Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door lekker kort
#128347
even over het verschil tussen de ontwormingsmiddelen in de dierenwinkel en de dierenarts (werd ook om gevraagd) de middelen uit de dierenwinkel zijn de middelen die eerst bij de dierenarts verkrijgbaar waren, zodra er wat nieuws komt dan schijft het zeg maar door, meestal hebben de middelen uit de dierenwinkel dus meer bijwerkingen, zo heb ik het 20 jaar geleden geleerd en als ik bij de groothandel kijk gaat het nog altijd zo.

Echt vreselijk shit dat die hond dood is maar dat had die dierenarts moeten weten ik heb het geleerd bij het H&K besluit (was zelfs nog een examenvraag) dus hij zou het zeker moeten weten, en dus ook wijzer moeten wezen.

Groet Fritz
Door Paul_Barte
#128413
Stronghold bevat voor zover ik weet selamectine, eigenlijk wordt het ook nooit gebruikt voor wormen maar voor mijten en vlooien en als preventie tegen hartworm.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#128425
Paul_Barte schreef: Stronghold bevat voor zover ik weet selamectine, eigenlijk wordt het ook nooit gebruikt voor wormen maar voor mijten en vlooien en als preventie tegen hartworm.

Toen Strongholt net op de markt was, werd het ook als ontwormingsmiddel aangeprezen. De fabrikant is daar zelf vrij vlot van teruggekomen.

Maar geef die lui de kost niet die tezamen met de paarden ook de honden even een druppel uit dezelfde flacon geven :-\
Door Thineke
#128519
Hallo,
Er is sinds vorig jaar een nieuw ontwormingsmiddel op de markt gebracht, dat Milbemax heet. Als ik het me goed herinner - ik heb nog ergens een mail hierover - zit hier ook een stof, verwant aan ivomectine in. Deze is misschien gebruikt?

Groeten, Thineke
Door gonny
#128553
Angelique schreef:

Ik geloof nou niet dat jouw hond bij de herderachtigen die het bluemerle-gen draagt behoort.
Geen paniek, dus, jouw hondje zal hooguit een daggie aan de sch*t gaan :D
ja, dat weet ik maar ik schrok wel ff!! Je moet er toch niet aan denken???!!!! wat het poepen betreft: mooie stevige keutels hoor!!!! ;D
Door Thineke
#128869
Hoi,
Heb even in m'n oude mails zitten spitten en vond de volgende tekst:
The new wormer Milbemax contains the active ingredient milbemycin oxime which is part of the family of macrocyclic lactones i.e. Ivermectin - Avermectin - Doramectin and Abamectin. I got this information from Novartis who are the producing company of Milbemax. An excellent website about Collies and macrocyclic lactones/Ivermectins etc can be found at:
http://www.google.ca/search?q=cache:xWp ... n&ie=UTF-8
Novartis were kind enough to send me their product information sheet.

Groetjes, Thineke
Door ~Joke~
#129108
Mijn Border Terrier Spike is ook bij de dierenarts aan het infuus beland na ontwormen met balminth. Hij begon te krampen en dit hield niet op . Na twee uren krampen heb ik hem naar de dierenarts gebracht waar hij aan het infuus is gelegd om te spoelen. In totaal heeft hij vijf en een half uur liggen krampen en dacht ik ook dat hij dood ging. Twee jaar ervoor heeft hij een hele zware aanval gehad na stronghold druppels in de nek, later ook nog een keer langdurig krampen na gebruik van frontline spray. Ik ben inmiddels genezen en gebruik niets meer [geen vergif] voor mijn dieren. Vlooien hebben ze practisch nooit dat controleer ik met de vlooienkam. Ontwormen doe ik alleen als ik echt wormen zie.
Door 202spots
#129112
Worden deze wormkuren allemaal als tablet/pillen gegeven ???
Ik ben van armoe vanmorgen ook maar naar de DA gegaan ..
'n paar weken geleden had ik die knoflook kuur gedaan,maar gisteren en vanmorgen zag ik toch weer tapeworm zitten.. :-\
We hebben al jaren geen vlooi of tapeworm gezien,maar nu vind ik om de haverklap vlooien en dan ook weer de tapeworm. >:(
Dus ik vond dat ik toch maar naar de DA moest gaan,maar hier krijgen ze 'n Droncit injectie,en moet over 14 dagen herhaald worden.
Kennen jullie dit ook?

DRONCIT® Rx
(praziquantel) Injectable Cestocide For Dogs And Cats

Bayer Animal Health
56.8 mg/mL Solution
DESCRIPTION:

Droncit Injectable Cestocide is a clear solution containing 56.8 milligrams of praziquantel per mL which has been formulated for subcutaneous or intramuscular use in dogs and cats for removal of cestodes (tapeworms)
Door ~Joke~
#129146
Deze injectie heeft Spike ook gehad toen hij een lintworm had. Dit was na het balminth avontuur. De injectie Droncite verdroeg hij gelukkig wel goed. Het hoefde trouwens niet na 14 dagen herhaald te worden.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op ma 19 jul 2004, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#129148
202spots schreef: DRONCIT® Rx
(praziquantel) Injectable Cestocide For Dogs And Cats

Bayer Animal Health
56.8 mg/mL Solution
DESCRIPTION:

Droncit Injectable Cestocide is a clear solution containing 56.8 milligrams of praziquantel per mL which has been formulated for subcutaneous or intramuscular use in dogs and cats for removal of cestodes (tapeworms)
Ja, deze hebben we hier ook. Is donderdag in het boekje bijgeschreven voordat we naar Engeland gingen.
Door 202spots
#129186
Ik hoop dan maar dat het niet zulke rotzooi is al sommige pillen.. :-\

p.s
jammer van Ez...Erna...volgende keer beter!! ;)
Door 202spots
#129190
harns49 schreef: Deze injectie heeft Spike ook gehad toen hij een lintworm had. Dit was na het balminth avontuur. De injectie Droncite verdroeg hij gelukkig wel goed. Het hoefde trouwens niet na 14 dagen herhaald te worden.
Hmm..waarom niet herhaald dan??
Bij die van jou ook niet Erna?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door