Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#52332
Niet enten. Als kitten en daarna niet meer. Katten die helemaal niet buiten komen elke drie jaar voor niesziekte of helemaal niet.
En die FIVkat van je vader al helemaal niet enten. Door de FIV ligt zijn immuunsysteem zo goed als plat en een enting werkt dan alleen maar verkeerd.
Door casangio
#55037
Hoi Lizzy,

Ik zelf sta ook niet meer achter enten. Weet jij een antwoord op het volgende. Mijn Da gebruikt het merk vanguard. Ieder jaar zijn onze twee volwassen honden ingeent voor:
Parvo, Hondenziekte, leverziekte, leptospirose, para-influenza en hondsdolheid. Nu las ik dat voor hondsdolheid drie jaar staat is dat voor ieder merk zo??
Ik denk er ook over om ze niet meer te laten enten, maar inwendig heb in toch nog een beetje een twijfel gevoel. De pup die ik heb heeft zijn normale entingen gekregen en ik dacht om die nu nog 1 keer alles te laten geven, maar ook hier heb ik grote twijfels over.
Wat denken jullie hiervan??? Wat zouden jullie doen.
Ik zelf sta er eigenlijk negatief tegenover.
groetjes, Alma
Door Lizzy
#55057
Dat is een lastige. Bij mijn weten garandeert Vanguard niet langer dan 1 jaar bescherming. (en aangezien het een Frans merk is en mijn Frans niet is wat het nooit geweest is.....).

Maar, dat neemt niet weg dat ik geen voorstander ben van ieder jaar maar weer alles opnieuw enten. Heb je het stuk tekst van Don Hamilton al gelezen? Daar staat ook een advies over hoe je zou moeten enten van de Amerikaanse dierenarts Ron (Ronald) Schultz. En, er staat het e.e.a. over aan welke eisen een ziekte moet voldoen wil je je hond er voor laten inenten. Om te beginnen (om maar eens 1 belangrijke te noemen) moet de ziekte dodelijk zijn. Para-influenza is niet dodelijk en dus hoef je er niet voor te enten. En zo kun je voor jezelf (met bijv. behulp van Don) criteria vaststellen waar je wel en niet voor ent en hoe vaak.

Het lijkt me wel uiterst zinvol om in ieder geval zo min mogelijk cocktail entingen te geven.... die dingen.... ik vind ze levensgevaarlijk!
Door Lizzy
#55058
Ohhwwww jee! Ik krijg net het boek binnen van Ronald Schultz, Veterinary Vaccines and Diagnostics.

Ehhh, 815 pagina's Engelse tekst met micorscopisch kleine lettertjes ;D. Ik ben dus nog wel even zoet zeg maar.

Maar, ik hoop daarna meer te weten over vaccinaties!

Groetjes, Lizzy
Door bodasca
#55420
Nadat mijn 9 jarige hond vorig jaar overleed aan AIHA (haar immuunsysteem brak haar eigen bloedcellen af, zelfs een bloedtransfusie in Utrecht was na 48 uur al geheel weer afgebroken) ben ik anders gaan denken over enten.
Zij was op 29 april geënt (cocktail + rabiës) en op 23 juni overleden.
Mijn volwassen honden worden niet meer geënt. Ook mijn pups zal ik een aangepast advies meegeven. Helaas zijn de meeste dierenartsen nog steeds een groot voorstander om ieder jaar te enten, ook stokoude honden (
:P Hoe zou dat nu komen 8)
http://www.yourpurebredpuppy.com/health ... tions.html
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door