Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door qyan
#115195
Anna Penta schreef: Over wanneer je de wormkuur moet herhalen lees ik steeds weer iets anders. Het varieert van 1 week tot 10 dagen tot 2 weken tot 3 weken. Ik weet het echt niet meer. Trouwens, ook als je geen wormen aantreft kunnen die toch wel binnen in de ontlasting zitten of zo? Zo dat je ze zelf niet ziet?

Ik blijf het zo lastige materie vinden die wormen. Ben trouwens wel benieuwd of Quan nu beter eet en of z'n ontlasting beter is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die paar wormen daar de oorzaak van zijn.
hoi anna,
hij eet nu idd beter.
maar wie weet hoelang hij al wormen heeft gehad, heb immers al 1,5 jaar niet meer ontwormt.
of dat de echte oorzaak geweest is durf ik niet te zeggen, qyan heeft natuurlijk nog steeds een wat zwak darmstelsel, dus wie weet. ???
Door Anna Penta
#115204
okay ik begrijp het. Nog even voor mijn eigen info: wat is 'slechte' ontlasting? Is dat zachte ontlasting, brijachtig?
Door Lizzy
#115211
sylvia schreef:
Dat is niet raar omdat als je daadwerkelijk wormen hebt gezien je er zeker van kunt zijn dat die wormen zich ook al voortgeplant zullen hebben en dat er dus eitjes in de hond zitten die zich nog gaan ontwikkelen tot worm, die moet je dus nog te grazen nemen het liefst voor ze zich weer hebben voortgeplant (ik doe dan dus twee en halve week later)
Ja, maar de meeste mensen bestuderen de poep niet en weten dus niet of de hond besmet is geweest. En als er dus WEL wormen waren maar je hebt het niet gezien, dan ontworm je dus ook niet twee weken daarna. Snap je wat ik bedoel? Dan zou je dus altijd het zekere voor het onzekere moeten nemen en 2 maal moeten ontwormen.... (achter elkaar)
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 24 jun 2004, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#115212
Paul_Barte schreef: Het is een bekend verschijnsel dat honden soms stoppen met eten of weinig trek hebben als ze wormen hebben!!
Sommige wormmiddelen lossen de wormen op zodat je deze ook niet naar buiten kan zien komen.
Ik weet niet beter of herhalen na 14 dagen.
Ja, dat bedoel ik dus. Als je niet kunt zien of er wormen zijn, dan zou dat betekenen dat je altijd de wormenkuur moet herhalen om het zekere voor het onzekere te nemen!

En dan blijft het toch vreemd dat er NIETS op de gebruiksaanwijzing te vinden is over herhaling na 2 weken.... (of 3 of weet ik wat). Heb net de gebruiksaanwijzing van Flubenol Speciaal erbij gepakt en ook daar staat niets over herhalen.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 24 jun 2004, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#115227
Anna Penta schreef: okay ik begrijp het. Nog even voor mijn eigen info: wat is 'slechte' ontlasting? Is dat zachte ontlasting, brijachtig?
qyan had de een keer diaree, dan was het weer zacht, dan weer diaree, verschillend dus.
heb ook een ander merk vlees geprobeerd, daar heeft ie 1 dag goede ontlasting op gehad en verder ook niet.
dus toen kwam ik toch maar op het idee om te ontwormen, ondanks dat het ontlastingonderzoek geen wormen aantrof.
Door Timmy
#115234
Als ik me goed herinner hoef je alleen bij pups te herhalen omdat die er heel veel hebben en omdat bij pups de larven een andere "route" door het lichaam nemen dan bij honden boven de 6 maanden (ik spreek hier dus over de toxocara) . Volwassen honden poepen de meeste eieren gewoon uit.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op do 24 jun 2004, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#115236
ik zit me nu iets heel geks af te vragen ;D
moet ik mezelf nu ook niet ontwormen ??? ;D
Door Timmy
#115237
Ligt eraan ;D
Toxocara is zoonotisch, lintworm niet (behalve een bepaalde soort, maar die komt zelden voor).

Gr.
Linda
Door qyan
#115238
dus met andere woorden:
gewoon maar ff in de gaten houden ;D
Door Timmy
#115244
Yep, gewoon elke keer even koekeloeren ::)

Gr.
Linda
Door Anna Penta
#115255
nou ik heb er maar van gemaakt dat je bij ernstige wormbesmetting de kuur twee weken later moet herhalen. De gulden middenweg.
Door Ineke
#116187
Het is gelukt hoor. 6,5 Drontal fijn geknepen tussen twee lepels. Eitje er door en happen maar.

Geen wormen, twee dagen diarree en nu eet hij helemaal niet meer ::)

Soms wou ik dat ik goudvissen had :-\
Door qyan
#116379
Ineke schreef: Het is gelukt hoor. 6,5 Drontal fijn geknepen tussen twee lepels. Eitje er door en happen maar.

Geen wormen, twee dagen diarree en nu eet hij helemaal niet meer ::)

Soms wou ik dat ik goudvissen had :-\
waarom heb je niet drontal large dog genomen.
dan heb je 1 tablet per 35 kilo lichaamsgewicht.

hmm, nu eet ie helemaal niet meer dus :-X
Door Ineke
#116380
qyan schreef:

waarom heb je niet drontal large dog genomen.
dan heb je 1 tablet per 35 kilo lichaamsgewicht.

hmm, nu eet ie helemaal niet meer dus :-X
Large Dog? Ik wist niet dat dat bestond.

Hij eet slecht. Kan ook zijn dat hij de pens dus echt niet lekker vind. Ik geef het hem dan een paar keer achter elkaar. Misschien met het even wennen.

Wormen hadden ze in elk geval niet. Ze waren sinds een jaar niet meer ontwormd :)
Door avalon
#124507
Ineke schreef: Het is gelukt hoor. 6,5 Drontal fijn geknepen tussen twee lepels. Eitje er door en happen maar.

Geen wormen, twee dagen diarree en nu eet hij helemaal niet meer ::)

Soms wou ik dat ik goudvissen had :-\
goudvissen lusten de wormen rauw ;D

De laatste keer dat ik ontwormt heb is ook al weer een jaar geleden. Mijn honden hebben er volgens mij ook geen last van, hoewel Avalon wel een grote kans heeft om ze op te lopen. Ze wil nl nogal eens poep eten dat ze op straat vind :-X. Zou het daarom verstandig zijn om haar een keer te ontwormen?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door