Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#818259
conleeuw schreef: :( >:( >:( nou, kan het ook wat minder, zeg maximaal 2 weken of zo :-\ 3 weken op -15..... dat overleef ik niet hoor :-\ (ja ok, de vlooien ook niet maar.......
Oi, Connie, niet zo flauw he! Als je een IJslander hebt hoort daar ook goed winters weer bij ;D ;D
Een flnk pak sneeuw, tölten in de sneeuw is zoooooo gaaf!
Door macgirlie
#821803
Ik word echt gek van die beesten. Vanmorgen beide honden weer gedruppeld; de een met Frontline en de ander met Advantage. Net weer gekamd en haal ik toch zomaar weer 10 levende vlooien van 1 hond af. Ook al de druppels van C1000 geprobeerd en de Ecostyle, ze in bad gedaan, knoflook door het eten etc. etc.
Ik heb inderdaad een houten vloer met naden dus het plan is nu om aanstaande maandag alle kleedjes waarop ze liggen te wassen, de knuffels gaan ook mee, goed te stofzuigen en de vloeren te sprayen en dat vervolgens volgende week zaterdag te herhalen.

Wat ik me overigens af vraag: al die anti-vlo middelen zijn exorbitant duur en helpen eigenlijk heel slecht. Worden we hier belazerd???
Door Mevroi Kruim
#821811
Bij mijn beesten werkt Advantage altijd heel goed. Maar een plaag ben je maar niet zomaar kwijt, er liggen nog overal eitjes en larven die heel moeilijk te bestrijden zijn. En het spul werkt ook niet onmiddellijk optimaal. Tel daarbij op de houten vloer en je bent nog wel ff zoet.
Sterkte!
Door eefje
#822654
ik zeag ook nooit geen vlo tot 3weken geleden,het waren er maar 3 op de kat(die niet buiten komt) en toen ik die geplet had zag ik er niet meer,frontline bij de katten in het nekkie en niks meer.
Tot woensdag,toen liep er bij Harley 1,en ik krijg dan per direct vreselijke jeuk dus volgende dag gelijk voor hun ook pipetjes gehaald.
nu zie ik ze niet meer.ik had voor de honden bolfo gold(normaal stronghold)

groetjes eefje
Door nelb
#822675
Mijn honden hebben begin van de zomer (nou ja) voor het eerst in 6 jaar last van vlooien gehad.
Ik heb harde vloeren, en 1 vloerkleed.
De honden zijn meteen gewassen, na een een week gefrontlined. Tussendoor met de vlooienkam aan het werk geweest.
Alle hondendekens etc gewassen. En gesprayed, vooral bij de plinten en het vloerkleed. Ik heb 3 van die dure omgevingsprayen opgemaakt, daarna heb ik geen beestjes meer gezien.
Het is een hoop werk, maar die vieze beestjes moesten mijn huis uit.

Ik was nog steeds wekelijks de helft van de hondenspullen.  En als ik er een zie krabben, moet ik me inhouden om niet meteen de vlooienkam te pakken.

Nel
Door conleeuw
#822682
Kruimel schreef: Oi, Connie, niet zo flauw he! Als je een IJslander hebt hoort daar ook goed winters weer bij ;D ;D
Een flnk pak sneeuw, tölten in de sneeuw is zoooooo gaaf!
ok, daar heb ik het wel voor over, gelukkig heb ik vorig winter van die lange ondergoed gekocht (voor JC, maar heb zelf ook ontdekt hoe lekker dat is in de kou) dus ook ik moet het overleven, al is het maar voor de tült in de sneeuw ;)
Door Nynke
#828100
Nou, mijn hondjes hebben dus vlooien >:( >:( >:( Getverderrie !!
Ik heb er het weekend al een stuk of 8 vermoord en vanmorgen weer 5. Ik heb de vloer (parket) en de vloerkleden al gesprayed met Virbac omgevingfsspray, de hondjes vorige week al gefrontlined(combo),
de hondendekens al gewassen, wat kan ik nog meer doen ????
Door Toetkonijn
#828424
Nynke F schreef: Nou, mijn hondjes hebben dus vlooien >:( >:( >:( Getverderrie !!
Ik heb er het weekend al een stuk of 8 vermoord en vanmorgen weer 5. Ik heb de vloer (parket) en de vloerkleden al gesprayed met Virbac omgevingfsspray, de hondjes vorige week al gefrontlined(combo),
de hondendekens al gewassen, wat kan ik nog meer doen ????
Misschien de auto insprayen als ze weleens meerijden.

Gr. Liesbeth
Laatst gewijzigd door Toetkonijn op wo 19 sep 2007, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sam123
#930941
hallo allemaal, sind ziggy ziek werd van de pipetjes exil tichoff,
gebruik ik de vlooiekam.
aleen zal ik het misschien in de zomer  pippetjes moeten gebruiken.
frontlinecombo of bolfo gold.
volgens de dierenwinkel blijft bolfogold aan de oppervalkte.
waar geven jullie de voorkeur aan.?
groetjes sylvia
Door Mevroi Kruim
#930959
Bolfo Gold of Advantage, is hetzelfde spul maar dan van de da. Frontline krijgen mijn honden jeuk van. Je moet ook de Bolfo/Advantage trouwens echt elke 3 weken opnieuw druppelen anders verliest het snel z'n werking.
Door Sultan
#946236
Ik ben aan 't lezen in dit topic en lees dat katten over het algemeen meer vlooien tot gevolg hebben... Ben het er niet mee eens ??? Wij hebben 6 katten en 2 honden, al jaaaren geen vlooien meer gehad bij de beesten.
Hier zijn alle beesten al heel lang vlo-vrij. Komt geen middeltje aan te pas. Ik spray niet, druppel niet en de beesten dragen geen van allen een vlooienband. Controleer wel heel vaak.
Maar vlooien? Nee, heb in geen jaren een vlo of vlooienpoep oid gezien :)
Door bloemetje
#946534
Sultan schreef: Ik ben aan 't lezen in dit topic en lees dat katten over het algemeen meer vlooien tot gevolg hebben... Ben het er niet mee eens ??? Wij hebben 6 katten en 2 honden, al jaaaren geen vlooien meer gehad bij de beesten.
Hier zijn alle beesten al heel lang vlo-vrij. Komt geen middeltje aan te pas. Ik spray niet, druppel niet en de beesten dragen geen van allen een vlooienband. Controleer wel heel vaak.
Maar vlooien? Nee, heb in geen jaren een vlo of vlooienpoep oid gezien :)
Wij hier ook niet met de poezenbeesten hoor. Maar dat word meestal gezegd omdat poezenbeesten ze van buiten meenemen.
Door Henny V.
#947581
Hier gelukkig nog geen vlooien ;)
Wel eens gehad.
Maar ik heb nog een tip ter voorkoming:
Dit advies kreeg ik van de dierenarts: een stukje vlooienband in de stofzuigerzak te doen.
Dit omdat je ook eitjes en misschien vlooien opzuig.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door