Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door @lma
#101460
jullie liggen waarschijnlijk nu allemaal onder je buro van het lachen ;D ;D maar ik heb dit nog nooit gezien terwijl wij al jaren teken verwijderen. de afgelopen week heb ik al diverse teken verwijderd waarbij onder op de buik van de teek alweer een "baby" teekje zat :o nu waren deze teken wel al gedeeltelijk volgezogen dus misschien is dit het normale voortplantingsproces van de teek, maar het verbaasd me dat ik dat dan nog nooit eerder heb gezien.

voorheen trapten wij volgezogen teken altijd kapot, maar ik las op een ander forum dat dit niet afdoende is; beter verbranden of verdrinken....... :-\
Door Truus
#101463
He jakkes :o gedver die beesten...Timo had van de week een vol gezogen teek bah. Ik raakte het aan en hij viel er af.
Die stomme beesten :-\
Door Anna Penta
#101470
Waarom is het niet afdoend om ze dood te trappen? Is dat misschien omdat er net als bij vlooien dan eitjes kunnen vrijkomen? Ben benieuwd naar het antwoord. Vraag me ook af of je ze niet gewoon door de wc kunt spoelen. Ikzelf wil er in elk geval zo snel en schoon mogelijk vanaf.
Door jeanne
#101496
ieks, door de wc spoelen :o stel dat ie stiekum onder het randje gaat zitten wachten totdat jij op de plee gaat zitten :-X :-X :-X :-X :-X
ik spoel ze altijd door het putje van het hondenbad.
Door @lma
#101499
Anna Penta schreef: Waarom is het niet afdoend om ze dood te trappen? Is dat misschien omdat er net als bij vlooien dan eitjes kunnen vrijkomen? Ben benieuwd naar het antwoord. Vraag me ook af of je ze niet gewoon door de wc kunt spoelen. Ikzelf wil er in elk geval zo snel en schoon mogelijk vanaf.
tja, nu ik een paar keer zo'n teek met een "baby" eraan heb gezien, kan ik er wel inkomen dat doodtrappen niet helpt, tenminste, de grote trap je dood maar bij het kleintje lukt dat (haast) niet.
ik gooi ze nu in een emmer met gloeiend heet water ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#101500
Laatst zat er 1 op 1 van mijn logees.Als ze nog "leeg"zijn rol ik er een glas overheen en dan ook nog eens goed drukken.Als je er alleen op gaat staan zijn die taaie krengen niet dood. :(
Door ziggy
#101510
Hoi Alma,
Hier, grens Antwerpen en Noord-Brabant, vinden we zulke teken sinds ongeveer 2 weken.
Tekentang nemen, vastzetten, draaien en trekken.
Verbranden is de boodschap want als je ze kapot trapt en het is een vrouwtje kunnen er tot 3000 eitjes vrijkomen en help je het probleem groter worden.
Dus steeds verbranden die sm**rl*ppen.
Groet,
Vic.
Door @lma
#101522
en verdrinken in gloeiend heet water, helpt dat ook niet? de teken zelf zijn dan direkt morsdood ;) kunnen de eitjes dat overleven ??
Door Lizzy
#101559
Teek MET baby? Huh? Nooit van gehoord..... Ik ken alleen de drie stadia van teken: larve, nymf en volwassen....

Ik verzuip teken overigens altijd in een glas met water en zeepsop. Ik wacht dan totdat ik zeker weet dat de viezerik het loodje heeft gelegd.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 25 mei 2004, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sjakie
#101563
brrrrrrrrrrrr hiervan krijg ik nou kippevel ::) ::) ::) Wat een topic jôhee. bleeeeeeehhhhhhhhh bleeeeehhhhhhh en nog eens bleeeeeeeeehhhhhhhhhhhhh
Door jeanne
#101757
ja, ik heb die miniteekjes ook wel eens gezien op een hond in mijn salon. Die arme hond zat werkelijk helemaal onder de teken :'( Er was werkelijk geen beginnen aan met verwijderen, honderden teken :-X
Ik heb hem ingespoten met Knock Down van Exil (weet niet of dat wel verstandig was, maar ik moest iets doen) en toen in de vlooienshampoo gezet. Je zag de teken verschrompelen, maar ik kreeg er ze er helaas lang niet allemaal af. Heb de eigenaren op hun donder gegeven, ik was behoorlijk boos >:( Ja, het is een waakhond zeggen ze dan. Alsof die dan geen verzorging nodig heeft >:( >:( >:( Ik heb hem nog 2 keer in mijn salon gehad, en de laatste keer zeiden ze dat ik hem zelf maar een keer op moest halen om te scheren. Ja, ammehoela! Ik ben geen liefdadigheids instelling. De hond zit er nog steeds, maar ik vertik het om aan te bellen, als ze zelf de moeite nog niet nemen. Ik weet het is erg voor de hond, maar het is dweilen met de kraan open.
Pfffffffffff...................moest er ff uit.
Door ine
#101764
Lizzy schreef: Teek MET baby? Huh? Nooit van gehoord..... Ik ken alleen de drie stadia van teken: larve, nymf en volwassen....

Ik verzuip teken overigens altijd in een glas met water en zeepsop. Ik wacht dan totdat ik zeker weet dat de viezerik het loodje heeft gelegd.
Kan nergens meer vinden waar ik het heb neergezet, maar een teek, die volgezogen is, zo'n joekel, die laat los, zoekt een stil plekje, legt de eieren neer en sterft zelf!
Het wordt gezegd, dat als je een volgezogen teek doodtrapt, dat deze teek dan direct alle eitjes laat gaan, maar in hoeverre dat zo is?
Maar een kinderteekje bij mama op de buik, dat kan dus niet. Misschien is het een teek, die gepakt is door een babyteek! ;) 8) Of een luie babyteek, die geen zin in wandelen heeft! ;D ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door