Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door sam123
#978535
hallo allemaal,
mij viel practic tegen omdat ziggy ziek werd van exil tickoff,
ging ik dus over naar practic.
hij werd er niet ziek van maar hij had wel een teek opgelopen,
wij zijn namelijk op de veluwe geweest in mei.
verder was de teek ook niet dood.
en zat hij behoorlijk vast.
ik weet niet of het inderdaad  is iets om langs zijn ruggegraat te druppelen.
maar ik heb een westie en vaak wordt de vacht dan behoorljk vet.
en dat geld ook voor een band om zijn nek.
voor kortharige honden is het misschien makkelijker.
groetjes sylvia
Door mcSnurk
#978546
nu gaat het wel eigenlijk allemaal over wel of niet werken tegen teken. Maar als het gaat over vakantie naar zuidduitsland is dan de scaliborband niet ook werkzaam tegen zandmuggen en die andere middeltjes niet? Want die zitten daar ook.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#978637
Nou ik ben zeer verheugd!!!!! Ik heb gisteren en vandaag precies 1 teek bij Joep gevonden en die was ook nog dood en zat amper vast. Joris heeft helemaal niets meer!!!! Mijn vriendin die ook prac-tic heeft gegeven aan haar honden heeft zelfs vanaf het moment van toedienen als niets meer gevonden. :D
Door Juul
#978673
nu gaat het wel eigenlijk allemaal over wel of niet werken tegen teken. Maar als het gaat over vakantie naar zuidduitsland is dan de scaliborband niet ook werkzaam tegen zandmuggen en die andere middeltjes niet? Want die zitten daar ook.
Daar ook al? Dus ook in oostenrijk (alpen, lechtal)?

gr. Juul
Door Eef+Stippels
#978674
gemmaa schreef: nu gaat het wel eigenlijk allemaal over wel of niet werken tegen teken. Maar als het gaat over vakantie naar zuidduitsland is dan de scaliborband niet ook werkzaam tegen zandmuggen en die andere middeltjes niet? Want die zitten daar ook.
Klopt, scalibor is werkzaam tegen zandvliegen en hartwormmuggen, die 'normale' anti-vlo en -teekmiddelen niet.
Door Bianca75
#978734
Even een reactie op de Scaliborband. Onze jongens hebben sinds 2005 de band om en dit jaar heb ik 'm bij Rico af moeten doen, omdat de band ging irriteren met tot gevolg dat de band vast aan de huid ging zitten  (en dat in 1 dag). Bowy zit sinds twee weken weer helemaal onder de teken, dus voor hem heeft de band ook weinig zin. :(
Gebruikersavatar
Door pike
#978926
sem-agility schreef: Hoeveel teken kan een hond eigenlijk in eenkeer verdragen?
Ben zondag naar het bos geweest met sem en was vergeten dat ik hem vorige week al had moeten behandelen met frontline druppels
Sem heeft daarvoor 1 of 2 teken in zijn hele leven gehad.
Ik heb er sinds zondag al 7 weggehaald en waar 3 ervan het koppie achterbleef (DA gebeld, zegt dat het geen kwaad kan, koppie komt erzelf uit, en sem krijg ab-kuur voor iets anders, dus helpt dit gelijk tegen de bacterien van de teken)
Ook heb ik 2 lijfjes door het moeilijk eruit kunnen krijgen, leegegdrukt in sem zijn huid, wat moet ik nu doen???

Heel wat. Verleden jaar zijn 2 fauven na de jacht niet terug gekomen. Na 3 dagen werden ze gevonden. Elk had zo'n 150 teken op zich :-X. Behalve dat ze vermagerd waren mankeerden ze verder niets.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door