Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Marie Sofie
#110471
>:( >:( >:(

Gloeiende, bloeiende, kokende, nakende.......

Ik heb bij Mylo de pup (nu 5 maanden) een spoelworm? in zijn ontlasting gevonden....
lang ,dun elastiekje doorzichtig

Eerst nog ff overgeven (gras,slijmerig)
Een beetje hoesterig (sinds eergisteren)
Al weken een slechte/wisselende eetlust......(dacht dat het kwam door het wisselen)

Gelukkig had ik nog Mansonil pasta in huis, en ga ik nu hond en kat ontwormen, 2 dagen....

Omdat Mylo vanaf 8 weken op kvv staat dacht ik wel safe te zitten (uiteraard is hij als pup xx-malen ontwormd)
Maar ja, Mylo barft buiten ook, vooral drolletjes van katten en bepaalde honden.....en al het andere.
Razendsnel rent hij er met zijn buit vandoor.

Oh een kind opvoeden is moeilijk, maar jeetje:
een hond ook hoor! (mijn laatste pup is alweer 20 jaar geleden)
En je maakt je toch altijd zorgen hè....ze zijn toch van jou afhankelijk.
Nou, eh... dit wou ik toch ff kwijt, omdat ik me toch weleens onzeker voel met die kleine boef van
5 maanden.

Groet van Ria
Door Truus
#110502
Hoi Ria, het zit jou niet mee he :-\, eerst spoelwormen ontdekt bij Mylo en nu ook nog je foto weg :(.

Ik lees hier dat de spoelworm voornamelijk schadelijk is, omdat het de vitamine C in het hondenlichaam vernietigen.
Verder weet ik niet zoveel hierop te zeggen maar....mischien anderen?????
Gebruikersavatar
Door sylvia
#110533
Kvv is geen vrijwaring voor een wormenbesmetting, dus gewoon even alles ontwormen en vrolijk weer verder.
Door oebaya
#110690
Het hoeft helemaal niet zo te zijn, dat je puppy de besmetting heeft opgelopen van het eten van kattenpoep. Wellicht waren er nog spoelwormeitjes aanwezig, ondanks al het ontwormen. Heb het hier ook meegemaakt met een nestje: alleen wormen bij de 1e ontworming en nog niet eens bij alle pups. Na een week kreeg ik de melding dat een pup toch nog spoelwormen had. Wat hier nog liep ook maar weer ontwormd. Ook wer spoelwormen, maar niet bij alle 3. Ik ben al jaren niet zo'n ontwormer, maar bij pups is het denkelijk wijs ze toch wat vaker een wormenkuur te geven.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#110726
Ik ontworm altijd een paar weken achterelkaar bij puppen ,ook als ik niets vind krijgen ze minimaal 3 keer een ontworm kuur, heb het ook nog nooit gehad dat een pup bij mij is weggegaan met een spoelworm besmetting.
Door oebaya
#111345
sylvia schreef: Ik ontworm altijd een paar weken achterelkaar bij puppen ,ook als ik niets vind krijgen ze minimaal 3 keer een ontworm kuur, heb het ook nog nooit gehad dat een pup bij mij is weggegaan met een spoelworm besmetting.
Nou Sylvia, ik had de puppen ook 3x ontwormd en toch nog spoelwormen bij sommige pups. Toen ik die melding kreeg, heb ik wat bij mij nog rondliep, dus nog een 4e keer ontwormd.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#111346
oebaya schreef:

