulrike
#1230337
We moeten er inderdaad weer aan gaan denken.. Van de week heb ik na elke wandeling in het bos kruipende teken van Bass af moeten halen  :-X
Door kirsten2368
#1253171
Hallo allemaal,
Mijn naam is Kirsten en heb een kruising chihuahua, van ruim 8 mnd, genaamd Deejee. Omdat hij klein is loopt hij snel onder vele bosjes door en ja, inderdaad, ook hij vangt de nodige teken op. Ik heb voor hem de scalibor band. Gisteravond heb ik hem omgedaan en al gauw merkte ik dat hij vreselijke jeuk kreeg en dat 1 oog dicht ging zitten. (misschien heeft hij door het krabben wat in zijn oog gekregen) Ik wilde zo de nacht niet ingaan dus heb ik de band afgedaan. Vanmorgen weer omgedaan en ja, de jeuk is weer terug. Hij probeert nu te slapen en ik merk dat hij af en toe last van schokjes heeft. Herkend iemand dit? Het kan van de jeuk komen dat weet ik niet zeker.  Zijn oog, daar gaat het iets beter mee.  Is er ook iemand die ervaring heeft met het sloom worden door de band? Ik hoop dat hij nu ligt te slapen omdat hij echt moe is en niet omdat hij sloom is geworden door de band. In de bijsluiter staat dat bij sloom worden en trillen(dat doet hij niet) de band afgedaan moet worden.  Maar niet wat je daarna moet/kan doen.  Alleen dat de problemen binnen 48 uur over zijn. Heel fijn maar het probleem waar deejee de band voor om heeft is dan niet weg.
Weet iemand of de jeuk ook van voorbijgaande aard is?
Wij gaan naar Zuid-Frankrijk en ik vraag me af wat hij, mocht hij echt niet tegen de band kunnen, dan om zou moeten.
Hij krijgt ook druppeltjes maar dat schijnt niet genoeg te zijn.
Door Mevroi Kruim
#1253304
Je hoort het wel meer dat honden slecht op de Scalibor reageren, en als je de zoekfunctie gebruikt kun je hier ook topics erover vinden. Het varieert van jeuk en kale plekken in de nek tot echt vervelende verschijnselen.
Ik zou zelf geen Scalibor meer gebruiken als een van mijn honden zo reageert (doen ze gelukkig niet).
Door evds
#1279059
ga nu misschien ook maar voor gif :-[ :-[ :-[
Vorige week een vergissing gemaakt en een uurtje in het bos gelopen. Bij aankomst bij de auto liepen de teken in kolone over mijn honden heen, die hele kleintjes :-\ :-\ :-\ Ben zeker een uur bezig geweest om de lopende teken eraf te kriijgen. Bij thuis komst nog eens een uur bezig geweest. Zeg maar 100 of meer teken per hond :-X
en pupsel had er neen stuk of 10.

Heb nu daar niet meer gewandeld en dan valt het mee maar toch ..... twijfel twijfel twijfel want ik haal ze er nog steeds af :o :o
Laatst gewijzigd door evds op wo 10 jun 2009, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Happy Tail
#1279314
ja lastig nietwaar?
hier haal ik soms wat wandelende teken eraf, van de week wel een volle in de huiskamer aangetroffen......getver jekkie bah!! :nerves:
Dan toch nog even beter controleren want deze zat waarschijnlijk in een oor flap verstopt Semir had daar namelijk een kaal stukje. Oksels en liezen worden standaard gecontroleerd daar zitten ze meestal.
vooralsnog hou ik het op knoflook en controlen. Maar als er inderdaad 100 over je hond heenlopen.....dan is hij echt in een nest terecht gekomen
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1279377
koekiesranch schreef: Ik gebruik voor onze honden de vlo & teek exit van cdVet. En ben tot nu toe erg tevreden. Het is een natuurlijk middel. 3 weken lang dagelijks een druppel aan de oorschulp smeren en na die 3 weken nog 1-2 per week en ze zijn beschermd tegen de vlooien en teken
Waar is dat te koop??
Door flodder en dwarrel
#1279479
koekiesranch schreef: Ik gebruik voor onze honden de vlo & teek exit van cdVet. En ben tot nu toe erg tevreden. Het is een natuurlijk middel. 3 weken lang dagelijks een druppel aan de oorschulp smeren en na die 3 weken nog 1-2 per week en ze zijn beschermd tegen de vlooien en teken
kunnen ze daar ook mee het water in? ik had nml petvital verminex gekocht ook op natuurlijke basis maar dat is niet waterbestendig en ik heb nu al meer teken van de honden afgehaald dan voorgaande jaren en inderdaad ook van die vieze volgezogen gevonden :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door