Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#817380
Van de honden die ik voor dat onderzoek getest heb waren er ook een aantal nog niet volledig geënt. Die hadden nog nooit de cocktail gehad dus ook nog nooit voor HCC geënt.

Bij de titertest die ik nu al drie jaar doe zie ik wel eens lage titers en dan maakt het niet uit hoe lang geleden ze geënt zijn. Er zijn dus ofwel entstoffen die minder goed werken ofwel honden die minder goed reageren dan de rest.
#817382
Decibels schreef: je kan er dus niet echt een peil op trekken begrijp ik?

Naar mijn idee lopen pups een behoorlijk risico dus, als je de teef niet regelmatig ent.
90% van de honden heeft voldoende antilichamen. En als je die ent worden het er niet nog meer.
Bovendien is er geen relatie met hoe hoog de antilichamentiter van de moeders is en hoeveel ze doorgeeft aan de pups.
Dus een teef die normaal geënt is heeft meer dan voldoende antilichamen en extra enten is alleen maar extra belasting voor het immuunsysteem.
#817384
Hitam schreef: 90% van de honden heeft voldoende antilichamen. En als je die ent worden het er niet nog meer.
Bovendien is er geen relatie met hoe hoog de antilichamentiter van de moeders is en hoeveel ze doorgeeft aan de pups.
Dus een teef die normaal geënt is heeft meer dan voldoende antilichamen en extra enten is alleen maar extra belasting voor het immuunsysteem.
Die van mij worden om en om ge-ent...het ene jaar de grote cocktail en het andere jaar weil/parvo.

Wat ik bedoelde is dat als je titer laat bepalen, dat je daar dus geen peil op kunt trekken. I.v.m. antistoffen die teven aan hun pups door zouden geven. Dus m.a.w... het heeft weinig zin om bij fokteven de titer te laten bepalen.
#817389
Decibels schreef:

Wat ik bedoelde is dat als je titer laat bepalen, dat je daar dus geen peil op kunt trekken. I.v.m. antistoffen die teven aan hun pups door zouden geven. Dus m.a.w... het heeft weinig zin om bij fokteven de titer te laten bepalen.



heb hier een teefje dat voor het laats in mei ' 04 ingeent is.

Zij heeft in '06 haar 1e nestje gekregen.
Dit voorjaar '07 haar 2 e nestje.

Zij is nu 6 jaar.

Stel dat ik volgend jaar nog een nestje zou willen....nu twijfel ik ..om haar eind van dit jaar nog 1 x te laten inenten. ::)
Zij is nooit getiterd. .
#817390
Hitam schreef: En dat van die rabiesvaccinatie is onzin. Dat heeft de dierenarts of jij niet goed begrepen. Het is zo dat de titer pas optimaal is na een paar weken en die blijft jarenlang hoog.

Ik geloof dat ik dit niet met je eens ben Tannetje. Onze Dakota is in 2006 gevaccineerd met Nobivac rabies en in 2007 bij de titerbepaling werden er geen antistoffen aangetroffen. Niet eens een lage waarde maar gewoon 0 koma 0 niks. Ze gaat eerdaags voor de volgende titertest (na een nieuwe vaccinatie) en dan zullen we zien wat die op gaat leveren.
#817408
Erna schreef: Ik geloof dat ik dit niet met je eens ben Tannetje. Onze Dakota is in 2006 gevaccineerd met Nobivac rabies en in 2007 bij de titerbepaling werden er geen antistoffen aangetroffen. Niet eens een lage waarde maar gewoon 0 koma 0 niks. Ze gaat eerdaags voor de volgende titertest (na een nieuwe vaccinatie) en dan zullen we zien wat die op gaat leveren.
onze Goya moet in oktober voor de rabies-titerbepaling dat is dan 4 mnd ná de enting...We hebben het plan om volgend naar Zweden te gaan en die eist tussen enting en titerbepaling minimaal 120 dagen...ik mag toch hopen dat de titer goed is...anders moet ze opnieuw ge-ent...
#817409
Decibels schreef: onze Goya moet in oktober voor de rabies-titerbepaling dat is dan 4 mnd ná de enting...We hebben het plan om volgend naar Zweden te gaan en die eist tussen enting en titerbepaling minimaal 120 dagen...ik mag toch hopen dat de titer goed is...anders moet ze opnieuw ge-ent...
Ik zit dus ook met die minimaal 120 dagen na de enting omdat ik in december met haar naar Zweden ga voor een dekking. We waren hartstikke op tijd maar omdat er geen antistoffen werden aangetroffen loopt het even in de soep. Nu hopen dat het dit keer goed komt.
#817410
Erna schreef: Ik zit dus ook met die minimaal 120 dagen na de enting omdat ik in december met haar naar Zweden ga voor een dekking. We waren hartstikke op tijd maar omdat er geen antistoffen werden aangetroffen loopt het even in de soep. Nu hopen dat het dit keer goed komt.
die verhalen kende ik...dus vandaar dat wij bijtijds zijn gaan enten...we gaan volgend zomer (worldogshow)

Ik duim voor je dat de titer goed is nu...
#817420
Decibels schreef: die verhalen kende ik...dus vandaar dat wij bijtijds zijn gaan enten...we gaan volgend zomer (worldogshow)

Ik duim voor je dat de titer goed is nu...
Het komt sowieso wel in orde omdat de eigenaar van de dekreu bereid is om naar Denemarken te komen als het bij ons misloopt met de titer....

