Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door carlala
#849112
Hallo,
Even een vraag van mijn vriendin, ik vind het moeilijk om hier antwoord op te geven.

Mijn vriendin heeft een boxerpup van geloof nu 13 weken, Kobus.
Het is een superscheet!!
Vorige week heeft ze Kobus de laatste enting gegeven, en toen heeft ze ook gelijk de rabiës laten zetten.
10 november willen ze een weekend naar de ardennen.
De eigenaresse schrijft dat haar hondje minimaal 30 dagen van te voren de rabiës moet hebben gehad.
Dat is dus nu niet het geval, het is dan 3 weken geleden.

Ik heb al gezegd bel die mevrouw op en vraag of dit een probleem is.
Maar hoe zit het eigenlijk met de ctr. in het buitenland zelf.
Daar staat ook ook dat het minimaal 30 dagen van te voren moet zijn gezet.

Loopt ze het risico op boete of nog erger eventueel verhoogde kans op besmetting?

Beter Kobus thuis te laten?

Bedankt vast voor het be-antwoorden!!
Gebruikersavatar
Door koekje
#849117
ik geloof dat rabiës zo goed als niet voorkomt in belz, ze hebben de regel dat je dier geënt meot zijn om binnen te komen, om juist het niet in het land te doen ontstaan, geloof ik. buiten dat is er een sjengen verdrag: vrije doorgang van goederen en mensen.
en tis maar de ardennen, is vlakbij, niet de andere kant van de wereld.
(ot komt uit brasschaat, ze heeft ook geen rabiësenting gehad voor een ritje van nog geen 30 minuten naar mn moeders huis aan de andere kant van de grens).

de regelgeving.
ik dacht altijd dat een enting minimaal 3 weken (21 dagen) en maximaal 1 jaar oud moest zijn.
ik weet niet hoe hoog de boete is, maar er wordt zeker niet actief op gecontroleerd.
Door Suzan54
#849244
Klopt, het is niet al te lang geleden veranderd van een maand naar drie weken. Probleem opgelost?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door