Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Koori
#1159649
Hoi,

we hebben donderdag middag onze honden (zijn 4 jaar) de rabies enting gegeven, daar we begin maart naar
limburg/duitsland gaan.
Gelukkig geen andere enting erbij gegeven, dat stellen we uit tot april.
Maar nu ons manneke, wil niet eten, vanmorgen voor het eerst niet,oogt dus ook wat slomig,
vanmiddag met de grote wandeling liep hij wel redelijk entousiast, maar niet is zo super als
normaal zeg maar, waren dus ook met een uurtje terug bij de auto. nu ligt hij dus al vanaf 4 uur te liggen.
Hoelang kan/mag zoiets duren :-[ , vind het 3x niks.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten nu.

(heb al gesnuffeld in oude topics, en al ontdekt dat het een vervelende enting betreft, dit was hun 1e en
denk dus ook de laatste, over 3 jaar zien we wel verder.
Maar toen ik in een oude topic wilde reageren, kreeg ik een rode tekst, dat er al zoveel dagen niets
gepost was in die topic, en dat het verstandige was om een nieuwe te openen, dus vandaar.)

gr Maria

23.30 aanvulling

De hele avond gelegen, yoghurt wil die maar 3 likjes, kaas niet, een paar stukjes gedroogd vlees gegeven.
muize hapjes gegeten.
Om 23.00 uur ons avond rondje gelopen, in super afgeslankte vorm :-[, hij loopt echt super sloom.
Ik was zo blij dat hij op kvv goed ging eten, en dat hij weer een beetje in gewicht bijtrok, maar dat
holt nu dubbel zo hard weer naar beneden.
Net wilde hij naar buiten, moest hij kotsen. Hoelang duurt zo'n reactie op zo'n enting. En waarom komt zo'n
reactie op die enting pas na 1½ dag, vrijdags waren ze alleen wat luier als anders, dus iets meer slapen,
maar niet verontrustend.

Mag toch hopen dat het morgen beter gaat!
Laatst gewijzigd door Koori op za 24 jan 2009, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1160422
Ik zou toch morgen langs de dierenarts gaan en hem goed laten nakijken. Het kan zijn dat het niets bijzonders en vanzelf weer wegtrekt maar het kunnen ook nare dingen zijn. Heeft hij koorts?
Op zich kan een entingsreactie ook nog na een paar dagen optreden.
Door Koori
#1160528
Hitam schreef: Ik zou toch morgen langs de dierenarts gaan en hem goed laten nakijken. Het kan zijn dat het niets bijzonders en vanzelf weer wegtrekt maar het kunnen ook nare dingen zijn. Heeft hij koorts?
Op zich kan een entingsreactie ook nog na een paar dagen optreden.
Vanmorgen wilde Kootje nog niet eten, maar oogde iets beter als gisteren.
Tussen de middag weer een poging gedaan, weer niet, toen kipfilet uit de vriezer gehaald, en dat gekookt.
Zal niet helemaal horen, maar ik moest wat proberen :-[, hij at een halve, toen zijn portie smuldier vlees,
even in het kokend water van de kipfilet gedaan, en daar heeft hij toen nog zo'n 100 gr van gegeten.
Vanavond zijn gewone smuldier pens/vlees compleet gegeven, 400 gr, normaal krijgt hij het dubbele, en jippie
dat heeft hij allemaal op gegeten, dus waarschijnlijk, hebben we nu het ergste gehad.
Koorts heeft hij niet, maar ik zal hem ook zekers nog in de gaten houden, en als ik het niet vertrouw,
sta ik morgen om 8 uur op de stoep van de DA.

Hitam, bedankt voor je reactie, zat echt even in de piepzak, 't was met br*k altijd al een moeilijke eter, maar
nu zelfs met kvv ook. Dit was wel de laatste rabies enting die we gegeven hebben, wist niet dat het zo'n reactie kon geven.


gr Maria
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door