Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Sannne
#790122
Loti schreef: Mijn kaninchenteckels krijgen Frontline pipet, helpt direct tegen vlooien en teken.

Omdat ze zo klein zijn vraag ik me af of ik beter de kattenpipet kan gaan geven. De kleinste hondendosering is voor honden tot 10 kg en deze teckels wegen nauwelijks 4 kg. dus meer formaat kat. Hoe minder gif, hoe beter, zou ik denken????????????
Ja precies, zeweegt 2,5 kilo, de meeste pipets zijn tot 10 of 15 kg. Dus ben ik altijd bang dat ze teveel "gif"op haar krijgt.
Laatst gewijzigd door Sannne op za 29 dec 2007, 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sannne
#790123
Helen schreef: Ik reken altijd de dosering per kg uit en zuig de juiste dosering voor mijn honden of katten eruit. Zo koop ik voor de katten altijd advantage voor katten tot 8 kilo. Dat is maar een tikkie duurder dan advantage voor katten tot 4 kg. Met een spuitje zuig ik dus de juiste dosering eruit en kan dus 2 katten doen met 1 pipetje.
Dat zou ik kunnen doen maar lijkt me wel ingewikkeld. Ben zo bang dat ik niet genoeg (dat het niet werkt en voor niks is) of teveel is. Heb het zo weleens gedaan bij mijn fretten met stronghold (de DA heeft het toen berekend) maar dat bleek dus te weinig en hadden ze een paar weken laten alsnog oormijt met als gevolg een middenooronsteking bij 1 fret.
Door ~Joke~
#790196
Ik gebruik niets op de honden op vakantie. We gaan altijd vrij vroeg in het voorjaar naar het zuiden [Spanje of Italie]. Voor hartworm moet de dag en nacht temperatuur 21 dagen lang onafgebroken boven de 20 graden zijn geweest. In Toscane hebben we bv in mei geen muskiet[hartworm] en bijna geen teek gezien. Idem dito in Spanje in april het jaar ervoor.
http://www.tibetanmastiff.net/Heartworm.html
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op za 07 jul 2007, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door