Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#562058
Gisteren kwamen we terug van vakantie. In Duitsland op de parkeerplaatsen stikt het van de teken, dus checken we telkens goed de honden en onszelf.

Thuisgekomen voelt Martijn opeens wat kriebelen onder zijn mouw. Hij trekt zijn mouw omhoog en ziet een teek op zijn onderarm, vast! Snel eruit gehaald met een tekentang. De teek was nog klein en niet volgezogen. Maar Martijn weet niet hoe lang ie er al zat. Zal niet lang zijn geweest. Maar toch..... brrrrr.
We hebben het gelijk op de kalender gezet en met pen een rondje om de plek gezet om het in de gaten te houden.

Wat kunnen we nog meer doen??? Vind het best griezelig, maar heb ook al verhalen gehoord van mensen die dan naar de dokter gaan en dat er niets aan gedaan wordt. Of dat mensen er uberhaupt niets mee doen.

Dus ik weet het even niet. Zal het meevallen, zeker omdat de teek nog zo klein was, of moeten we het serieus nemen en naar de huisarts?
Door Mevroi Kruim
#562078
He jakkes, wat akelig voor Martijn!
Nee, als je nu naar de dokter gaat zal hij er niks aan doen. De kans dat je Lyme oftewel borreliose oploopt is nl niet erg groot. Bijna altijd zie je in geval van een borreliose-infectie een rode ring rondom de bijtplek verschijnen na verloop van tijd. Dan wordt het tijd om naar de dokter te gaan en dan ook op je poot te spelen en een AB-kuur te vragen. Het vervelende van de bacterie is nl dat hij niet in je bloed te vinden is (dan wel de antistoffen) terwijl je wel degelijk besmet bent. In dat geval: better safe than sorry. Soms ben je besmet terwijl die rode ring niet verschenen is. Da's heele rg vervelend maar nog geen drama: als je verschijnselen merkt die op een besmetting kunnen wijzen ga je alsnog naar de dokter en zie boven ;D
Voor uitgebreide info: http://www.saag.nl/
Door EstherVanPuck
#562152
Dank je. Dus even alles goed in de gaten houden, de plek en Martijns 'gezondheid'.

Ik had gisteren gelijk overal kriebels en we zijn beiden even onder de douche gestapt om zeker te zijn dat er nergens nog een teek verstopt zat. Bah
Door conleeuw
#562244
hé bah, ik heb ook af en toe wel een teek ergens vast zitten, ik verwijder, en hou het inderdaad in de gaten, als ik mij anders gaat voelen ook als er geen rode ring is ontstaan, dan zal ik ook naar de huisarts gaan voor een kuurtje, helaas zijn niet alle huisartsen echt happig erop, dus moet je soms met je vuist op de tafel, maar bij twijfel zou ik het zeker doen. We hopen maar dat het een onbesmette teek is, die zijn toch nog in de meerderheid. sterkte ermee
Door chamourel
#562247
ik zou even een kuurtje aan de HA vragen.........
zoals natasja je de link al gaf, heb ik zelf ook een teek gehad..
je kan maar beter nu een kuurtje krijgen want als je eenmaal de infectie hebt, kan het wel maanden duren voordat je er vanaf bent, ook dat verhaal staat in mijn topic. ;)
Door Lizzy
#562450
Als ie nog klein was en totaal niet volgezogen, dan denk ik dat de teek er nog maar NET gezeten heeft. En een teek wordt pas echt gevaarlijk als ie langer als 24 uur vast zit. Ik zou de plek in de gaten houden. De symptomen van lyme in de gaten houden. Verder niks.

(oh getverdemme yakkiepukkie wat smerig he, die vieze gore smerige teken :-X :-X :-X)
Door Joshii
#562575
Vorig jaar september kwam er tijdens het haren wassen ook een teek van m'n hoofd af , deze was al wel volgezogen. :-X Door het wassen heb ik 'm waarschijnlijk los gewreven.
Gelijk de huisarts gebeld, maar die deed er idd niets aan, opletten of er een rode kring rond het plekje komt ( wat dus niet gaat onder je haar) en de symptomen vanb Lyme in de gaten houden.
Ik heb nu dus ALTIJD een pet op als ik met de honden in het bos ben!
Laatst was ik 'm vergeten op te zetten en heb de hele wandeling "gekriebel" gevoeld :(
Door Elvira
#562778
Een rode ring komt niet altijd bij besmetting. Ik heb gehoord van mensen die na een tekenbeet geen rode ring hadden, maar wel de ziekte van Lyme.
Door EstherVanPuck
#563236
Martijn zou vandaag de huisarts even bellen voor de zekerheid maar heeft dat niet gedaan....

Vanavond voelde hij zich opeens grieperig worden en bij het uitlaten van de honden had hij het gevoel ieder moment te kunnen k*tsen. Hij ligt nu lekker te slapen op bed. Maar met de tekenbeet van 2 dagen geleden vind ik het toch wel eng dat ie zich nu opeens zo voelt. Het is wel een van de symptomen....

Morgen gaan we dus alsnog een huisarts bellen. Ik vind dit eerlijk gezegd best eng :-X :-X
Door Truus
#563238
He jakkes Esther, dat zou ik ook eng vinden hoor, morgen maar even na laten kijken ja. Het hoeft niet zo te zijn natuurlijk maar voor alle zekerheid.
Sterkte met Martijn en beterschap :-*
Door conleeuw
#563289
EstherVanPuck schreef: Martijn zou vandaag de huisarts even bellen voor de zekerheid maar heeft dat niet gedaan....

Vanavond voelde hij zich opeens grieperig worden en bij het uitlaten van de honden had hij het gevoel ieder moment te kunnen k*tsen. Hij ligt nu lekker te slapen op bed. Maar met de tekenbeet van 2 dagen geleden vind ik het toch wel eng dat ie zich nu opeens zo voelt. Het is wel een van de symptomen....

Morgen gaan we dus alsnog een huisarts bellen. Ik vind dit eerlijk gezegd best eng :-X :-X
dat zou ik zeker doen, inderdaad een beetje suspicieus :(
Door Elise
#563338
EstherVanPuck schreef: Martijn zou vandaag de huisarts even bellen voor de zekerheid maar heeft dat niet gedaan....

Vanavond voelde hij zich opeens grieperig worden en bij het uitlaten van de honden had hij het gevoel ieder moment te kunnen k*tsen. Hij ligt nu lekker te slapen op bed. Maar met de tekenbeet van 2 dagen geleden vind ik het toch wel eng dat ie zich nu opeens zo voelt. Het is wel een van de symptomen....

Morgen gaan we dus alsnog een huisarts bellen. Ik vind dit eerlijk gezegd best eng :-X :-X
he jakkes.... hoe gaat het nu?
Door EstherVanPuck
#563389
Hij voelde zich zaterdag weer prima, belde naar de HA en kreeg een antwoordapparaat. Hij vond het onzin om verder te bellen >:( Die misselijkheid kwam vast door het eten :-\

Dinsdag moet hij dus voor alle zekerheid nog even onze eigen HA bellen om te overleggen hoe en wat...

Maar ben wel bij dat die misselijkheid weg is. Van internet ook even een checklist met symptomen uitgedraaid voor het geval hij ooit nog ergens onverklaarbaar last van krijgt.
Gebruikersavatar
Door pike
#565034
EstherVanPuck schreef: Dus ik weet het even niet. Zal het meevallen, zeker omdat de teek nog zo klein was, of moeten we het serieus nemen en naar de huisarts?
Wanneer je een teek binnen 24 uur verwijdert schijnt er geen gevaar te zijn voor besmetting!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door