Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#119326
jolly64 schreef: Mischien een domme vraag van mij
Ik had gehoord da je ze naar een bepaalde kant moet draaien
Maar naar welke kant ?
Met de klok mee of juist andersom
Ik heb nog nooit een teek gezoen maar heb wel zo'n tangetje liggen in de la voor het geval dat
Gr Jolanda
maakt nix uit welke kant je op draaid, als je maar draait en trekt tegelijkertijd ;D
enne wees blij dat je nog nooit een teek hebt gezien, ik heb er vorige week wel 20 van de dagopvang honden geplukt en die hadden allemaal net hun vlo-teek behandeling achter de rug.
Door Anna Penta
#119454
jolly64 schreef: Mischien een domme vraag van mij
Ik had gehoord da je ze naar een bepaalde kant moet draaien
Maar naar welke kant ?
Met de klok mee of juist andersom
Ik heb nog nooit een teek gezoen maar heb wel zo'n tangetje liggen in de la voor het geval dat
Gr Jolanda
maakt niet uit, beide kanten gelijk.

okay, zie ineens dat er al (een veel mooier) antwoord is gegeven.
Laatst gewijzigd door Anna Penta op do 01 jul 2004, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kick4Toi
#121918
Hoi allemaal,

Heb laatst gelezen dat je teken kunt voorkomen door de vacht van je hond te behandelen met een oplossing van water en tea tree oil (olie van de melaleuca alternifolia, te koop in de reformwinkel). Het spul kun je in de plantenspuit doen en de hond ermee inspuiten voor je naar buiten gaat. - Pia
Door avalon
#122011
Kick4Toi schreef: Hoi allemaal,

Heb laatst gelezen dat je teken kunt voorkomen door de vacht van je hond te behandelen met een oplossing van water en tea tree oil (olie van de melaleuca alternifolia, te koop in de reformwinkel). Het spul kun je in de plantenspuit doen en de hond ermee inspuiten voor je naar buiten gaat. - Pia
Was dat maar waar dat dit werkte, wat ik al niet allemaal geprobeert heb dat wil je niet weten.
Door Truus
#122017
avalon schreef:
Was dat maar waar dat dit werkte, wat ik al niet allemaal geprobeert heb dat wil je niet weten.
Inderdaad, niks helpt dit jaar, het is gewoon verschrikkelijk . Ik pluk ze gewoon van m'n hond af na een boswandeling...die krengen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#122021
Truus schreef:
Inderdaad, niks helpt dit jaar, het is gewoon verschrikkelijk . Ik pluk ze gewoon van m'n hond af na een boswandeling...die krengen!
Oww, ik heb er hier in het voorjaar een paar gezien en daarna niks meer. Ook geen vlooien trouwens. Blijkbaar iss Brabant een betere omgeving voor die krengen dan Drenthe LOL
Met alleen TT-olie kwam ik "vroeger" in brabant ook niet ver, ik deed er dan nog meestal wel wat andere olietjes bij in.
Door Paul_Barte
#122023
Teken alleen linksom draaien als ze rechtdraaiende yoghurt hebben gegeten ;D ;D

Nog geen teek gezien dit jaar bij 4 honden :D :D
(afkloppen!!!)
Door Truus
#122029
Op Ameland waren er ook veel !!!

Het rare is dat Timo er veel last van heeft, terwijl Mila er amper een op z'n vacht heeft.
Zou dit ook met de weerstand van de hond te maken hebben denken jullie?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#122073
Truus schreef: Op Ameland waren er ook veel !!!

Het rare is dat Timo er veel last van heeft, terwijl Mila er amper een op z'n vacht heeft.
Zou dit ook met de weerstand van de hond te maken hebben denken jullie?
Waarschijnlijk wel, maar vachtsoort is ook relevant. MIjn honden hebben natuurlijk lekker klauter- en hangvachten, terwijl de teekjes bij een gladhaar vrij vlot naar beneden donderen ;D
Door Truus
#122082
Angelique schreef:

Waarschijnlijk wel, maar vachtsoort is ook relevant. MIjn honden hebben natuurlijk lekker klauter- en hangvachten, terwijl de teekjes bij een gladhaar vrij vlot naar beneden donderen ;D
Timo is gladharig maar ze donderen niet naar beneden ;D
Ik blijf het vreemd vinden...de ene last en de andere niet ::)
Door Lupa
#122143
in het voorjaar heel veel teken gevondn, maar nu al een tijdje niet,(nou bij Mientje alleen maar)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#122239
Anna Penta schreef: Teken moeten Rotterdam niet. Hoezee.
Komt omdat teken in bomen en struiken zitten en niet in wolkenkrabbers en beton :D
En trouwens, die honden van jou hebben ook een glijbanenvacht.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#122240
Truus schreef:
Timo is gladharig maar ze donderen niet naar beneden ;D
Ik blijf het vreemd vinden...de ene last en de andere niet ::)
Das dan dikke pech, misschien wat olie erin smeren voor de wandeling om het glijden wat te vergemakkelijken ;D
Door Anna Penta
#122352
Angelique schreef:

Komt omdat teken in bomen en struiken zitten en niet in wolkenkrabbers en beton :D
En trouwens, die honden van jou hebben ook een glijbanenvacht.
He He He Daar!
Wij in Rotterdam hebben OOK Bomen
En Struiken
Niet alleen Wolkenkrabbers
En Beton!

En teken houden wel efkes net wat meer van niet-behaarde plaatsen op de vacht, zoals tussen de tenen, op de kop etc. Dus zou ik logischerwijs denken dat ze ook een korte vacht niet uit de weg gaan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door