Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Heeft jouw hond gereageerd op de Scaliborband?

Ik heb een kortharige hond en die heeft een allergische reactie gehad op de Scaliborband
5
10%
Ik heb een ruwharige/langharige/halflangharige hond en die heeft gereageerd op de Scaliborband
5
10%
Ik heb een kortharige hond die geen problemen heeft met de Scaliborband
7
14%
Ik heb een ruwharige/langharige/halflangharige hond die niet gereageerd heeft op de Scaliborband
34
67%
Gebruikersavatar
Door *Monique
#792838
Onze Bob heeft een scaliborband gedurende 2 dagen omgehad. De gevolgen waren gruwelijk (zie foto's):


Deze foto's zijn gemaakt begin mei.
Echt opknappen deed het niet, de vacht kwam wel terug maar er bleven plekken komen en dus jeuk. Bob heeft een paar Prednisonprikken gehad en dat hielp dan weer een paar dagen. Maar dan begon de ellende weer van voren af aan.
Sinds een week is Bob van de brok af en staat op vers en ............... zijn kop begint nu echt te genezen. Hij heeft nu al drie dagen geen jeuk meer en zijn vacht hersteld zich ook weer.

Ben dan toch geneigd me af te vragen waar het door komt. Of door de overstap naar vers, of de band :-\??
Afbeelding
Onze Bob ligt er weer tevreden bij en voor ons NOOIT meer die nare band van Scalibor !

[quote][/quote]
Gebruikersavatar
Door *Monique
#792839
trimsalon schreef: Onze Bob heeft een scaliborband gedurende 2 dagen omgehad. De gevolgen waren gruwelijk (zie foto's):


Deze foto's zijn gemaakt begin mei.
Echt opknappen deed het niet, de vacht kwam wel terug maar er bleven plekken komen en dus jeuk. Bob heeft een paar Prednisonprikken gehad en dat hielp dan weer een paar dagen. Maar dan begon de ellende weer van voren af aan.
Sinds een week is Bob van de brok af en staat op vers en ............... zijn kop begint nu echt te genezen. Hij heeft nu al drie dagen geen jeuk meer en zijn vacht hersteld zich ook weer.



Onze Bob ligt er weer tevreden bij en voor ons NOOIT meer die nare band van Scalibor !



ben dan toch geneigd me af te vragen, of het komt door de overstap naar vers, of door de band ?????
Door Golum
#792901
Ik heb Gollum alleen voor de vakantie (tjechie) de scaliborband omgedaan. Ze heeft 'm in totaal 3 a 4 weken omgehad en daarna heb ik 'm weggegooid.. In nederland heeft ze 1 keer n teek gehad, dat aantal vond ik te verwaarlozen aangezien er toch gif in de band zit.
Ze heeft er verder geen last van gehad.
Gebruikersavatar
Door pike
#792916
trimsalon schreef: ben dan toch geneigd me af te vragen, of het komt door de overstap naar vers, of door de band ?????
Ik heb hier ook over lopen denken. Waardoor gaat het weg als je vers gaat geven? Had de hond dan misschien nooit een reactie op de band gehad als hij al op vers gestaan had? Is het de combinatie, iets wat botst ofzo? stom gedacht misschien maar het is toch typisch. :-\
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#792950
Hier van deze kant een rectificatie op het goed verdragen van de tekenband.

Sanne heeft hem 4 juni om gekregen.
Er waren geen problemen.
Nu zag ik vandaag een geiriteerde plek aan de onderzijde van haar hals. Hij zit  precies op de plek waar het klipje met de sluiting altijd tegen haar hals aanhangt.
Ik heb de rest van haar nek na gekeken ( ze heeft een witte kraag, dus dat gaat makkelijk) en zie verder geen irritaties. Mijn idee is dus, dat dit niet van de band zelf komt, maar van de sluiting.
Ik heb bedacht, dat ik nu eerst ga wachten tot de geiiriteerde plek is genezen, en dan eens kijken of ik de band op een andere manier aan elkaar kan bevestigen, dus zonder die klip te gebruiken.
Ik ben zo tevreden over de werking, dat ik toch wil gaan proberen of het een allergische reatie is op het materiaal van de sluiting.
Door Daphne
#793809
Sanyo schreef: Hier van deze kant een rectificatie op het goed verdragen van de tekenband.

