Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1155582
SandraH schreef: Jullie zijn een stel mutsen......bij de 1 mag ik het beschaafde Nederlandse woord 'groenteprutje' niet in de bek nemen, bij de ander moet enten vervangen worden door 'vaccineren'....... ;D ;D
Hoho, niet allemaal he ;D ;D! Van mij mag groenteprut EN enten ;D ;D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1155592
Lizzy schreef: Hoho, niet allemaal he ;D ;D! Van mij mag groenteprut EN enten ;D ;D
Ja, maar van jou mogen we het woord sterillisatie niet gebruiken bij een teef :P

(de voetnoot bij m'n stukje in het nieuwe nog te verschijnen nummer van het dalmatisch nieuws heb ik speciaal voor jou toegevoegd ;) )
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1155596
*Dorothea* schreef: Ja, maar van jou mogen we het woord sterillisatie niet gebruiken bij een teef :P

(de voetnoot bij m'n stukje in het nieuwe nog te verschijnen nummer van het dalmatisch nieuws heb ik speciaal voor jou toegevoegd ;) )
Van mij ook niet, maar er moet wat aan Liz toe te spelen overblijven natuurlijk ;D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1155605
Lizzy schreef: Zullen we een lijstje aan gaan leggen van wie je wat niet mag gebruiken en dat in de gebruikersovereenkomst zetten? ;D ;D ;D
o ik vind zwanger heel erg, als we het over honden hebben
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1155609
*Dorothea* schreef: o ik vind zwanger heel erg, als we het over honden hebben
Gaan die dan ook niet bevallen maar werpen ;D ;D ;D

Ik weet niet meer op dat hier was of op het HF waar ooit iemand pislink werd omdat wij van die denigrerende termen gebruikten zoals TEEF, als we het over een vrouwtjeshond hadden ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1155611
Lizzy schreef: Zullen we een lijstje aan gaan leggen van wie je wat niet mag gebruiken en dat in de gebruikersovereenkomst zetten? ;D ;D ;D
Goed idee!

(Sorry Amber, we zitten een beetje je topic te vernaggelen :-\)
#1155634
Bedankt voor al jullie reactie's, super!

Heb de titel af even veranderd in puppyvaccinatie ;)

Het is me nu dus heel duidelijk dat ik die derde vaccinatie niet zomaar laat geven.
Nog even wat aanvullende info: ze is beide keren gevaccineerd met Nobivac. De 1e keer heeft ze Hondenziekte (1) en Parvo levend (3) gehad, de 2e keer Parvo levend(3), Leptospirose (Weil)(6) en Kennelhoest (Para-influenza)(7). De injectie die ze ná haar 2e enting heeft gehad is Dexamethason.

Ik denk inderdaad dat ik maar naar een goede holistische da ga, volgens mij zit Tannetje Koning van de genoemde artsen het dichtste bij Assen, is het niet?

Titeren lijkt me momenteel de beste optie dan, ik heb nl een hondenuitlaatservice en verplicht mijn klanten ook te vaccineren, dan wel een titerbepaling te laten doen. En in m'n bus zitten dus veel verschillende honden, en Raisa zit daar dan later ook weer in, en ze ontmoet al regelmatige een groep, dus ik moet toch zeker weten dat ze wel voldoende beschermt is.
#1155656
amber13 schreef: Bedankt voor al jullie reactie's, super!

Heb de titel af even veranderd in puppyvaccinatie ;)

Het is me nu dus heel duidelijk dat ik die derde vaccinatie niet zomaar laat geven.
Nog even wat aanvullende info: ze is beide keren gevaccineerd met Nobivac. De 1e keer heeft ze Hondenziekte (1) en Parvo levend (3) gehad, de 2e keer Parvo levend(3), Leptospirose (Weil)(6) en Kennelhoest (Para-influenza)(7). De injectie die ze ná haar 2e enting heeft gehad is Dexamethason.

Ik denk inderdaad dat ik maar naar een goede holistische da ga, volgens mij zit Tannetje Koning van de genoemde artsen het dichtste bij Assen, is het niet?

Titeren lijkt me momenteel de beste optie dan, ik heb nl een hondenuitlaatservice en verplicht mijn klanten ook te vaccineren, dan wel een titerbepaling te laten doen. En in m'n bus zitten dus veel verschillende honden, en Raisa zit daar dan later ook weer in, en ze ontmoet al regelmatige een groep, dus ik moet toch zeker weten dat ze wel voldoende beschermt is.

Jammer dat Lepto en parainfluenza niet getiterd kunnen worden, ik zou dat wel willen weten na een injectie Dex.
Parvo kan natuurlijk ook hoog zijn door de 1e enting.

Maar, ik vraag het nog maar een keer, wat ga je doen als de titers te laag zijn? Voor HCC zal de waarde hoogstwaarschijnlijk te laag zijn, want daar is jouw hond helemaal nog niet tegen geentgevaccineerd.
#1155742
*Dorothea* schreef: Jammer dat Lepto en parainfluenza niet getiterd kunnen worden, ik zou dat wel willen weten na een injectie Dex.
Parvo kan natuurlijk ook hoog zijn door de 1e enting.

Maar, ik vraag het nog maar een keer, wat ga je doen als de titers te laag zijn? Voor HCC zal de waarde hoogstwaarschijnlijk te laag zijn, want daar is jouw hond helemaal nog niet tegen geentgevaccineerd.
Goeie vraag...weet ik eigenlijk niet :-\ Ik hoop dat een holistisch dierenarts me hier dan ik kan adviseren.

Maar er is dus grote kans dat de vaccinatie minder gewerkt heeft door de dex injectie??
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door