Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#43862
Ik ken rasverenigingen waar niet veel voor nodig is om beter te zijn 8) (jammer maar das geen grapje)
Door Rayis
#47442
Raya wordt in november 9 jaar en ik heb eergisteren een brief gekregen dat ze terug ingëënt moet worden...

Maar ik twijfel dus. Vorig jaar is ze geënt tegen parvo en weill, de jaren daarvoor heeft ze altijd de volledige coctail gehad.

Omdat we heel dicht bij een groot meer wonen (waar genoeg ratten rondlopen) dacht ik haar nog wel te laten enten tegen Weill (maar dan in mei, samen met Yis, de enting is toch maar 6 maanden werkzaam dacht ik?). Of toch de volledige coctail? Of niet meer laten enten? Pff moeilijk :-\.
Door Lizzy
#47527
De Lepto (Weil) enting van Nobivac beschermt gewoon 1 jaar dus het maakt niet meer uit wanneer je laat enten tegen Lepto. Als ze vorig jaar geent is tegen Parvo, dan hoeft dat sowieso dit jaar niet. Laat je niet wijs maken dat jouw hond tegen Parainfluenze geent moet worden, want dat is flauwekul. Deze ziekte is niet dodelijk. Ik zou dus zelf niet laten enten of alleen Weil enten. Wat voor hond is Raya trouwens?
Door Lizzy
#47528
AH! Raya is in ieder geval geen black & tan hond. Toch? Of is het Raya niet die in jouw handtekening staat? Ik vroeg me dat af namelijk omdat Black & Tan honden (om onduidelijke redenen) gevoeliger zijn voor parvo. En daarom laten sommige mensen toch wel iedere 2 jaar parvo enten.
Door sharpie
#47533
Raya wordt in november 9 jaar en ik heb eergisteren een brief gekregen dat ze terug ingëënt moet worden...
Maar ik twijfel dus. Vorig jaar is ze geënt tegen parvo en weill, de jaren daarvoor heeft ze altijd de volledige coctail gehad.
Omdat we heel dicht bij een groot meer wonen (waar genoeg ratten rondlopen) dacht ik haar nog wel te laten enten tegen Weill (maar dan in mei, samen met Yis, de enting is toch maar 6 maanden werkzaam dacht ik?). Of toch de volledige coctail? Of niet meer laten enten? Pff moeilijk.
Wat je ook doet, de hele cocktail is naar mijn mening overbodig.
Zelf heb ik besloten om helemaal niet meer te enten, tenzij ik er niet onderuit kan komen, door bijv. reizen ofzo.
Je kan altijd even aan een holistische dierenarts vragen wat hun in jou geval aanraden en hoelang zo'n weil enting werkzaam blijft.
Kijk ook even op Pat McKay's website, daar staat ook een heel stuk over vaccineren en waarom zij ertegen is.
http://www.patmckay.com
Door Rayis
#47625
Lizzy schreef: De Lepto (Weil) enting van Nobivac beschermt gewoon 1 jaar dus het maakt niet meer uit wanneer je laat enten tegen Lepto. Als ze vorig jaar geent is tegen Parvo, dan hoeft dat sowieso dit jaar niet. Laat je niet wijs maken dat jouw hond tegen Parainfluenze geent moet worden, want dat is flauwekul. Deze ziekte is niet dodelijk. Ik zou dus zelf niet laten enten of alleen Weil enten. Wat voor hond is Raya trouwens?
Raya is een kruising golden retriever (die niet altijd een even goede gezondheid heeft gehad). Black and tan is ze zeker niet, ze heeft de vacht van een golden.

Ik denk dat ik haar alleen tegen Weill ga laten enten. Wel ga ik voordat ik naar de DA ga, nog eens goed wat informatie doornemen waarom ik haar alleen tegen Weill wil laten enten... want dat gaat hij toch vragen (wat vrij normaal is denk ik).

