Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#36056
Lekker he, dat enten >:(. Ik word er serieus beroerd van als ik dit lees....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#36097
ja en dat voor een rabies enting van een hond van 11 die nergens meer heengaat :-\
Door Lizzy
#36222
sylvia schreef: ja en dat voor een rabies enting van een hond van 11 die nergens meer heengaat :-\
Da's helemaal erg.... hoe komt zo'n DA erbij om deze hond nog te enten?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#36267
Gewoon je komt met een roedel enten waarvan er een aantal regelmatig naar het buitenland gaan en dan doe je die ene er ook maar ff bij. ::)
Door avalon
#36315
sylvia schreef:

Ik heb bij een hond wel eens een kleine verdikkeing een soort van klein propje gevoeld maar de enige serieuze grote verdikking was die bij de hond van mijn vriendin,die toen ook op de intensive care heft gelegen,en bijna het loodje had gelegd.
Fijn. Het zal je beessie maar wezen. En je kunt je geld niet terrugkrijgen onder het mom van niet goed geld terrug. Eerder kun je geld bijleggen om de nadelige gevolgen van die enting te verhelpen. Gelukkig heb ik zoiets nog niet meegemaakt, mijn honden krijgen ook de rabbies ent omdat wij ook de grens overgaan met ze.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#36354
avalon schreef:
Fijn. Het zal je beessie maar wezen. En je kunt je geld niet terrugkrijgen onder het mom van niet goed geld terrug. Eerder kun je geld bijleggen om de nadelige gevolgen van die enting te verhelpen. Gelukkig heb ik zoiets nog niet meegemaakt, mijn honden krijgen ook de rabbies ent omdat wij ook de grens overgaan met ze.
Het grapje koste iets van 600 euro
Door oebaya
#37915
Persoonlijk heb ik voor een iets ander entschema gekozen: puppy-entingen, herhaling na een jaar en dan om de 3 jaar tot de leeftijd van 7 jaar. Maar het valt mij altijd op dat mijn dierenarts na het enten direct de plek masseert waar geënt is. Had ik mijn Nederlandse dierenarts nog nooit zien doen en dan bleef er ook wel eens een bobbel, maar nu voel ik die nooit meer. Dus als je weer eens een hond of kat hebt die geënt moet worden, is het misschien een goede tip om zelf meteen de plek te masseren.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38627
De vee arts hier doet daar niet aan,en zijn assistente ook niet (die heeft boris geent,de da was er niet)
Door Jolly
#38661
ik heb geleerd dat je altijd even moet masseren na een enting, dit om de stoffen sneller door het bloed te laten opnemen en dus te zorgen dat het lichaam een mindere tegen reactie gaat geven, wat dus bij sommige uit in een dikke bult. :-\
Door shiba-inu
#38767
giga langewerpige plek

dit is meestal een reactie van de enting, vraag de dierenarts betere plooien te pakken bijvoorbeeld in de hals Mijn shiba's en samojeden krijgen altijd hun enting in de hanls ivm deze reactie ;D
Laatst gewijzigd door shiba-inu op za 10 jan 2004, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38789
shiba-inu schreef: giga langewerpige plek

dit is meestal een reactie van de enting, vraag de dierenarts betere plooien te pakken bijvoorbeeld in de hals Mijn shiba's en samojeden krijgen altijd hun enting in de hanls ivm deze reactie ;D
Mijn honden hebben nog nooit zo'n reactie gegeven.
Dit was een enting bij de kat
Gebruikersavatar
Door Hitam
#39904
Houd je het de volgende maanden inde gaten? Vooral katten kunnen heel verkeerd reageren. Ze kunnen heel agressieve tumoren krijgen.
Door Helen
#39915
Ik sprak vorige week mijn tante uit Israel en die blijkt vijf !! katten te hebben. Wist ik niet eens...Wat blijkt de da daar ent ze een keer in hun leven!!!!!!!! Het zijn allemaal zwerfkatten die zij als kitten gevonden heeft. En de da heeft ze gechecked en geent en hij zei erbij dat ze nu voor het leven beschermd zijn!!! Zij is nu ook geinteresseerd geraakt in barf en ze vroeg mij of ik kattenbarf sites/ boeken in het engels aan haar door kon geven. Weten jullie wat? ( Heb zelf nl enkel een hond) ;D Mmm misschien even een topic openen onder katten.

groetjes Helen
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door