Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#541322
jeanne schreef: en helpt het echt?

als het hier zo doorgaat met de teken, is er een ware tekenexplosie, en aangezien ik nog 2 kinderen heb, (en straks weer een kat) ben ik niet zo'n fan van chemische spray's of banden.
is er wèl iets wat die krengen tegenhoud ::)
Ik durf het je eerlijk gezegd niet te zeggen.... Maar ik houd ook niet van die chemische troep en dus ga ik het gewoon weer proberen....
Door tieneke
#541408
Hier nog geen teken ontdekt gelukkig...afgelopen jaar heb ik ook de nodige teken van de nollebakkers afgehaald...brrrrr :-X
Mijn biologische middeltjes staan inmiddels klaar 8)
Door Helen
#541532
Ik heb er de afgelopen tijd dagelijks meerdere losse en enkele vaste van Kuma afgehaald....Bij haar helpen biologische middeltjes niet. Heb alles al geprobeerd....Ze heeft gewoon teveel haar en ze is blijkbaar erg aantrekkelijk...Kuma is nu maar aan de pulvex...Het risico is mij anders te groot....
Door roefus
#541611
Lizzy schreef: Ik durf het je eerlijk gezegd niet te zeggen.... Maar ik houd ook niet van die chemische troep en dus ga ik het gewoon weer proberen....
Hoe heette dat middeltje nog eens, wat jij gebruikt?
Ik heb er nog nooit iets tegen gebruikt, omdat het meestal erg meevalt bij Roefus.
Maar als ik dit nu allemaal lees, dan geloof ik dat ik me op voorhand toch maar moet gaan 'wapenen' 8)
Door Lizzy
#541648
Ik maak een spray mix van tea tree olie met lavendel-olie, ceder-olie, geranium-olie en citronella-olie. Dat hussel ik goed door elkaar, dat schud ik voor gebruik en daar smeer ik de honden heel lichtjes mee in.
Door roefus
#541651
Lizzy schreef: Ik maak een spray mix van tea tree olie met lavendel-olie, ceder-olie, geranium-olie en citronella-olie. Dat hussel ik goed door elkaar, dat schud ik voor gebruik en daar smeer ik de honden heel lichtjes mee in.
Ooh...bedankt.
Je had het al eens gezegd, maar ik wist niet meer waar... :D
Door tieneke
#541654
roefus schreef: Maar als ik dit nu allemaal lees, dan geloof ik dat ik me op voorhand toch maar moet gaan 'wapenen' 8)
Zeer verstandig zeker als je in de bossen loopt waar die krengen gewoon al zitten te wachten >:(
Door roefus
#541656
tieneke schreef: Zeer verstandig zeker als je in de bossen loopt waar die krengen gewoon al zitten te wachten >:(
ik loop al altijd in de bossen.
Maar tot nu toe, bleef het bij een paar teken per jaar.
Geen idee hoe dat komt.
In datzelfde bos lopen andere honden er tig op.
Denk dat Roefus niet lekker genoeg is ;D
Tja, ik word ook door elke mug gepakt, da's dan weer een voordeel voor degene die naast mij zit.

Maar goed, misschien heb ik het noodlot nu getart.
En dalen de teken dit jaar op Roef neer :o
Door tieneke
#541657
roefus schreef: Tja, ik word ook door elke mug gepakt, da's dan weer een voordeel voor degene die naast mij zit.
;D ;D
Door C@rine
#541817
Twee weken geleden had ik mijn honden los gelaten om konijnen te zoeken onder de braamstruiken.
Sávonds had Jopie 10 teken en Bieke er 35 alleen op het hoofd.
Het viel mij op dat deze teken heel erg klein bleven ( na 2 dagen er nog een paar vinden die niet of nauwelijks gegroeid waren) en ze waren grijs en er waren heel veel "witte" bij.
Naderhand geen teken meer, laat de honden dan ook niet los.
Door Steph
#547129
Hier in Belgie ook weer die rotbeesten. Liep vorige week door bos en zag ze over mijn witte lopen. Eentje niet gezien, zat vast op haar oog. Het loopt er hier weer vol van..; >:( Soms hebben wij na 5 minuten wandellen al 30 teken weggehaald.
Dan keren we heel teleurgesteld terug natuurlijk en gaan we in de stad een toertje doen.
Laatst gewijzigd door Steph op wo 10 mei 2006, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K&D
#550101
Naast verse knoflook gebruik ik zelf ook vaak van die knoflook snippers. Gewoon bij de supermarkt (o.a. AH)te koop in zo'n maalmolentje. Er zijn nu ook navulbare maaldingen te koop en een grotere pot knoflooksnippers heb ik gezien.
Verse knoflook mag niet te vaak voor een hond, maar gedroogd is niet zo'n probleem.
Door Jesse1
#550449
Bleghhh!!! Getver ik krijg al kippenvel en jeuk als ik die plaatjes zie, wist niet eens dat er verschillende varianten waren? voor mij is een teek een teek een smerig vies goor beest die ze wat mij betrefd mogen afschieten. Blij dat ik bij mijn hondjes nooit teken zie zitten.


groetjes miranda
Door carlala
#550621
Ik heb laatst een volgezogen teek gevonden tijdens het stofzuigen...ik heb meederde hondjes over de vloer, dus of hij van pepper afgekomen is weet ik niet, ik hou hem maar even goed in de gaten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door