Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#1035880
hier dan toch een vraag. Blues is in de nest drie keer ontwormd, geen ene keer is er daadwerkelijk wormen gezien, ook moederhond  heeft geen wormen en ook eigenlijk niet gehad. Nu zei de fokker, ach, je hoef haar niet meer te ontwormen, ze heeft toch geen wormen. nu sta ik natuurlijk met arendsogen boven iedere drol te hangen, maar heb ook nog geen wormen gezien, vraag is alleen, is het nu verstandig met zo'n jonge hummeltje om er maar van uit te gaan dat het goed is zo :-\
Door laura86
#1035940
Ik zou het risico zelf niet nemen. Je hoeft de wormen niet te zien, en hij kan het toch hebben. Je kunt natuurlijk de poep laten controleren om er zeker van te zijn. Stel nou dat hij wormen heeft, dan ben je met zo'n pup veel verder van huis. Ik zou het "normale" schema dus nog aanhouden, tot hij ongeveer een half jaar is.
Door evenstar
#1035964
Ik ontworm de puppen zeer weinig (4 weken) en daarna alleen als ik ze zie  en anders pas weer met ongeveer 16 weken als de ontlasting mooi blijft.
Wel had kim 11 weken oud vorige week slakken en een pad aan haar menu toegevoegd toen heb ik haar ook ontwormd vanwege de wormen in de slakken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1035967
Dat er geen wormen gezien zijn na het ontwormen zegt niet zoveel. De Drontals e.d. lossen de wormen op, dus als het er geen bergen geweest zijn zie je niks van je wormen terug, maar dat zegt dus niet dat er geen wormen geweest zijn. Ik ontworm mijn pup niet zo frequent als de fabrikant zou willen, maar tot een half jaar worden ze vanaf de nestperiode toch nog wel een keer of 2 á 3 ontwormd, zal zo om de 6 á 7 weken zijn. Tussen 6 maand en 1 jaar misschien nog 1 x en dan geloof ik het wel.
Door conleeuw
#1036003
ik denk dat ik ook meer terughoudend zal zijn dan de regulieren adviezen aangeeft, hij heeft in een vorige nest (waar Jazz uit kwam) waren wel wormen gesignaleerd, nu niet,  ik weet dat na de ontworming je ze niet hoef terug te vinden in de ontlasting, ik ga even achter mijn oor krabbelen en bedenken hoe ik het wel ga doen ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1036363
conleeuw schreef: hier dan toch een vraag. Blues is in de nest drie keer ontwormd, geen ene keer is er daadwerkelijk wormen gezien, ook moederhond heeft geen wormen en ook eigenlijk niet gehad. Nu zei de fokker, ach, je hoef haar niet meer te ontwormen, ze heeft toch geen wormen. nu sta ik natuurlijk met arendsogen boven iedere drol te hangen, maar heb ook nog geen wormen gezien, vraag is alleen, is het nu verstandig met zo'n jonge hummeltje om er maar van uit te gaan dat het goed is zo :-\
Fedor heeft ook zijn laatste wormkuur bij de fokker gehad (hij was toen 6 of 7 weken) en daarna noooit meer ;) (hij wordt in november 3 jaar). Ik houd wel zijn ontlasting in de gaten en heb dat een paar keer laten onderzoeken, maar tot nu toe geen worm gezien of aangetoond door DA.
Je zou eventueel, als je het niet helemaal vertrouwd, een mestonderzoekje kunnen laten doen door je DA (stukjes poep verzamelen over 3 dagen), dat scheelt jou misschien een heleboel zorgen en wieweet een onnodige wormkuur.
Door Mevroi Kruim
#1036483
We kunnen hier wel ff door de microscoop kijken naar de Blues-poepjes :D
Ik heb Kátur geloof ik 1x ontwormd :-[ en hij leeft ook nog steeds ;)
Door conleeuw
#1036484
Kruimel schreef: We kunnen hier wel ff door de microscoop kijken naar de Blues-poepjes :D
Ik heb Kátur geloof ik 1x ontwormd :-[ en hij leeft ook nog steeds ;)
is mischien een idee, maar ik denk dat het nu nog niet hoef, over een paar weken mischien? Ik heb mijn honden al jaren niet ontwormd, maar wil natuurlijk Blues niet verwaarlozen :-\ ;D ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door