Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#906595
Hitam schreef: Dat gebeurt wel erg vaak om nog toevel te zijn ::)
Kijk, dat bedoel ik nou. Er zijn zeker ookg evallen waar het niet zo is zoals bij de honden van Margreet en Christa en Judith, maar duidelijk ook honden waarbij die correlatie er wel lijkt te zijn. Ik zou gewoon wel eens netjes statistisch uitgezocht willen zien hoe het nou zit. Je hebt het naturlijk altijd over percentages en kansen, niet op een geheide relatie enten -> ziek.
#906611
ik heb geente honden en ongeente honden gehad, Jazz moest voor de show in duitsland geent worden, die heeft het nog nooit gehad, niet als pup toen ze nog niet geent was, ook niet in de jaren dat ze wel geent was, en ook niet afgelopen jaar toen hier in huis volop kennelhoest aanwezig was (toen was ze overiginds al twee jaar niet geent) Dot was nog nooit geent tegen kennelhoest, en heeft het afgelopen jaar wel gehad, maar niet erg, weekje een beetje hoesten, en klaar. Bess, was nooit geent (wil niet raar doen, maar vroeger toen Bess jong was werd er niet standaard voor kennelhoest geent, alleen als je naar een pension ging of naar een show, en bij sheepdog trails werd het ook niet als eis gesteld!) dus, bess is nooit geent, heeft ook nooit echt kennelhoest gehad, nou, laten we zeggen, een keer toen ik toevallig tijdens een epidemie bij de dierenarts was, en zij ging voelen aan de strot, toen kuchten ze even, en werd er gezegd dat zij kennelhoest had... maar ze heeft nooit gehoest, nooit eens een kuchje, dus...... weet ik niet of het zeker zo is dat de kennelhoest heb gehad.
ik vindt het wel erg verdacht dat sinds er de afgelopen (zeg maar 10 jaar als het zoveel is) bijna standaard tegen kennelhoest geent wordt dat je heel vaak in de algemene populatie kennelhoest krijg. Dan heb ik het niet over honden die naar een pension gaan en daar kennelhoest krijg, maar gewoon honden die hier uitgelaten wordt..... meer enten, en meer ziekte  :-\ je zal mij niet snel vrijwillig kennelhoest zien enten  :P
Gebruikersavatar
Door pike
#906624
Ik weet het niet hoor maar als je de strot voelt dan wek je volgens mij een kunstmatige hoest op. Dat hoeft dus absoluut niets met ziek zijn te maken. Volgens mij kan je aan de hoest wel horen of het dier ziek is of niet.
Als je een mens in zijn strot knijpt blijft ie ook niet stil  :-X
#906672
pike schreef: Ik weet het niet hoor maar als je de strot voelt dan wek je volgens mij een kunstmatige hoest op. Dat hoeft dus absoluut niets met ziek zijn te maken. Volgens mij kan je aan de hoest wel horen of het dier ziek is of niet.
Als je een mens in zijn strot knijpt blijft ie ook niet stil :-X
daarom schrijf ik ook ik weet niet zeker of ze kennelhoest heb gehad, ik geloof er ook niet zo in hoor ;)
Door roefus
#906685
Ik het niet vergelijkbaar met de griepprik?
Dan gok je óók op die ene.
En sommige mensen krijgen makkelijk elk griepje en anderen niet.
En anderen zijn geprikt en krijgen tóch nog de griep ('n andere) en omgekeerd.
Zelf heb ik jarenlang jaarlijks zo'n spuit gehad. Nooit last ervan.
En anderen vertellen weer dat ze - als reactie-  een beetje 'griep' krijgen.
Gebruikersavatar
Door pike
#906862
Zelf ben ik altijd snel verkouden, maar griep heb ik eigenlijk nooit. Ik heb hem 2x gehad. Beide jaren was ik geënt (verplicht op het werk).