Ze is altijd afwisselend geënt geweest met Nobivac (overwegend) en Dohyvac (vorig jaar).
Door qyan
#47645
Lizzy schreef: AH! Raya is in ieder geval geen black & tan hond. Toch? Of is het Raya niet die in jouw handtekening staat? Ik vroeg me dat af namelijk omdat Black & Tan honden (om onduidelijke redenen) gevoeliger zijn voor parvo. En daarom laten sommige mensen toch wel iedere 2 jaar parvo enten.
lizzy, black and tan honden moeten ieder jaar geent worden vor parvo, ookal werkt de enting 2 jaar.
om de 1 of andere duistere reden schijnt het dat ze ook de enting hiervoor niet goed op kunnen pakken vanwege hun kleur.

maar ja, in hoeverre is dit weer waar. entingen werken zogenaamd allemaal maar 1 jaar volgens sommige da's.

maar ik neem het risico niet, ieder jaar parvo zowiezo
Door Lizzy
#47684
qyan schreef:

lizzy, black and tan honden moeten ieder jaar geent worden vor parvo, ookal werkt de enting 2 jaar.
om de 1 of andere duistere reden schijnt het dat ze ook de enting hiervoor niet goed op kunnen pakken vanwege hun kleur.

maar ja, in hoeverre is dit weer waar. entingen werken zogenaamd allemaal maar 1 jaar volgens sommige da's.

maar ik neem het risico niet, ieder jaar parvo zowiezo
Wie zegt dat?
Groetjes, Liz
Door qyan
#47693
Lizzy schreef: En staat dat ook in de bijsluiter van Nobivac?
Groetjes, Liz
geen idee, vast niet ::)

ik begrijp toch niet goed waar die overgevoeligheid voor parvo vandaan komt bij black and tan honden???
toen ik het met de DA over qyan zijn entingen had, na zijn parvo enting in oktober/november.
de rest van die entigen deed ie niet moelijk over, maar qua parvo ieder jaar, vanwege de overgevoeligheid.
dus ik doe het maar braaf denk ik ::)
Door Lizzy
#47697
qyan schreef:

geen idee, vast niet ::)

ik begrijp toch niet goed waar die overgevoeligheid voor parvo vandaan komt bij black and tan honden???
toen ik het met de DA over qyan zijn entingen had, na zijn parvo enting in oktober/november.
de rest van die entigen deed ie niet moelijk over, maar qua parvo ieder jaar, vanwege de overgevoeligheid.
dus ik doe het maar braaf denk ik ::)

Ik weet ook niet waar die gevoeligheid vandaan komt. Maar ik geloof absoluut niet dat een black&tan ieder jaar geent moet worden. En ik zou dat dan beslist eerst in de bijsluiter willen lezen.
Grtz, Lizzy
Door qyan
#47701
Lizzy schreef: Ik weet ook niet waar die gevoeligheid vandaan komt. Maar ik geloof absoluut niet dat een black&tan ieder jaar geent moet worden. En ik zou dat dan beslist eerst in de bijsluiter willen lezen.
Grtz, Lizzy
heb de bijsluiter wel gehad van nobivac, maar pjoetertje is opgeruimd en heb stom niets bewaard.
maar qyan is trouwens niet geent met nobivac, dus misschien dat het verschil hem daarin zit ???(vanguard/pfizer)
Laatst gewijzigd door qyan op zo 01 feb 2004, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#47707
qyan schreef:

heb de bijsluiter wel gehad van nobivac, maar pjoetertje is opgeruimd en heb stom niets bewaard.
maar qyan is trouwens niet geent met nobivac, dus misschien dat het verschil hem daarin zit ???(vanguard/pfizer)
Ja, dat zou natuurlijk goed kunnen, dat deze vaccins 1 jaar bescherming bieden. Ik zal trouwens gelijk even zoeken of ik de bijsluiter van Nobivac nog heb.
Door Lizzy
#47711
Hee Wendy, ik vraag wel even op de JSTSAYNO2VACCS lijst vragen waarom Black & Tans gevoeliger zijn! Ben benieuwd of zij het weten!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door