Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Hilde
#775989
Wie weet een ontwormingsmiddel voor de kat waarbij je de wormen nog kan zien als ze er eventueel zijn. Bij veel middelen tegenwoordig worden de wormen gelijk verteerd en weet je eigenlijk niet of er nu wormen aanwezig zijn of niet. Voor de puppies gebruikte ik Banminth, omdat je daar dus het resultaat nog ziet.
Weet iemand zo'n middel voor de kat??
Door ***Bianca***
#777383
Ik heb milbemax gegeven
Toen we begin dit jaar kat nummer 4 uit het asiel haalden, bleek ie lintworm te hebben en na ontwormen (herhalen na 14 dagen) zaten er dus idd wormen (dood) in de ontlasting.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#777580
Ik laat bij mijn honden een ontlasting onderzoek doen.
Dan weet je of er een wormbesmetting is, en of je dus moet ontwormen of niet.
Ik heb dat de laatste 3 jaar, één keer per half jaar laten doen, en steeds zijn beide honden negatief getest op wormen en wormeieren.
Daardoor weet ik dat ik ze dan dus niet hoef te ontwormen, dus hoef ik er ook niet onnodig troep in te stoppen.
Door Hilde
#778033
Ja, ik heb vandaag contact gehad met mijn DA. Zij kent mij een beetje (en weet hoe ik over veel dingen denk) en bood ook aan een ontlasting onderzoek te doen. Dus ik denk dat ik dat eens ga proberen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door