Punt is, dat als je geprikt bent en je wordt niet ziek, dat je niet weet of je ook niet ziek zou zijn geworden als je niet geprikt was. en omgekeerd was ik misschien in die twee jaren toevallig toch wel ziek geworden als ik niet was geënt. Je komt daar nooit achter. Wat de griepprik bij mensen betreft denk ik dat het wel zinvol is bij bijvoorbeeld bejaarde mensen of andere groepen die risico lopen op complicaties met alle gevolgen van dien. Jonge gezonde mensen wordt de griepprik niet aangeraden.  Waarom dan wel een advies voor kennelhoest-enting voor onze jonge gezonde honden, speciaal als je met ze traint waarbij ze met andere honden in contact komen? Soms kom ik met wandelen in een losloopgebied meer honden tegelijk tegen dat tijdens de training!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#907009
Toevallig zag ik van de week een meneer van het RIVM op tv, over de werking van de griepprik.
Hij vertelde dat de prik bij gezonde jong volwassenen voor 70 % werkt.
Echter, bij de doelgroep, bejaard en/of chronisch ziek, blijkt uit onderzoek dat hij dan maar voor 50 % werkt.
Het kan dus heel goed dat iemand een griepprik heeft gehad en dat hij niet werkt, maar ook dat hij prima werkt.
Nadeelis dat je dat dus niet van te voren weet :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#907174
Sanyo schreef: Toevallig zag ik van de week een meneer van het RIVM op tv, over de werking van de griepprik.
Hij vertelde dat de prik bij gezonde jong volwassenen voor 70 % werkt.
Echter, bij de doelgroep, bejaard en/of chronisch ziek, blijkt uit onderzoek dat hij dan maar voor 50 % werkt.
Het kan dus heel goed dat iemand een griepprik heeft gehad en dat hij niet werkt, maar ook dat hij prima werkt.
Nadeelis dat je dat dus niet van te voren weet :-\
Ik vraag me dan af hoe dat gemeten wordt. Als je zegt het werkt voor 70%, betekent dat dan dat 30% ziek wordt ondanks geënt te zijn? Maar wie zegt dat die andere 70% ziek waren geworden als ze niet geënt waren? Je weet het gewoon niet :-\
Laatst gewijzigd door pike op do 31 jan 2008, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eefje
#907643
roefus schreef: Ik het niet vergelijkbaar met de griepprik?
Dan gok je óók op die ene.
En sommige mensen krijgen makkelijk elk griepje en anderen niet.
En anderen zijn geprikt en krijgen tóch nog de griep ('n andere) en omgekeerd.
Zelf heb ik jarenlang jaarlijks zo'n spuit gehad. Nooit last ervan.
En anderen vertellen weer dat ze - als reactie- een beetje 'griep' krijgen.

ik heb jaren de griepprik gehad en nooit ging er een winter voorbij dat ik er niet zwaar verkouden bij liep en niet een paar weken maar de hele winter door kwakkelen.
sinds ongeveer 3jaar(ik heb het niet bijgehouden) haal ik hem niet meer en ik ben nu hooguit 2dagen echt ziek en daarna is het over.
Heb van de zomer wel een week echt ziek op bed gelegen,samen met manlief,die het ook te pakken had maar dat was dus voor het eerst van mijn leven dat ik echt een week ziek was.
Dus voor mij geen griepprik meer en ook geen entingen voor de katten en hondjes als het niet noodzakelijk is.
Door Lizzy
#907712
Kruimel schreef: Kijk, dat bedoel ik nou. Er zijn zeker ookg evallen waar het niet zo is zoals bij de honden van Margreet en Christa en Judith, maar duidelijk ook honden waarbij die correlatie er wel lijkt te zijn. Ik zou gewoon wel eens netjes statistisch uitgezocht willen zien hoe het nou zit. Je hebt het naturlijk altijd over percentages en kansen, niet op een geheide relatie enten -> ziek.