Nou Sylvia, ik had de puppen ook 3x ontwormd en toch nog spoelwormen bij sommige pups. Toen ik die melding kreeg, heb ik wat bij mij nog rondliep, dus nog een 4e keer ontwormd.
gr.
Nicolette
gebruik je wel een middel die de wormen niet oplost ? Hierbij moet jezelf erg opletten want van sommige middelen zeggen de da's dat ze niet oplossen maar die doen dat dus wel.Ik ontworm 3 keer als ik niets vind, vind ik 1 spoor van wormen dan ontworm ik van 3 tot 9 weken iedere week net zolang tot ik twee keer niets vind, gelukkig heb ik dat pas 1 keer hoeven doen bij een opvang hond die zwanger aangekomen was.Het kan ook zijn dat die pup een spoelwormbesmetting bij die mensen heeft opgelopen , misschien hebben ze katten of nog een hond, of heeft hij in de tuin aan een besmette kattendrol gesnuffeld.
Door oebaya
#112141
Wat bedoel je met wormen oplossen? Dat ze dan niet zichtbaar zijn in de ontlasting?
Heb Drontal puppy gebruikt en in de ontlasting van enkele pups waren wormen te zien. En van die kat zou kunnen, maar het zusje van die pup zit ook bij katten en had geen wormen.
Maar hoe doe jij dat zo vaak puppies ontwormen? Dan loop je toch vast met de entingen? Zelfs als je geen 6-weken enting geeft, met 9 weken wordt er toch geënt en een week voor of veertien dagen na geldt dan niet ontwormen.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#112159
oebaya schreef: Wat bedoel je met wormen oplossen? Dat ze dan niet zichtbaar zijn in de ontlasting?
Heb Drontal puppy gebruikt en in de ontlasting van enkele pups waren wormen te zien. En van die kat zou kunnen, maar het zusje van die pup zit ook bij katten en had geen wormen.
Maar hoe doe jij dat zo vaak puppies ontwormen? Dan loop je toch vast met de entingen? Zelfs als je geen 6-weken enting geeft, met 9 weken wordt er toch geënt en een week voor of veertien dagen na geldt dan niet ontwormen.
gr.
Nicolette
ja dat gaat dus dan niet, en ontworm ik toch gewoon.
Nu moet ik ook zeggen dat met banmint ik nog nooit geen kotsende of spuitpoep puppen heb gehad.
Maar ik denk dat spoelwormen verwijderen indien ze dus aanwezig zijn belangrijker is dan niet ontwormen omdat de 6 weken enting is gegeven.
Het is kiezen uit twee kwaden en dan vindt ik in dit geval ontwormen één van de twee minst kwade.
Door oebaya
#112217
sylvia schreef:
ja dat gaat dus dan niet, en ontworm ik toch gewoon.
Nu moet ik ook zeggen dat met banmint ik nog nooit geen kotsende of spuitpoep puppen heb gehad.
Maar ik denk dat spoelwormen verwijderen indien ze dus aanwezig zijn belangrijker is dan niet ontwormen omdat de 6 weken enting is gegeven.
Het is kiezen uit twee kwaden en dan vindt ik in dit geval ontwormen één van de twee minst kwade.
Oké, weet ik dan voor de volgende keer. Overigens heb ik over Drontal puppy ook geen klagen qua kotsen of spuitpoep. Heb daarna nog een ander middel gebruikt, omdat de Drontal puppy inmiddels naar iemand anders met een nest puppen was, en dat was bij een paar pups direct raak met spuitpoep, maar dat was ook wel weer meteen over.
gr.
Nicolette
Door oebaya
#112621
sylvia schreef: Ik zelf vind drontal puppy iets te heftig om te geven.
Zal wel weer per ras en per hond verschillen. Heb met Drontal puppy geen problemen gehad. Maar ik heb hier b.v. een teefje lopen die ik absoluut geen Drontal tabletten moet geven. Die spuugt dan tot het laatste restje tablet eruit is.
Door 202spots
#112856
Sorry.....geen spoelworm hier.... :-\
Maar ik had net bij Tor 'n tapeworm ontdekt.. :o :o
En nou zit ik al 'n half uur naar het knoflook recept van Roger te zoeken en ik kan 't nergens vinden!!!! >:(
Heeft iemand het toevallig bij de hand?
Je moet 'n stelletje knoflookies in olie doen geloof ik...en dat 'n paar dagen geven ???

Ik was wel 'n reactie van Tannetje ergens tegengekomen en die zei dat ze ook liever eerst met knoflook probeerd,en dan pas met andere meds...
Hoe doe jij met Knoflook Tannetje?

Ik kan niet herrinneren wanneer ze hier voor 't laatst wormen hebben gehad...ik doe elke dag knoflook door 't eten en pumpkinseed door de fruit....
Tor had 'n paar dagen geleden wel 'n bek vol met 'n andere hond ze str..t ,misschien dat daar wormen in zaten ???
Maar ik zou heel graag de knoflook voor Tapeworm willen geven en hoop dat iemand weet waar ik het over heb ???
Door Ordell
#112858
5 cl olijfolie, hierin 5 teentjes knoflook uitpersen. Dit 24 uur laten trekken en dan 3 a 4 dagen 2 koffielepels per dag geven.

gr.Ordell
Laatst gewijzigd door Ordell op vr 18 jun 2004, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door