Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#565341
pike schreef: Wanneer je een teek binnen 24 uur verwijdert schijnt er geen gevaar te zijn voor besmetting!
mmmmmm dat zegt men, maar ik ken ook gevallen waar het toevallig wel fout ging, gewoon oplettend blijven ;)
Door Dinah
#572765
Ik heb dit onderwerp nu pas gelezen. Kan je niet naar je huisarts gaan en een anti-biotica kuur vragen? Mijn broer heeft elk jaar veel tekenbeten als hij van kamp terug komt. Hij trekt ze aan, denk ik. Soms zelf 6 in z'n knieholtes, die zo diep ingegraven zijn, dat de huisarts er een halve cm tot een cm diep moet in snijden om ze eruit te krijgen. Hij moet dan altijd een ab-kuur innemen, die wel zwaar is. Als je op de bijsluiter kijkt, het is niet van de poes. Tegen tyfus en zo. En ook wel veel mogelijke (zware) bijwerkingen. Maar het moet wel. (mijn ha is iemand die anders uiterst zelden ab voorschrijft, dus 't is niet dat hij het zonder reden doet)
Door Helen
#572789
Dinah schreef: Ik heb dit onderwerp nu pas gelezen. Kan je niet naar je huisarts gaan en een anti-biotica kuur vragen? Mijn broer heeft elk jaar veel tekenbeten als hij van kamp terug komt. Hij trekt ze aan, denk ik. Soms zelf 6 in z'n knieholtes, die zo diep ingegraven zijn, dat de huisarts er een halve cm tot een cm diep moet in snijden om ze eruit te krijgen. Hij moet dan altijd een ab-kuur innemen, die wel zwaar is. Als je op de bijsluiter kijkt, het is niet van de poes. Tegen tyfus en zo. En ook wel veel mogelijke (zware) bijwerkingen. Maar het moet wel. (mijn ha is iemand die anders uiterst zelden ab voorschrijft, dus 't is niet dat hij het zonder reden doet)

Nou brr, ik zou niet naar kamp gaan als ik het zo hoor.

En als hij perse wil, zou ik Deet gebruiken. Werkt erg goed tegen teken.
Door Lil
#573362
Van die ingegroeide dingen en zoveel is toch iets anders dan een teek die nog niet was volgezogen. Ik heb zelf al twee keer een teek gehad, beide keren al een beetje volgezogen. De ha geeft echt geen ab kuur mee als er niets te zien is, die zware kuren zijn heel erg slecht voor je gezondheid en moet je alleen nemen als ze echt nodig zijn. Gelukkig geen klachten en geen kringen gehad.
Door Sennaruby
#573404
Ik had dit weekend ook weer eens een teek. Ik houd het in de gaten en ga echt niet elke keer een AB-kuur halen. Dan helpt er dadelijk als er echt iets mis is geen enkele antibiotica meer...

Groetjes,

Fieke
Door conleeuw
#573450
Sennaruby schreef: Ik had dit weekend ook weer eens een teek. Ik houd het in de gaten en ga echt niet elke keer een AB-kuur halen. Dan helpt er dadelijk als er echt iets mis is geen enkele antibiotica meer...

Groetjes,

Fieke
wat wij vroeger deeden bij de kinderen als we een teek vonden is met een stift een stipje maken naast het beet, dan kon je het snel terug vinden (je weet wel, zo'n niet uitwasbare stift) en makkelijk in de gaten houden, maar veel kinderen, veel teken, dus dan moet je wel een plan maken om het makkelijker te kunnen controleren ;) ik vindt ook dat je niet voor iedere beet een ab kuur moet gebruiken, eerstens is niet iedere teek drager van een enge ziete, en al zijn ze drager, als je ze snel verwijder hebben ze vaak nog niet de enge zieten overgedragen, en waarom zou je je lijf volproppen met medicijne die niet nodig zijn?
Hou het in de gaten, en als je vermoed dat je iets onder leden heb, meteen naar de ha ;)
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#575405
Ik werk op een huisartsenlaboratorium waar we veel bloedonderzoeken e.d. doen.
Wij krijgen dus heel veel aanvragen over de ziekte van Lyme. Dus ik zou toch een bloedtest laten doen.
Weet alleen niet of dit meteen na een eventuele besmetting kan. Even informeren.
Door Sennaruby
#576075
Die teek zal er amper in en als ik elke keer dat ik een teek in mij heb zitten een bloedonderzoek moet laten doen, dan blijf ik bezig en blijft er niets voor de bloedbank over ;D

Ik houd het in de gaten en ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.

Groetjes,

Fieke
Door EdwinK
#583758
De laatste keer dat ik bij de bloedbank was (vorige week dinsdag) was één van de vragen of ik tekenbeten had opgelopen. Indien ja, was er uitsluitsel van geven.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door