Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
#761386
Ik heb zelf ook scalibor geprobeerd bij Balou. Die bleek er ongelooflijk allergisch voor....Maar goed, iedereen die hem gebruikt is er wel razend enthousiast over.
Door conleeuw
#761714
Helen schreef: Ik heb zelf ook scalibor geprobeerd bij Balou. Die bleek er ongelooflijk allergisch voor....Maar goed, iedereen die hem gebruikt is er wel razend enthousiast over.
kijk, als mijn honden er op zouden reageren zou ik ook een nieuwe plan moeten trekken, maar gelukkig hebben ze hier nergens last van. Het gaat mij niet eens om welke middel je gebruikt, als je maar iets kan doen om die rottige teken weg te houden, vooral op honden met een lange of dikke vacht kan je namelijk die rot beestjes niet opsporen, zo lag er gister avond weer een volgezogen teek op de kamer vloer, ik heb alle drie de honden goed nagekeken, maar niets gevonden, helaas staat er naast de teek ook niet een etiket met daarop de slachtoffer's naam, dus ik weet niet eens van wie die is afgevallen, maar ik vindt het zo verdraaid vervelend, iedere keer weer hoop ik maar dat er geen besmetting uit komt, dus, is er hier een hond die niet lekker is, dan krijg ik het iedere keer spaans benauwd. Dan liever maar wat doen, voor mij is de scalibor band een uitkomst, maar als een hond er niet tegen kan, dan gaat het natuurlijk niet, dan wordt het zoeken naar iets anders. :-\
Door Eef+Stippels
#761727
Ja, bij honden met een lange vacht is het helemaal lastig om teken op te sporen. Elke dag nakijken is dan bijna niet te doen, de kans dat je er wat mist is dan groot. Ik kan me voorstellen dat je dan voor de zekerheid een sterk middel gebruikt.
Door Daphne
#761811
Kruimel schreef: Ja, ik. Bij mij geen jeuk en ook geen teken meer. Terwijl er hier per wandeling gerust 20 op rond kunnen sjouwen, waarvan ik er dan met mazzel 15 vind. Dus ik vind het wel een uitkomst.
Hoe kan dat toch dat het bij de een zo goed werkt en bij de ander (o.a. ondergetekende) niet?
Ik haal gemiddeld ook zo'n 10 á 15 lopende teken van Balou af na een boswandeling, daarnaast elke dag ook 1 á 2 volgezogen teken. Vorig jaar van elende ook maar zo'n band gekocht omdat alle sprays en andere middelen niet werkten.
Nou de teken zaten nog net niet óp de band........ >:( >:(

Ik weet gewoon niet meer wat ik er tegen moet doen!!! :'( Waar zijn die ellendige beesten toch goed voor in de keten??
Door conleeuw
#761952
Daphne schreef: Hoe kan dat toch dat het bij de een zo goed werkt en bij de ander (o.a. ondergetekende) niet?
Ik haal gemiddeld ook zo'n 10 á 15 lopende teken van Balou af na een boswandeling, daarnaast elke dag ook 1 á 2 volgezogen teken. Vorig jaar van elende ook maar zo'n band gekocht omdat alle sprays en andere middelen niet werkten.
Nou de teken zaten nog net niet óp de band........ >:( >:(

