Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door geer
#386313
Gister heb ik Ted voor het eerst sinds haar puppy-entingen, laten titeren. Parvo en Hondenziekte waren prima in orde! :D Alleen nu zit ik met Weil; wat-zal-ik-toch-'es-met-die-Weil-doen?

Hier in het park zijn verschillende vijvertjes waar de dames in spelen. Ted haalt er stokjes uit een baadt een beetje poot ;D, Sophie is net een zeekoe, die loopt door het water met haar kop onder water om grasjes van de bodem te vissen. Ze drinkt er ook uit, best veel soms. In het park zitten ratten. Die zie je af en toe ook gewoon lopen. Dus ik neem aan dat die ratten ook in de zwemwatertjes plassen. Bovendien zijn er een aantal grote plassen met stilstaand water waar ze ook naar hartelust in badderen. Zal ik ze toch enten tegen Weil? Wat doen jullie, en met wat voor reden?
#386327
Max is niet geënt vanwege z'n epilepsie, Tara wel omdat ze het lekker vind om in vieze plassen en vijvertjes te lopen en uit te drinken. Uit bezorgdheid, zeg maar, ent ik haar.
Laatst gewijzigd door amber13 op do 15 sep 2005, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#386328
minx zwemt de hele dag als t aan haar ligt, ook in stilstaand water en ook met ratten.
ik heb dr niet geent, ik ga dr ook niet enten.

ik had begrepen van de da hoe warmer t is hoe sneller de kans op weil.
nou echt warm is het niet, tenminste niet meer dan een paar dagen achter elkaar. :-\
Door Peet
#386331
Hmmm...da's een lastige....zit ik ook wel eens aan te denken...Mijn situatie is vergelijkbaar: lekker ven in het bos waar de engerds 's zomers heerlijk mogen spetteren. Maar vanaf nu - zeg maar - mogen ze er niet meer in (te vies & koud voor de oude botjes)...maar er zitten wel ratten..

Ik heb ze dus niet geent ...maar soms denk ik...is dat verstandig? Voor Beau is enten in ieder geval heel slecht, maar Tunja is een ouwe bikkel....je ziet het, ik wijfel nogsteeds...en hebt dus nogsteeds niet geent... :-\
#386332
Peet schreef: Hmmm...da's een lastige....zit ik ook wel eens aan te denken...Mijn situatie is vergelijkbaar: lekker ven in het bos waar de engerds 's zomers heerlijk mogen spetteren. Maar vanaf nu - zeg maar - mogen ze er niet meer in (te vies & koud voor de oude botjes)...maar er zitten wel ratten..

Ik heb ze dus niet geent ...maar soms denk ik...is dat verstandig? Voor Beau is enten in ieder geval heel slecht, maar Tunja is een ouwe bikkel....je ziet het, ik wijfel nogsteeds...en hebt dus nogsteeds niet geent... :-\
ja ik had met minx ook wel voorgenomen alleen voor weil te enten, nu is t dus al september en heel veel zal ze niet meer zwemmen, vind ik te koud voor dr.
ze is tenslotte een bull en die hebben t zo koud. :(
#386342
ik heb ook een stelletje water ratten, en ze drinken ook uit elk willekeurige plas, ik loop vaak waar er ongetwijfeld ook ratten en muizen zijn. Ook bij de waterpartij bij ons in de straat zijn ratten. het is ook niet zo dat ze het alleen bioj het zwemmen kunnen krijgen, verspreiding is via urine van besmette ratten en honden, dus hoef het niet per se in/bij water te zijn.
Ik ent wel. Hoe ik het voor mezelf het bepaald is als volg.
Stel dat een van mijn honden ziek worden en komen te overlijden aan Lepto? :( Zal ik het mezelf dat eeuwig kwalijk nemen?
Nee, dan ent ik niet,
Ja dan ent ik wel.
Dus zijn ze wel ingeent, omdat ik weet dat ik mezelf het zou kwalijk nemen. Zo simpel wat het dus voor mij.
Maar het scheelt mischien dat ik al een paar keer met honden ziekten geconfronteerd werd (parvo :( en distemper :'() dus heb ik mischien meer vrees om weer zoiets mee te maken? ??? een echte schijtluis helaas. ;)
Door Yari
#386344
Ik ent wel ieder jaar toch maar tegen Weil. Maar das ook het enige voor het 3e jaar al.
Yari zwemt dan ook praktisch iedere dag het hele jaar door en ook vind ze het heerlijk om in van die greppeltjes met stilstaand water te ransbakken. Ik zie in de polder ook behoorlijk veel ratten lopen en die komen dus ook vast wel in die greppeltjes.
Het is eigenlijk tegen mijn principe, maar ik durf hier echt het risico niet mee te nemen. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ze dus Weil op zou lopen...
Door Lizzy
#386389
Ik ent wel tegen Weil. Linga gaat volgende week voor haar eerste Weil enting (en dan moet ze er na 3 weken weer 1). Ik baal ervan als een stekker. En liever deed ik het niet. En of ik volgend jaar ent: weet ik nog niet. Ben nog steeds zoekende naar veel antwoorden omtrent Weil.

