Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#122526
Anna Penta schreef:



En teken houden wel efkes net wat meer van niet-behaarde plaatsen op de vacht, zoals tussen de tenen, op de kop etc. Dus zou ik logischerwijs denken dat ze ook een korte vacht niet uit de weg gaan.
Ja, de meesten vallen eerst op de vacht om vervolgens naar de kale plekken toe te kruipen. Bij mijn boppers kon ik een uurtje na de boswandeling de meeste uit het witte nekgedeelte wegplukken, dan waren ze bijna boven LOL
Gebruikersavatar
Door sylvia
#122834
gelukkig heb ik er nog geen last van gehad, de mijne zijn langharig met een kortbehaarde rug maar gelukkig ze vinden ze niet lekker denk ik.
Alleen die vlooien :o jaren geen last gehad en nu heb ik een vlooien magneet in huis :-\
Door oebaya
#122932
sylvia schreef: Alleen die vlooien :o jaren geen last gehad en nu heb ik een vlooien magneet in huis :-\
Dat klinkt bekend Syl, ze is vorig jaar overleden, maar zo'n magneet had ik ook. Het enige wat afdoende was, was deze bij die kat chemisch vlooien bestrijden. Niets anders hielp.
Teken zie ik helaas af en toe wel, gelukkig geen horden, maar ze zitten hier in de tuin, dus af en toe komt er een hond binnen met een teek. Meestal hebben we ze te pakken voor ze zich vol kunnen zuigen, maar laatst bij de reu zat er één, die ik rijkelijk laat opmerkte, precies in de hoek van zijn oog.
Van sommige beesten vraag je ze af waarom ze in de schepping voorkomen.
gr.
Nicolette
Door Jolly
#122961
Getver de getver de gatsie, ik heb nu dus ook ontdekt dat ik in mijn arena (stuk land voor de honden) ook veel teken heb zitten.

Wat zou ik daarover kunnen spuiten, zouden ze dood gaan van mcpp of mcpa ?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#122998
oebaya schreef:
Dat klinkt bekend Syl, ze is vorig jaar overleden, maar zo'n magneet had ik ook. Het enige wat afdoende was, was deze bij die kat chemisch vlooien bestrijden. Niets anders hielp.
Teken zie ik helaas af en toe wel, gelukkig geen horden, maar ze zitten hier in de tuin, dus af en toe komt er een hond binnen met een teek. Meestal hebben we ze te pakken voor ze zich vol kunnen zuigen, maar laatst bij de reu zat er één, die ik rijkelijk laat opmerkte, precies in de hoek van zijn oog.
Van sommige beesten vraag je ze af waarom ze in de schepping voorkomen.
gr.
Nicolette
Donna is hier de magneet, als ik ergens hen ga waar vlooien huppelen dan hebben ze haar zo gevonden, het lijkt wel of ze een bewegwijzering aan gelegd hebben die automatisch met Donna meedraait :-\
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door