Ik weet gewoon niet meer wat ik er tegen moet doen!!! :'( Waar zijn die ellendige beesten toch goed voor in de keten??
ik weet wel dat de scalibor band niet meteen werkt, hij moet ongeveer 2 weken aan zitten wil die effectief zijn, en ook, als hij erg los zit, boven op heel dikke haardos, dan kan het ook zijn dat hij niet echt werkt, maar ik vindt over het algemeen dat het goed werkt, ik neem de grootste band die er is (de prijs verschil tussen middeslag en een maatje groter is niet zo groot) , dan knip ik de extra stuk er af bij Jazz (want ze is wel groot maar een dun nekje) de rest stuk van Jazz haar band naai ik binnen in de halsband van Nana (hoezo zuinige hollander ;D), en ook bij Nana vindt je dan geen teek, dus, hier werkt het wel, en goed ook ;)
Door Daphne
#761961
conleeuw schreef: ik weet wel dat de scalibor band niet meteen werkt, hij moet ongeveer 2 weken aan zitten wil die effectief zijn, en ook, als hij erg los zit, boven op heel dikke haardos, dan kan het ook zijn dat hij niet echt werkt, maar ik vindt over het algemeen dat het goed werkt, ik neem de grootste band die er is (de prijs verschil tussen middeslag en een maatje groter is niet zo groot) , dan knip ik de extra stuk er af bij Jazz (want ze is wel groot maar een dun nekje) de rest stuk van Jazz haar band naai ik binnen in de halsband van Nana (hoezo zuinige hollander ;D), en ook bij Nana vindt je dan geen teek, dus, hier werkt het wel, en goed ook ;)
Dan ga ik het maar weer proberen. Ik heb de band destijds wel langere tijd omgelaten, ook omdat ik niet meteen op wilde geven. Hij heeft wel een wat dikkere vacht (kruising Malamute) dus misschien dat ik hem strakker af moet stellen.

Alles beter dan die ellendige beesten!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#761969
Voor mijn honden vind ik de Scaliborband nog altijd de beste optie. Lekker spul zal het inderdaad wel niet zijn, maar geen van mijn honden heeft last van het ding en een teek heb ik tijdens het gebruik van scalibor nog nooit gevonden, in tegenstelling tot wanneer ik die dingen niet gebruik. Bovendien moet ik mijn honden ook beschermen tegen hartworminfecties en dat doet de scalibor ook.
Door Eef+Stippels
#762046
conleeuw schreef: dan knip ik de extra stuk er af bij Jazz (want ze is wel groot maar een dun nekje) de rest stuk van Jazz haar band naai ik binnen in de halsband van Nana (hoezo zuinige hollander ;D), en ook bij Nana vindt je dan geen teek, dus, hier werkt het wel, en goed ook ;)
;D ;D Goeie oplossing toch?!
Door Bianca75
#762064
Voor het derde jaar gebruiken wij de Scalibor voor onze jongens. Alleen maar positief hierover, geen jeuk en zeker geen teken.
Door Lil
#762400
Weet iemand iets van die scaliborshampoo???? Is iets nieuws dus misschien ervaringen???
Door Eef+Stippels
#762406
Ik heb er geen ervaring mee, maar wel informatie over.

De shampoo doodt aanwezige teken en geeft directe bescherming tegen teken tot 2 weken. Als je na het wassen de protectorband omdoet, heb je dus vanaf dan direct bescherming tegen teken tot 6 maand.
Door mutsie
#762587
ik wil er wel op wijzen als je naar de zuidelijke landen gaat, een scalibor band ook beschermd tegen de zandvlieg (brengt leishmania over).
En de zandvlieg komt dus niet alleen op het strand voor.

De band is helaas de enige bescherming hiertegen.

karin
Door Helen
#762611
In Frankrijk zeiden ze dat middelen uit dezelfde groep zandvliegen ook doden. In de scalibor zit deltamethrine. In Pulvex zit permethrine. Dat suggereert dat pulvex ook zandvliegjes moet doden.
Door Eef+Stippels
#762622
Ik vond dat voor mensen wordt aangeraden hun kleding in te spuiten met permethrin. Ik krijg sterk de indruk dat Pulvex/tick-fence/exil tick-off dan ook kunnen beschermen tegen zandvliegen. Misschien ligt is het afhankelijk van de hoeveelheid werkzame stof in het middel.
Door Lil
#762748
Evelyn schreef: Ik heb er geen ervaring mee, maar wel informatie over.

De shampoo doodt aanwezige teken en geeft directe bescherming tegen teken tot 2 weken. Als je na het wassen de protectorband omdoet, heb je dus vanaf dan direct bescherming tegen teken tot 6 maand.
Ja dat las ik... vroeg me af of het minder belastend zou zijn dan de band of juist meer.... Ik heb heeel heeel veel teken op dit moment, maar een hond die aan gif (even cru uitgedrukt, dus ik bedoel alle reguliere vlo en teekdodende middelen) niets kan verdragen, daar wordt ik moedeloos van. Misschien maar eens uitproberen en jullie op de hoogte houden van het resultaat...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door