En ik heb van horen zeggen dat de grenscontrole in Zweden geen ruk voorstelt zodat je de gok kunt wagen om zonder titerbepaling binnen te komen.

maar dit is wel ff off topic.
#817489
Erna schreef: Ik geloof dat ik dit niet met je eens ben Tannetje. Onze Dakota is in 2006 gevaccineerd met Nobivac rabies en in 2007 bij de titerbepaling werden er geen antistoffen aangetroffen. Niet eens een lage waarde maar gewoon 0 koma 0 niks. Ze gaat eerdaags voor de volgende titertest (na een nieuwe vaccinatie) en dan zullen we zien wat die op gaat leveren.
Op Voernatuurlijk staat ook een bericht van iemand die dit jaar Nobivac rabiës heeft laten enten i.v.m. reis naar Zweden en ook daar kwam bij de titertest uit dat de hond 0,0 aan antistoffen had en dat bleek bij navraag bij de DA bij meerdere honden daar op dat moment het geval te zijn. Maar die enting van jullie is in 2006 geweest, vind het wel vreemd dat het dus regelmatig voorkomt na de Nobivac rabiës enting dat er geen antistoffen worden aangetroffen. Mijn honden moeten begin september getiterd worden voor Zweden en ook zij hebben de Nobivac rabiës enting gehad, dus ik hoop maar dat het bij hun goed is, want anders lopen de emigratie plannen vertraging op. Ben eigenlijk wel benieuwd of het misschien niet aan het laboratorium kan liggen waar de testen gedaan zijn. Want het lijkt me sterk dat de Nobivac rabiës enting zo'n slechte resultaten geeft.
#817492
Hitam schreef: En dat van die rabiesvaccinatie is onzin. Dat heeft de dierenarts of jij niet goed begrepen. Het is zo dat de titer pas optimaal is na een paar weken en die blijft jarenlang hoog.

Denk dat het wel meevalt met die onzin en het niet begrijpen van de een of ander, want het gebeurd met regelmaat dat de titer (voor engeland) niet hoog genoeg is.
#817497
`k Vind het reuze interesssant allemaal,... maar het maakt het er voor mij niet makkelijker op.
Axel heeft 1,5j geleden de hele cocktail gehad en darqan 1j geleden. Ik was nu van plan om volgende week te laten titeren. Maar als ik het goed begrijp heeft dat dus weinig zin, want mijn honden zouden nog voldoende beschermd moeten zijn?
Hoeveel jaar na de laatse enting zou het eventueel wel zinvol zijn? ??? (Nou ja, hierboven werd net uitgelegd da het toch eigenlijk niks zegt ::)) `k vind het moeilijk hoor.
Dus gewoon niet titeren en niet enten?
Darqan krijgt volgende week wel de Nobivac rabies, gaat mijn da bestellen ;)
#817502
Saskia C. schreef: Op Voernatuurlijk staat ook een bericht van iemand die dit jaar Nobivac rabiës heeft laten enten i.v.m. reis naar Zweden en ook daar kwam bij de titertest uit dat de hond 0,0 aan antistoffen had en dat bleek bij navraag bij de DA bij meerdere honden daar op dat moment het geval te zijn. Maar die enting van jullie is in 2006 geweest, vind het wel vreemd dat het dus regelmatig voorkomt na de Nobivac rabiës enting dat er geen antistoffen worden aangetroffen. Mijn honden moeten begin september getiterd worden voor Zweden en ook zij hebben de Nobivac rabiës enting gehad, dus ik hoop maar dat het bij hun goed is, want anders lopen de emigratie plannen vertraging op. Ben eigenlijk wel benieuwd of het misschien niet aan het laboratorium kan liggen waar de testen gedaan zijn. Want het lijkt me sterk dat de Nobivac rabiës enting zo'n slechte resultaten geeft.
Ik denk niet dat het aan het lab ligt. Op het hondenforum loopt ook een topic over dit onderwerp en het niet aantreffen van antistoffen wordt zowel in brussel als in duitsland geconstateerd. Waar het wel aan ligt weet ik natuurlijk ook niet maar ik vind het opvallend dat er nu zoveel berichten naar voren komen van honden waarbij niets is aangetroffen. Bij onze andere hond hebben we dit probleem niet gehad, die was in 1 keer goed. Wel is dat alweer een jaar of 7 geleden en waren we nog niet zo druk met internet in de weer zodat we ook niet zoveel andere ervaringen hoorden.

Dakota was al eens eerder voor Rabies gevaccineerd, haar enting in 2006 was dus niet de eerste. Toch is er niets aangetroffen. Ze is nu in juni opnieuw geent en in haar boekje staat dat de enting in mei is gegeven. Een maand in ons voordeel voor de titerbepaling. Hopelijk gaat dat werken. Als er nu weer niets wordt aangetroffen ben ik geneigd te denken dat de vaccinatie bij haar niet aanslaat.
#817510
Bij ongeveer 30% van de honden is een tweede vaccinatie nodig om een hoge titer te krijgen. Bij 70% dus niet.

Het kan wel degelijk aan het laboratorium liggen. Ik heb ook wel een poosje naar Lelystad gestuurd en daar waren ze vaker laag dan naar België.
En ik heb een keer naar Duitsland gestuurd, die was te laag en toen van dezelfde hond naar België en die was goed?
Schiet mij maar lek, ik begrijp er niets van maar het was wel zo.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door