Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Chaos
#1183124
Ik denk dat Sandra bedoelt je hoeft niet per sé na precies 1 maand te laten titeren.
Het is de "minimale termijn" tussen enting en bloedafname, welke geadviseerd is door de producent van het vaccin.

Ik citeer van de genoemde site (DogsIncluded) :

- wanneer is de bloedtest
Elke fabrikant van rabiësvaccins adviseert in de bijsluiter over de periode die moet zitten tussen het toedienen van de prik en het testen van het bloed. Doorgaans staat hier een maand voor


Je kunt dus net zo goed een half jaar na de enting de bloed test doen bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1183155
oh zo ;) Ik heb ook 120 dagen gewacht omdat ik dr misschien weleens mee naar zweden of noorwegen mee wil nemen en geen zin heb om dan opnieuw te laten titeren ;)
Door sandrra
#1183425
MarijeEnBoomer schreef: ?!?!
Ik snap niet wat je bedoelt. Ze moeten een titer uitslag hebben voor je Engeland in mag. Was zelf 2 dagen na de 6 maanden bij de engelse grens en die mevrouw heeft wel 4 keer het aantal maanden geteld of het er echt wel 6 waren.
Sorry ik was idd niet heel duidelijk..
Ik bedoelde dat t niet gelijk na 1 maand hoeft te titteren je kan ook even wachten en dan ben je meteen ook klaar voor Zweden e.d
Dus je moet wel titeren maar t moet niet meteen 1 maand na de enting
Door Danny
#1183627
Ik begreep wel wat je bezoelde hoor ;)

Idd misschien was het slimmer geweest om langer te wachten maar als ik na de zomer naar Engeland wil zou dat dus te lang duren....dus vandaar dat ik een maand gewacht heb.
Door sandrra
#1184013
Danny schreef: Ik begreep wel wat je bezoelde hoor ;)

Idd misschien was het slimmer geweest om langer te wachten maar als ik na de zomer naar Engeland wil zou dat dus te lang duren....dus vandaar dat ik een maand gewacht heb.
Ja dan heb je idd kort dag.
Door Danny
#1196026
Nou bloed onderzoek was prima. Volgens mij moet de waarde minimaal 5 zijn en hij was 7.7!
Dus nu nog 6 maandjes wachten en dan mogen we naar Engeland. Maar goed echte plannen hebben we nog niet.
Door margreet
#1196457
Die van Bram was 0,29 niet goed dus vandaar dat ik vorige maand een nieuwe rabies heb laten prikken en dus nu als de wiedeweerga eens moet laten testen anders moet Danny zonder ons naar Engeland ::)
Door Danny
#1196561
Hitam schreef: Hij moet hoger zijn dan 0,5. Dus dan zit je zeker goed!
Oh jeetje 0,5...nou ja ik had ergens een 5 gehoord! phoe he dat is hij wel hoog ja.

Margreet had je Bram nu voor het eerst geent tegen rabies?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1196866
heb het even nagekeken en Boomer had 1,7 dat was na 2 keer enten omdat de test anders vaak negatief uitvalt.. en toen wist ik nog niet beter dan dat wat de dierenarts zegt over enten is waar  :-X
Door Danny
#1197886
Ik heb nu wel al een aantal keer gehoord dat de titer bepaling na de Nobivac van 3 jaar vaak te laag is...

Oh ja wat ik jullie nog wel even wil vermelden...
Ik heb Gina verzekerd.
In dacht ach de rekening van 150 euro krijg ik toch niet helemaal terug maar misschien het consult wel...
Dus ik heb hem ingestuurd en gister lag er dus een brief in de bus en daar stond op dat ik gewoon alles vergoed kreeg, oke minus het eigen risico natuurlijk...
Toch leuk he! Hoef dus maar 20% zelf te betalen!
Laatst gewijzigd door Danny op vr 06 mar 2009, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door