Sanne heeft hem 4 juni om gekregen.
Er waren geen problemen.
Nu zag ik vandaag een geiriteerde plek aan de onderzijde van haar hals. Hij zit precies op de plek waar het klipje met de sluiting altijd tegen haar hals aanhangt.
Ik heb de rest van haar nek na gekeken ( ze heeft een witte kraag, dus dat gaat makkelijk) en zie verder geen irritaties. Mijn idee is dus, dat dit niet van de band zelf komt, maar van de sluiting.
Ik heb bedacht, dat ik nu eerst ga wachten tot de geiiriteerde plek is genezen, en dan eens kijken of ik de band op een andere manier aan elkaar kan bevestigen, dus zonder die klip te gebruiken.
Ik ben zo tevreden over de werking, dat ik toch wil gaan proberen of het een allergische reatie is op het materiaal van de sluiting.
De wond van Balou zat inderdaad ook op de plek van de sluiting! Hij heeft er de eerste paar weken helemaal niet op gereageerd, dit onstond pas na enkele weken. De band is inmiddels weg gegooid. Verder werkte hij prima.
Door Femke
#794206
Sanyo schreef: Hier van deze kant een rectificatie op het goed verdragen van de tekenband.

Sanne heeft hem 4 juni om gekregen.
Er waren geen problemen.
Nu zag ik vandaag een geiriteerde plek aan de onderzijde van haar hals. Hij zit precies op de plek waar het klipje met de sluiting altijd tegen haar hals aanhangt.
Ik heb de rest van haar nek na gekeken ( ze heeft een witte kraag, dus dat gaat makkelijk) en zie verder geen irritaties. Mijn idee is dus, dat dit niet van de band zelf komt, maar van de sluiting.
Ik heb bedacht, dat ik nu eerst ga wachten tot de geiiriteerde plek is genezen, en dan eens kijken of ik de band op een andere manier aan elkaar kan bevestigen, dus zonder die klip te gebruiken.
Ik ben zo tevreden over de werking, dat ik toch wil gaan proberen of het een allergische reatie is op het materiaal van de sluiting.
kun je niet iets óm die clip heenmaken, stukje stof of tape ofzo?
Door Bob+Akita
#796249
trimsalon schreef: ben dan toch geneigd me af te vragen, of het komt door de overstap naar vers, of door de band ?????
Absoluut door die band. De plekken die nu open zijn gegaan zijn dus de plekken die na het korte gebruik van de band wonden zijn ontstaan. Vanaf het ontstaan hebben daar steeds korsten opgezeten en van een echte genezing was geen sprake.
Na het overstappen op vers en het starten van de drainage zijn de wonden opnieuw opengegaan en kwam het vuil er (letterlijk) uit. Er zijn nieuwe korstjes ontstaan en die vallen nu weer af. De wondjes zijn nu dicht en de vacht begint weer voorzichtig terug te komen.
De vele ab-kuren en prednisonspuiten, de antioxidanten BHA & BHT en het gif wat van de Scaliborband afgekomen is eisen zijn tol maar nu is er eindelijk een verbetering zichtbaar.
Door Red_Hunter
#796384
Mijn twee Ierse Setters hebben zonder problemen een band om, gelukkig maar, want voor de band, bleef ik maar teken verwijderen.
Op een warme dag in drenthe wel 33 teken :o van twee honden gehaald, na de band af en toe nog 1. :P

Ik ben dus wel blij met de band.

Groetjes Trudie
Door Bullmastiff gek
#796516
Een vraagje mijn vriendin heeft deze band ook op advies van de Da gekregen voor haar twee hondjes, ook ivm de vakantie naar Italie.

Nu vragen wij ons af,, lees namelijk veel negatieve dingen hierover, is dit wel veilig voor haar kinderen, aangezien die  constant de hondjes krioelen.

En is er een alternatief voor dit toch wel  enge ding,, als ik het allemaal zo lees hier?
Door Antoinette_Matzjo
#796685
Bullmastiff gek schreef: En is er een alternatief voor dit toch wel enge ding,, als ik het allemaal zo lees hier?
Ja, dat is er. Ik ben heel tevreden over de band, maar die sluiting geeft irritatie. Matz heeft geen teken meer gehad sinds hij hem droeg hoor, maar als er een druppel is..
Ik was deze week bij de da voor iets onschuldigd en ze vertelden mij dat er een nieuwe druppel is van het merk Novartis. Werkt tegen teken en vlooien en schijnt net zo effectief te zijn als scalibor.
Let wel: Ik heb er geen ervaring mee en voor allergische honden kan het ook wel te veel zijn, dat weet ik niet.
Ik ga hem in ieder geval proberen, ben ik van die extra band af, die ik tussen de haren moet wroeten. Hij moet wel zo goed zijn, anders weer scalibor !
Door willemenMaaike
#797026
Ik heb in mijn winkel ook de scaliborband en waarschuw de mensen vooraf dat sommige honden er slecht op kunnen reageren. Naar mijn mening heeft het niet erg met de grote en/of lengte van de haren te maken. Ik heb meerdere mensen in de winkel gehad waarvan de hond niet goed reageerde maar ook genoeg mensen waarvan de hon geen probleem ermee had. Mensen moeten gewoon hun hond goed in de gaten houden.
Groeten Willem
Door K&D
#797050
Als het de sluiting van de band is die irriteert, dan zou je de band op maat kunnen knippen, en 2 gaatjes erin prikken. Met een tyrewrap zit ie dan goed vast.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door