Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Carlijn
#698855
Ik heb even niet de energie en tijd om alles weer door te lezen maar ik moet Morris binnenkort weer laten enten.
Volgens zijn boekje heeft hij de volgende entingen vorig jaar gehad(Eurican Lci, Eurican pv, eurican merial en pneumodog Bb/Pl2) een hele lijst dus.
nu wil ik dit jaar echte minder gaan enten en in ieder geval entingstoffen gebruiken die langer werkzaamzijn.
Welke middelen kan ik het beste gebruiken zodat ze zo min mogelijk geent moeten worden. Zowel de stichting via wie ik morris heb en de club waar we bij zijn eist dat de hond volledig geënt wordt.
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen en merken/namen/stofnamen kunnen geven die ik bij de DA aan kan vragen, weigert hij dit te doen dan zoek ik wel een andere
Weil wil ik in ieder geval laten enten meer bestaan daar ook entingstoffen voor zodat je het niet elk jaar hoeft te doen ?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Carlijn op za 27 jan 2007, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door antoinette
#700388
tt-tjes schreef: Nobivac Rabies en Nobivac cocktail hebben een registratie van 3 jaar nu, dus hoef je maar om de 3 jaar te enten. Eventueel weil wel elk jaar.
He he, dit vat dus gewoon samen wat ik steeds probeer uit te vinden ::) ;)of is het niet zo ëenvoudig?...
nu nog kijken of mijn dierenarts Nobivac in huis heeft. Jazz moet pas in augustus weer geent worden, maar ben ik in ieder geval voorbereid. Of heb ik de tijd om een dierenarts te vinden die dit wel ent.
Laatst gewijzigd door antoinette op di 30 jan 2007, 06:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#701785
Carlijn schreef: Morris hoeft dit jaar alleen voor Parvo en weil geent te worden. Bestaat nobivac met 3 jarige registratie ook alleen voor Parvo of zit dat alleen in de cocktail ?
Nobivac heeft een puppy-enting waar alleen Parvo en Distemper (hondenziekte) in zitten. Hier kunnen ook volwassenhonden gewoon mee ingeënt worden, zie dit topic: www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,30002.0.html
Door Sennaruby
#702218
De driejarige registratie geldt voor parvo, hondenziekte en HCC, of die componenten nu in een cocktail zitten, los of in een andere combinatie, dat maakt niet uit, dus ook de puppy DP is 3 jaar geldig.

Groetjes,

Fieke
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door