Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#721428
In het krantje van de Agradi kwam ik gisteren dit tegen:

http://www.agradi.nl/product?sc=Honden- ... verzorging

Is er iemand die ervaring heeft met het gebruik van friscostar clean dog shampoo tegen insecten?

En kan je het ook zonder sproeipistool gebruiken, want dat lijkt me z'n geld niet waard....  :-\

Ik hoop dat ik het dit jaar zo lang mogelijk uit kan stellen om frontline o.i.d. te gebruiken.  :)
Door amiwoods
#722204
deze shampoo heb ik nog nooit gezien, maar er zijn genoeg huis tuin en keuken trucs om zo'n shampoo niet nodig te hebben voor insekten of parasieten.

vlooien en teken houden niet van lavendel, ik pak de pure olie en doe dat in een sprayflacon, kan je makkelijk tijdens de wandelingen even opsprayen en het is geheel natuurlijk. teatree olie kan ook of een combinatie van beiden.
er zijn overigens genoeg shampoos waar lavendel of teatree inzit.
wat ik ook wel mensen heb zien doen die paarden hebben en waar de honden veel in bossen lopen waar horzels en dazen zitten, is dat ze ze inzemen met dat middel voor paarden, verdunt met een spons erop.

mocht je echt een vlooienplaag hebben werkt de gewone driehoek groene zeep erg goed. ik gebruik het dan bijna puur, daarna een klein beetje conditioner door de huid/vacht tegen het uitdrogen en je hond is vlo vrij.
#722759
amiwoods schreef: mocht je echt een vlooienplaag hebben werkt de gewone driehoek groene zeep erg goed. ik gebruik het dan bijna puur, daarna een klein beetje conditioner door de huid/vacht tegen het uitdrogen en je hond is vlo vrij.
Even voor de zekerheid; spoel je de groene zeep dan wel uit (als shampoo) of laat je het op de vacht zitten als een soort beschermlaagje? Het gaat mij vooral om het preventief gebruik tegen teken.

En bedankt voor de tip van dat paardenspul, want dat heb ik gewoon staan..... :D Nooit aan gedacht. :-[


@ Angelique: dat zou idd ook kunnen, dat het niet de bedoeling is dat je het uitspoelt. Ik ga het nog eens op m'n gemak nalezen op de site. Thanx ! :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#722812
tristan schreef: Even voor de zekerheid; spoel je de groene zeep dan wel uit (als shampoo) of laat je het op de vacht zitten als een soort beschermlaagje? Het gaat mij vooral om het preventief gebruik tegen teken.

En bedankt voor de tip van dat paardenspul, want dat heb ik gewoon staan..... :D Nooit aan gedacht. :-[


@ Angelique: dat zou idd ook kunnen, dat het niet de bedoeling is dat je het uitspoelt. Ik ga het nog eens op m'n gemak nalezen op de site. Thanx ! :)
Ik zou groene zeep wel uitspoelen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door