Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Debora
#371763
Ff afkloppen maar ook hier nog geen vlo ontdekt, ook niet bij de katten, terwijl 1 daarvan echt een vlooienallergie zou hebben (ik ben daar nog niet helemaal van overtuigd overigens maar de DA wel ::) )
Dus de frontline ligt er al wel maar kijkt werkeloos toe. Ook teken maar een enkele en daar heb ik een tekentang voor.
Door conleeuw
#372444
ff over scalibor shampoo

Scalibor® Shampoo:
· Directe tekendodende en tekenwerende werking
· Vachtverzorgende bestanddelen zoals vitamine E
· Aangename frisse geur
· Werkt 2 weken

Dus klopt dan wel dat je hond nog vlooien kan hebben, waarschijnlijk geen teken dan ;D
Door Doedels
#372651
conleeuw schreef: ff over scalibor shampoo

Scalibor® Shampoo:
· Directe tekendodende en tekenwerende werking
· Vachtverzorgende bestanddelen zoals vitamine E
· Aangename frisse geur
· Werkt 2 weken

Dus klopt dan wel dat je hond nog vlooien kan hebben, waarschijnlijk geen teken dan ;D
Op mijn verpakking staat o.a. 'Indicaties: ter bestrijding van vlooien en teken. Het voorkomt herbesmetting gedurende twee weken' Bij mij werkte het overigens ten minste 4 weken. Maar ik gebruik het niet meer.
Door conleeuw
#372731
appart, ik heb van mijn da te horen gekregen dat het alleen voor teken werkt, staat ook op mijn verpakking, nou ja, als het ook helpt voor vlooien was dat mooi meegenomen of mischien zijn er meerdere "modellen"? Ik vindt trouwens de scalibor teken band ideaal. Ik ben niet gek op gif, maar gezien de hoeveelheid die ik in het verleden van de honden plukten, laat staan wat ik misten en dan dikgezogen op de vloer terug vondt, is dit een veel beter oplossing , voor ons dan. Ik snap wel dat mensen zeggen dat ze daar niet aan beginnen. Zo moet ieder uitvinden wat voor hen de beste oplossing is.
Vlooien hebben we niet zo veel last van, gelukkig, ze zullen ook hier wel af en toe een vlootje hebben, maar gelukkig geen vlooien plaag, was overiginds met de teken wel zo.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#373126
Erna schreef: Aha!!! Daar is dus de boosdoener.........BIj Pleun zijn 2 vlooien gevonden terwijl wij hier eigenlijk nooit vlooien hebben. Ik vond het al zo raar.......

Maar Donna was hier natuurlijk zaterdagavond....Ik ga ook even kleedjes wassen. Grrr
Dan moet ze die bijna direct onderweg opgepakt hebben want ze kwam net uit bad :o



Misschien zou ik voor haar gewoon nog extra die etherische olieen moeten gebruiken die ik dan dagelijks over haar vacht kan nevelen.

Bij Bunny en Eden werkt de frontline wel echt raar hoor :-\
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 21 aug 2005, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#373188
In de winkel komen nu ook steeds meer mensen die iets anders willen dan frontline, omdat dat niet meer lijkt te werken bij hun hond.
Ik zelf denk dat de vlooien zo langzamerhand een beetje resistent zijn geworden tegen de frontline :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#373195
Jolly schreef: In de winkel komen nu ook steeds meer mensen die iets anders willen dan frontline, omdat dat niet meer lijkt te werken bij hun hond.
Ik zelf denk dat de vlooien zo langzamerhand een beetje resistent zijn geworden tegen de frontline :-\
Maar wel raar dat de rest wel vlo vrij is met frontline en Donna niet, dit is ook zo met teken, ga ik naar het bos dan hebben die anderen niets en Donna heeft gewoon een teek.
Waarschijnlijk zullen ze er wel dood van gaan, maar ik wil ze gewoon niet tegenkomen als ze onder die zooi zitten.
Door K9Jordan
#373199
Vlooien worden inderdaad resistent voor het gif. Mijn DA in de VS adviseerde me destijds om jaarlijks te switchen van gif (tja een andere optie was niet mogelijk). Zodat de vlooien op ons land er niet aan zouden kunnen wennen. Dit hielp echt.

Verder om vlooien/larven en neten te kunnen doden door vrieskou, heb je minimaal twee weken aaneengesloten vries temperaturen nodig. Dus alleen 's nachts vriezen in huis is niet voldoende. De larven en neten zullen dit prima overleven in hun "slaap" en komen er bij de optimale temperatuur/luchtvochtigheid weer uit!

Als je hond een vlo heeft, kun je er donderop zeggen dat de omgeving ook al larven en neten heeft. Houten vloeren zijn geweldig en daar gaan ze massal in liggen wachten tot het juiste moment. Ook tapijt is een feest, omdat met zuigen je stofzuigen niet genoeg kracht heeft om alles tussen de lussen te zuigen en met lopen loop je de neten er verder in zeg maar.

Ik ben niet voor gif, maar in het geval van vlooien en teken maak ik echt een uitzondering (de beestjes vinden mij namelijk ook errug lekker...) en gaat alles op zijn kop. Een vlo heeft een cyclus van 7 weken, dus na 7 weken gaan de volwassen vlooien dood maar ze hebben in die tijd wel megaveel eitjes gelegd en dan begint de cyclus weer opnieuw.

Moet eerlijk zeggen dat sinds wij terug in NL zijn (3 jaar nu) Jordan en Pooh helemaal geen vlooien meer hebben gehad? (afkloppen) en ik dus ook geen gif nodig heb gehad....

Vlooien bestaan al sinds de dinosaurussen en het is de mensheid tot op heden niet gelukt om ze uit te roeien!!!
Door Mevroi Kruim
#374622
Nou, vlooien vinden mij ook geweldig! Ze springen acuut van kat op mij als de katten er een hebben :-X Zo weet ik iig wel dat ze er zijn, de springerds.
Een van mijn katten is echt allergisch voor vlooien, hij was een paar jaar lang elke zomer compleet kaal behalve z'n kop (daar kon 'ie niet bij). Zag er echt verschrikkelijk uit. Dus alles en iedereen altijd onder het gif, en nog had Sjors kale en bloederige plekken.
Sinds bijna 4 jaar voer ik nu uitsluitend barf, en sinds 2 jaar geen vlo meer gezien. Sjors is ook al 2 zomers keurig behaard, af en toe een mini-plekje als het warm en vochtig is, maar mag geen naam hebben. Toeval? Vlo-ongunstige zomers? Vlo-vernietigende winters? Geen idee, maar ikke reuze blij ;D
Tegen de monster-teken trouwens wel dit jaar een scalibor-band voor de honden. Naar spul, maar elke dag 20 van die engerds eraf plukken en 20 missen werd me iets te veel.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door