Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Heeft jouw hond gereageerd op de Scaliborband?

Ik heb een kortharige hond en die heeft een allergische reactie gehad op de Scaliborband
5
10%
Ik heb een ruwharige/langharige/halflangharige hond en die heeft gereageerd op de Scaliborband
5
10%
Ik heb een kortharige hond die geen problemen heeft met de Scaliborband
7
14%
Ik heb een ruwharige/langharige/halflangharige hond die niet gereageerd heeft op de Scaliborband
34
67%
Gebruikersavatar
Door Sonja
#797268
Antoinette_Matzjo schreef: Ja, dat is er. Ik ben heel tevreden over de band, maar die sluiting geeft irritatie. Matz heeft geen teken meer gehad sinds hij hem droeg hoor, maar als er een druppel is..
Ik was deze week bij de da voor iets onschuldigd en ze vertelden mij dat er een nieuwe druppel is van het merk Novartis. Werkt tegen teken en vlooien en schijnt net zo effectief te zijn als scalibor.
Let wel: Ik heb er geen ervaring mee en voor allergische honden kan het ook wel te veel zijn, dat weet ik niet.
Ik ga hem in ieder geval proberen, ben ik van die extra band af, die ik tussen de haren moet wroeten. Hij moet wel zo goed zijn, anders weer scalibor !
En hartworm dan? Werken die druppels daar ook tegen? Is toch ook iets om rekening mee te houden als je naar Italië gaat.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#797271
Hier 3 bouviers en 1 spaniël/setterachtige kruising die geen van allen een reactie geven op de scaliborband. Ik ben dus tevreden over de band omdat ik nooit teken vind als ze die banden om hebben en omdat ze ook beschermen tegen hartworm, zodat ik aan één product genoeg heb.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#797342
Dubhe en Kyrah schreef: Als het de sluiting van de band is die irriteert, dan zou je de band op maat kunnen knippen, en 2 gaatjes erin prikken. Met een tyrewrap zit ie dan goed vast.
Zoiets had ik inderdaad ook willen gaan doen.
Alleen nu ik zie hoe lang het duurt voordat die plek weg zal zijn, durf ik die hele band niet meer om te doen!
Door Noes
#798631
Ik kon maar 1 keer stemmen.

Zelf heb ik 3 honden (2 korthaar) en 1 half lang. De laatste is super allergisch voor de band. de anderen heb ik het nooit bij geprobeerd.
Half langharige hond van vriendin van mij heeft ook allergische reactie er op gekregen, dus dacht "stem even ook voor haar" maar dat kon dus niet.
Door Kynida
#799591
Lilly heeft geen problemen ermee. Alleen wat schilfertjes. Ik denk tenminste dat het van de band komt. Daarvoor had ze dat niet namelijk.
Door Lil
#800865
Boris heeft hem nog altijd om en nog altijd geen klachten. Goh ik dacht altijd dat die van mij allergisch was voor dan ook echt alles en nu gaat het goed met de scaliborband  :D
Ik heb al zeker vier weken geen enkele teek meer gezien: Joepie!!!
Door bogánc
#803712
Hallo,
Ik ben Angelique en nieuw op dit forum.
Ik heb 2 hongaarse pumi's.
ik heb bij 1 hond een scalibor teken band geprobeert, na 2 dagen liep mijn hond te slingeren alsof ze dronken was ze is meerdere keren buiten weste geraakt.
De band is afgedaan en na 24 uur was ze weer de oude.
Voor mij geen scalibor meer. Een pumi is een halflangharige hond
Gebruikersavatar
Door Hitam
#803741
bloemetje schreef: Ik vind het wel een aparte uitkomst van deze poll vinden jullie niet ???
Wat bedoel je, zoveel honden die allergisch reageren?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#803767
Ik denk dat de cijfers die er nu uitkomen ook niet helemaal betrouwbaar zijn aangezien je dus niet dubbel kunt stemmen.
Door bloemetje
#803829
Hitam schreef: Wat bedoel je, zoveel honden die allergisch reageren?
Ik bedoel dat langharige honden er blijkbaar weinig/niet op reageren tov. kortharige.
Door Antoinette_Matzjo
#804354
Sonja schreef: En hartworm dan? Werken die druppels daar ook tegen? Is toch ook iets om rekening mee te houden als je naar Italië gaat.
Sorry beetje late reactie. Ik heb het even gechecked bij de da.
Nee, die druppel werkt niet tegen hartworm, maar zijn anti-worm middel wel.
De drupel heet i.d.d. Prac-tic en het ontwormingsmiddel Milbemax.
Hij doet het heel goed met die druppel, ik zie wel dat de sluiting van scalibor een lelijk stukje vacht in zijn nek heeft achter gelaten, het zal weer goedkomen hoop ik.
Door Brownie
#808737
Mijn spinone pup heeft zeer heftig gereageerd op de Scalibor met allerlei neurologische verschijnselen, gebruik het nooit meer, resultaat
10 dagen Utrecht en uiteindelijk een kapotte kruisband, maar of dat er iets mee te maken heeft?
In Spanje is het allemaal begonnen, direct naar de da, allerlei injecties en infusen, hoge koorts (40,8) nav een soort epileptische aanval.
Thuis direct naar eigen da en dus door naar Utrecht....
Daar kwam een abces en de nek te voorschijn, operatie, drains en
daaruit kwam de ziekenhuisbacterie MSRA, fijner kan niet.
Alle gewrichten ontstoken met als eindgevolg, hopenlijk, de kapotte
kruisband.
Reacties??? Graag....
PS mijn hond is van 17 nov. 06 en dit begon op 2 juli nadat ze de band 4 weken om had. We waren toen al 2 weken in Spanje.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door