Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#113475
Het is niet verrassend dat de da dat zegt omdat dit normaal ontworm protocol is, je ontwormt de teef als ze loops wordt en dan één a twee weken voor de bevalling.Ik doe dat ontwormen dus alleen als ze loops worden (en gedekt moeten worden) en die twee weken voor de bevalling doe ik niet meer , sinds mijn eerste teef na het geven van die laatste wormenkuur een acute alvleesklierontsteking kreeg en is overleden. Ik heb altijd die wormenkuur verantwoordelijk gehouden , mischien onterecht maar die wormenkuur bij een zwangere teef heeft mij nooit lekker gezeten.
Ik zou zeker ook geen knoflook kuur geven aan een zwangere teef, de pups krijgen namelijk ook een knoflook spoeling , teveel aan knoflook is schadelijk en voor een ongeborenpup lijkt me snel een dosis te hoog.
Gewoon een week na de bevalling de moeder ontwormen.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 20 jun 2004, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#113492
Bij alle drie de nesten heb ik de teef op de 1ste of 2de dag van de loopsheid ontwormd, daarna gewoon met de puppen. Ik heb nooit wormen gezien, of problemen gehad!
En nu, begin ik me af te vragen, of dat ontwormen dan eigenlijk wel zin had, de 1ste of 2de dag! :-\
Ook Lisa, die gedekt zou worden, heeft direct op de 1ste dag haar kuur gehad!.
De andere honden zijn al ruim 1 1/2 jaar niet meer omtwormd.
Door K@rin
#113499
202spots schreef: Heeft ze wormen ???
Ik heb 'n idee dat de knoflook wel gegeven kan,maar misschien is het beter als Tannetje zegd wat zij er van denkt?
Het is in mijn mening in ieder geval beter als wormkuur van de DA toch ???

Tannetje??? Behalve de takje tijm, gember en rood pepertje voor de Humans... ;D
WAT of HOE doe je 't wanneer je de honden koflook als wormkuur geeft ???
Niet dat ze weet .....................
In ieder geval niets in haar ontlasting te zien.
Ze is regelmatig ontwormd en in september voor het laatst ...........
Door nancy
#113864
Ik vraag me eigenlijk al heel lang iets af mbt de diverse wormen die honden kunnen krijgen en heb hier nog nooit iets over kunnen vinden op internet ofzo.
Als je de honden chemisch ontwormd zou dat gif door het hele lichaam zijn werk doen, dus ook wormen die doorgedrongen zijn tot longen, hart, lever enz. worden dan gedood door zo'n chemische pil en niet alleen de wormen en eitjes die zich in de darmen bevinden.
Maar weet iemand hoe dat zit met knoflookkuurtjes of anti-wormkruidenkuur gebruiken hiervoor? Dood zo'n natuurlijke kuur ook echt alle wormen (en wormlarven e.d.) in het lichaam of werkt dit alleen in de darmen zelf?? Ben erg benieuwd hiernaar.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#113890
De chemische ontwormmiddelen worden niet of nauwelijks in het lichaam opgenomen en doodt dus zeker niet de larven in het lichaam. Deze zijn zeer resisitent voor elke behandeling en kun je niet dood krijgen.

Wat de knoflook precies doet weet ik niet eens. Het maakt het in elk geval erg onplezierig voor de wormen. Of het ze dood weet ik niet zeker, zou best kunnen.
Je kunt het in elk stadium van de dracht geven, is niet schadelijk behalve als je te veel geeft. Alleen weet niemand precies hoeveel te veel is. Volgens mij scheelt dat ook per individu. Geen hele tenen in elk geval.
Maar de bechreven olie moet niet te snel opgevoerd worden.
5 teentjes verdeeld over 3 dagen vind ik erg veel.
Ik zou het verdelen over tenminste 10 dagen.

Uiteraard ook afhankelijk van het gewicht van de hond.
Door nancy
#114654
Tannetje, bedankt voor je reaktie.
Ik heb hier nog 2 vragen over:
1) hoe merk je aan je hond of je teveel knoflook geeft, omdat het per hond kan verschillen de "maximale hoeveelheid knoflook" zeg je?
2)En begrijp ik nu goed dat de chemische ontwormers zoals Drontal eigenlijk alleen in de darmen ontwormen en niet de evt. verder in het lichaam binnengedrongen wormen doden? Ik had begrepen dat er in allerlei organen wormen kunnen "binnendringen", zoals lever , longen, hart , ogen enz. maar dan zouden die dus nooit meer gedood kunnen worden? Eng idee :P
Hoop dat je hier nog iets meer over wil posten,
gr. Nancy
Gebruikersavatar
Door sylvia
#114738
Chemische middelen doden de worm niet de larve , dus daarom moet je ook eigenlijk altijd na een bepaalde tijd herhalen omdat de eitjes van de gedode wormen weer uit kunnen komen en tot wormen kunnen ontwikkelen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door