Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Pyts
#585886
Heb ik weer, sta ik in de dierenwinkel voor een wormkuur voor Ravasz. Laat ik me een wormkuur voor grote honden aansmeren. De samenstelling is anders, zag ik toen ik de pakjes (ook die voor kleine honden) in handen had. Maar dat maakte niet uit zei de winkeljuffrouw: "het werkt allebei."

"Maar hij is nu nog maar 10 kilo, en 10 weken, kan ie dan een pilletje hebben voor grote honden?"

"Ja hoor, dat is gewoon 1 pil."

SLIK.

Kan dit wel? Had ik niet gewoon die 'gewone' moeten nemen? Die van 1 pilletje per 4 kilo?

Dit heb ik nou altijd...altijd als ik medicijnen o.i.d. haal dan denk ik achteraf: Is dit wel goed??? ::)

Het is van Exil. No Worm ld, tabletten tegen alle wormen voor de grote hond, samenstelling per tablet: 500 mg Nitroscanaat, er zit een pup ontwormschema bij én ook moet het op nuchtere maag met een beetje voeding gemengd gegeven worden. Bijwerkingen:braken
#586011
Ik heb 1 keer Exil aan mijn kat gegeven. Nooooooit meer. Wat een zooi. Ik heb daarna met een werkelijk doodziekte kat gezeten. Ik ontworm wanneer mijn dieren wormen hebben. En anders niet. En als ze wormen hebben en ik moet ontwormen: dan Flubenol. Of Drontal.
#586038
Lizzy schreef: Ik heb 1 keer Exil aan mijn kat gegeven. Nooooooit meer. Wat een zooi. Ik heb daarna met een werkelijk doodziekte kat gezeten. Ik ontworm wanneer mijn dieren wormen hebben. En anders niet. En als ze wormen hebben en ik moet ontwormen: dan Flubenol. Of Drontal.
Fré ontworm ik ook niet, maar Ravasz is 10 weken. Die moet ontwormt worden...Of ontworm jij je pups ook niet? ???
#586043
Pyts schreef: Fré ontworm ik ook niet, maar Ravasz is 10 weken. Die moet ontwormt worden...Of ontworm jij je pups ook niet? ???
Ja, ik heb Linga 1 keer ontwormt (omdat ze bij 7 weken nog wat dooie worm in de ontlasting had). Met Flubenol. Daarna niet meer. Wel ontlasting laten onderzoeken!
#586054
Tinker schreef: Ik ontworm mijn hondjes eerlijk gezegd ook met Exil uit de dierenwinkel,maar daar bij gaat alles goed.Ze worden er niet misselijk van of beroerd.Misschien verschilt het per dier?
Ja, dat kan. Maar aangezien mijn DA me heeft verteld dat Flubenol het minst belastend voor de lever is, ontworm ik met Flubenol. Als er ontwormt moet worden.
#586181
Dus ik zou Ravasz zijn ontlasting moeten controleren op spoelwormen?? Heb gister gekeken, was echter een mooi donkergroen hard keuteltje, zonder gekke dingen...Hoef ik dan niet te ontwormen? Ravasz zijn moeder eet ook BARF. (hij had geen oormijt, weet niet of dat ook wat zegt, maar dat is toch ook zo'n puppending? ) Hij is ontwormt met 6 en een halve week en daarna niet weer.
#586195
Pyts schreef: Dus ik zou Ravasz zijn ontlasting moeten controleren op spoelwormen?? Heb gister gekeken, was echter een mooi donkergroen hard keuteltje, zonder gekke dingen...Hoef ik dan niet te ontwormen? Ravasz zijn moeder eet ook BARF. (hij had geen oormijt, weet niet of dat ook wat zegt, maar dat is toch ook zo'n puppending? ) Hij is ontwormt met 6 en een halve week en daarna niet weer.
Nee helaas, zo werkt dat niet. Niet iedere wormbesmetting is in de ontlasting met het blote oog te zien. Daarvoor moet je met de mest (van drie dagen) naar de dierenarts (eentje die bereid is dat ook te doen, zo'n mestonderzoek).
#586245
Andersom: kun je een volwassen hond van 32 kilo met niet al te sterke darmen Exil No Worm plus voor jonge dieren geven? Het pakje is nog niet geopend, breng het zo terug naar de dierenwinkel! Of is Flubenol beter voor hem, dit koop je alleen bij de DA? Volgens mij heeft hij echt geen wormen, is wel vaak aan de dunne, beter geen wormkuur geven of juist preventief? Die arme darmen denk ik dan...

Groetjes, Linda

(hoi Pyts!) (misschien kunnen we ruilen van pakje... ;D)
Laatst gewijzigd door Lafje op zo 09 jul 2006, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#587344
Er is een rapport van de RUG waarin heel veel zeer interessante informatie staat over de werking, schadelijkheid etc. van diverse huisdiermiddeltjes - waaronder wormenmiddelen.

http://www.rug.nl/wewi/_shared/publicat ... /rap63.pdf

Dit is de link. Het rapport is te downloaden.
Ik zou eerst dit lezen en dan wat kopen. Flubenol is een van de minst schadelijke merken voor een pup. Exil is inderdaad niet geschikt voor katten, dat staat ook duidelijk in het rapport. Voor honden zijn er wel wat gegevens en het is niet schadelijk, volgens dit rapport. Flubenol wordt echter sneller uitgescheiden.
Lees ze!
Laatst gewijzigd door K&D op ma 10 jul 2006, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#592138
Nou, heb globaal het rapport gelezen en weet nu ook waarom ik ermee gestopt ben. Het grootste gevaar (pipetjes) voor de hond. Misschien kankerverwekkende stoffen, kan leiden tot de dood (zei mijn da ook toen Boris een allergische reactie op frontline kreeg).

Ja, Lizzy je hebt gelijk. Alleen als het nodig is en ook ik ga dan op zoek naar een flubenol'etje.
#592263
exil is de grootste troep die er bestaat. Ik ken zelfs dieren die eraan gestorven zijn.
Ik gebruik zelf milbemax als het nodig is maar ja ook dat is niet geweldig. Ik koop dit soort middelen nooit bij de dierenwinkel.
idd wat er al gezegd wordt is drontal en flubenol prima ik heb er nog nooit slechte dingen over gehoord.
Laatst gewijzigd door -sanne op za 15 jul 2006, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#596714
-sanne schreef: exil is de grootste troep die er bestaat. Ik ken zelfs dieren die eraan gestorven zijn.
Ik gebruik zelf milbemax als het nodig is maar ja ook dat is niet geweldig. Ik koop dit soort middelen nooit bij de dierenwinkel.
idd wat er al gezegd wordt is drontal en flubenol prima ik heb er nog nooit slechte dingen over gehoord.
In de tijd dat ik m'n honden standaard elke 3 maanden ontwormde :-[ gebruikte ik juist Exil LD omdat dat het enige middel was waar mijn honden geen diaree van kregen. Voor mij is Exil dus niet de grootste troep die er bestaat ;).
#610290
De hond van mijn ouders kon Exil ook niet goed verdragen.
ik heb het Ayana nooit gegeven. de eerste keer met Flubenol, maar daar had ze spuitpoep van. Drontal en Milbemax ( allebei van de DA ) gaan prima!
ze zijn ook goed te doseren. drontal is 1 tbl per 10 kg, en je kan ze heel gemakkelijk breken. tot kwart tabletjes. Milbemax is lekker klein, die zijn er in verschillende soorten, een ook voor pups ( als ik het me goed herinner )
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door