Brutus en Whoofer zijn jarenlang braaf gevaccineerd tegen kennelhoest. En jarenlang achtereen kregen ze ook kennelhoest. Ik zal het je NOG sterker vertellen (en voor wie me niet gelooft: het is na te vragen bij de eigenaar van dierenwinkel Gaia in Z'meer. Hij was vroeger de eigenaar van de uitlaatdienst): zodra ik mijn honden liet enten, was de hele hondenuitlaatgroep van de hondenuitlaat dus ziek van de kennelhoest. Martin is toen aan alle hondeneigenaren gaan vragen wie z'n hond vaccineerde en wie niet. Ik was de enige. Toen ik stopte met vaccineren: hebben mijn honden geen kennelhoest meer gekregen en hebben de honden van de uitlaatdienst het ook niet meer gekregen.

Ra ra

(overigens vertelde mijn ex dierenarts dat hij dit wel vaker hoorde, vooral van het neusspray vaccin).
Gebruikersavatar
Door Hitam
#907749
Kruimel schreef: Kijk, dat bedoel ik nou. Er zijn zeker ookg evallen waar het niet zo is zoals bij de honden van Margreet en Christa en Judith, maar duidelijk ook honden waarbij die correlatie er wel lijkt te zijn. Ik zou gewoon wel eens netjes statistisch uitgezocht willen zien hoe het nou zit. Je hebt het naturlijk altijd over percentages en kansen, niet op een geheide relatie enten -> ziek.
Wie gaat dat doen en wie gaat dat betalen?
#923771
Wij hebben ze wel in laten enten voor kennelhoest omdat dat moest op de club. De DA reageerde toen al van "nou als je er op staat dan doen we het maar". Wij hebben tot nu toe de paspoorten nog niet hoeven laten zien. Eigelijk hadden ze al voor de herhaling gemoeten maar ik denk dat ik de kennelhoestenting nog maar even laat voor wat het is.

Er was trouwens laatst wel een hond met kennelhoest op de club, mochten we 4 weken niet trainen zodat andere honden niet besmet konden worden.
#936664
Ik kreeg een uitnodiging van de DA voor de kennelhoest, omdat sem dat vorig jaar had gehad.
Ik bel op om te vragen of de kennelhoestenting verplicht is voor Oostenrijk, maar dat konden ze mij niet vertellen.
Maar de assisitent vertelde wel heeel duidelijk dat het verstandig was om sem te enten, omdat ik met hem
op twee verschillende clubs train en ook af en toe een wedstrijdje loop.
Ik heb haar verteld dat ik er over zou nadenken, nu ik dit allemaal gelezen heb, vraag ik me idd af of het wel zo gezond en verstandig is om sem te enten
Gebruikersavatar
Door Nitus
#936672
sem-agility schreef: Ik kreeg een uitnodiging van de DA voor de kennelhoest, omdat sem dat vorig jaar had gehad.
Ik bel op om te vragen of de kennelhoestenting verplicht is voor Oostenrijk, maar dat konden ze mij niet vertellen.
Maar de assisitent vertelde wel heeel duidelijk dat het verstandig was om sem te enten, omdat ik met hem
op twee verschillende clubs train en ook af en toe een wedstrijdje loop.
Ik heb haar verteld dat ik er over zou nadenken, nu ik dit allemaal gelezen heb, vraag ik me idd af of het wel zo gezond en verstandig is om sem te enten
Voor Oostenrijk heb je alleen een rabiesenting nodig. En voor de verenigingen waar je bij traint heb je geen kennelhoest nodig, bij de ene controleren ze niet en bij de ander is het niet verplicht.
Fedor heeft nog nooit een kennelhoest enting gehad en Gitte al ruim 4 jaar niet meer.
Maar volgens mij vaccineer(de) jij heel trouw en heeft Sem vorig jaar toch ook de kennelhoest enting gehad en is hij desondanks toch ziek geworden... ?
#936679
Nitus schreef: Maar volgens mij vaccineer(de) jij heel trouw en heeft Sem vorig jaar toch ook de kennelhoest enting gehad en is hij desondanks toch ziek geworden... ?
Sem heeft idd vorig jaar nog een enting kennelhoest gehad, maar is niet ziek geweest
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door