Voor de mensen die schrijven dat ze het zichzelf nooit zouden vergeven als hun hond Weil op zou lopen: ik ben nou zo benieuwd. Zou je het jezelf wel vergeven als je hond een auto-immuunziekte oploopt door de Weil enting en zo ja, waarom?
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 15 sep 2005, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#386400
Lizzy schreef: Ik ent wel tegen Weil. Linga gaat volgende week voor haar eerste Weil enting (en dan moet ze er na 3 weken weer 1). Ik baal ervan als een stekker. En liever deed ik het niet. En of ik volgend jaar ent: weet ik nog niet. Ben nog steeds zoekende naar veel antwoorden omtrent Weil.

Voor de mensen die schrijven dat ze het zichzelf nooit zouden vergeven als hun hond Weil op zou lopen: ik ben nou zo benieuwd. Zou je het jezelf wel vergeven als je hond een auto-immuunziekte oploopt door de Weil enting en zo ja, waarom?
Dat vroeg ik me nou ook af ...

Mijn honden zwemmen zelden of nooit dus ik laat niet tegen Weil enten.
Door geer
#386429
Ik vraag me dus af ok ik het, gezien mijn situatie, wel of niet moet doen... Sophie is echt een watervarken, die drinkt er ook echt uit...ook uit stilstaande plasjes. Maakt het nog wat uit waar je woont? Heb je bijvoorbeeld in de stad meer of minder kans?
Door ~Joke~
#386464
Lizzy schreef: Ik ent wel tegen Weil. Linga gaat volgende week voor haar eerste Weil enting (en dan moet ze er na 3 weken weer 1). Ik baal ervan als een stekker. En liever deed ik het niet. En of ik volgend jaar ent: weet ik nog niet. Ben nog steeds zoekende naar veel antwoorden omtrent Weil.

Voor de mensen die schrijven dat ze het zichzelf nooit zouden vergeven als hun hond Weil op zou lopen: ik ben nou zo benieuwd. Zou je het jezelf wel vergeven als je hond een auto-immuunziekte oploopt door de Weil enting en zo ja, waarom?


Ik heb gezien hoe Spike op Weilentingen reageerde nl met 3 zware aanvallen in 1 week, dat afgezet tegen het risico van Weil is voor hem het middel erger dan de kwaal. Weil is ook 1 van de entingen met de meeste bijwerkingen. Weil wordt ook door hondenurine verspreid het heet in het Engels ook wel de Lamppost Disease.
Lizzy enten tegen weil in het najaar heeft geen zin. Als je het doet kun je het beter in het voorjaar doen zodat de bescherming tijdens de warme risicoperiode optimaal is.
Waarom moet ze twee maal? Daar heb ik helemaal nog nooit van gehoord.
Hoe komt het dat mensen wel ongevaccineerd in hetzelfde water kunnen zwemmen als waar ik mijn honden laat zwemmen? Hoe zit het met vissers die ook met hun handen in het water zitten? Als kind zat ik altijd aan de slootkant en was met slootwater in de weer. Nooit weil opgelopen. Onze eerste honden werden nooit tegen weil ingeent. Mijn honden worden alledrie niet tegen weil gevaccineerd. Ze worden helemaal niet meer gevaccineerd
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op do 15 sep 2005, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elvira
#386495
een vriendin vertelde onlangs dat een poedel gefokt door de fokker van haar honden de ziekte van weil had op gelopen. Hij heeft een aantal dagen op de intensive care van de universtiteit in Gent gelegen, maar het gaat nu beter met de hond. De hond was niet ingeënt. Hij heeft het waarschijnlijk opgelopen in de Ardennen, maar dat kan denk ik net zo goed hier gebeuren. Ik ent wel tegen weil, want Zingaro is nogal gek op water. Hij is ook al een paar keer in 1 van die vieze slootjes in de buurt beland en daar zitten ratten, dus toch voor zekerheid ......
#386633
Ik ben er nog niet uit. Ik heb dit jaar wel tegen Weil laten enten. Maar toch met frisse tegenzin. Ik vind het omstreden. Het geeft veel kans op een entreactie. Petr heeft altijd last van entingen. Hafan heeft autoimuunziektes. Ik ben er van overtuigd dat ze niet meer geënt hoeven te worden tegen visusziektes. Maar ik ben bang voor Weil omdat het een bacterie betreft. De vraag is of de enting helpt tegen de bacterie die mijn hond evt.oploopt. Ik denk dat ik me heel schuldig zou voelen als ze Weil zouden oplopen. Maar ik zou me ook heel erg schuldig voelen als ze een ernstige reactie op de enting zouden krijgen. Ik heb geen idee wat ik volgend jaar doe. Waarschijnlijk laat ik niet enten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door