Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door fabiënne.dickhoff
#3358136
HELP!
Mijn meisje kucht al sinds juni 2017 en ik ben in augustus 2017 met haar naar de dierenarts geweest.
Ik gaf aan dat ze als pup 2.5 jaar geleden slakken heeft gelikt en dus bang was voor de franse hartworm!
De dierenarts zei dat het hier niet voor kwam en ik me nergens druk om hoefde te maken.
Het bleef niet lekker zitten maar Skip heeft eigenlijk nooit andere rare symptomen gehad dus ik nam aan wat de dierenarts zei en zocht er niks achter!

Nu het voelde toch niet goed en ik heb via het eoud een ontlastingonderzoek laten doen! Helaas er werd Franse Hartworm aangetroffen.
Totaal ten einde raad belde ik een andere dierenarts (en het Woud) zei gaven aan dat ik moest beginnen met 4 weken achter een iedere week Milpro/Milbemax te geven.
10 dagen na de laatste pil ontlasting verzamelen en insturen. Als dat vrij is zal ze er vanaf zijn!

Nu las ik vandaag het topic van Lizzy en schrok ontzettend. Zelf kan ik niet onderzoeken meerdere dagen dus ik moet aannemen wat het Woud de volgende keer zegt. Ik dacht wel dat ik een maand na die uitslag weer ontlasting zou insturen en ben dan benieuwd of er wat uitkomt.

Het schijt een vervelende worm te zijn.
De dierenarts zei dat je met Milpro geen embolie kon krijgen maar ik las dus van wel, ik ga Skip dus zo goed en zo kwaad als het kan rustig houden!

Hebben jullie nog tips? Woont er iemand in de buurt van Eindhoven die me wellicht wilt gaan helpen na deze 4 weken om extra dagen ontlasting te controleren zodat ik wat meer zekerheid heb?

Ik hoor graag jullie bevindingen!
Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
Door fabiënne.dickhoff
#3358138
Owja en volgens de dierenarts was de bloedtest zeer betrouwbaar! Is het misschien verstandiger om als controle dan een bloedtest te doen ipv ontlasting? :$
Door Lizzy
#3358163
Risico op embolie heb je altijd. En als je dierenarts dat niet begrijpt (en al eerder onzin heeft gekletst) moet je misschien eens een andere gaan zoeken.... :-X

Drie dagen ontlasting onderzoek is nog steeds de beste manier om hartworm aan te tonen/uit te sluiten. Ik begrijp daarom niet zo goed waarom je niet van 3 dagen ontlasting naar het Woud op kunt sturen? Wat houd je tegen, je besteld toch gewoon 3 kits? Van 1 dag ontlasting zegt gewoon niet genoeg, de worm scheidt intermitterend uit. Wat je ook kunt doen, minder goed maar OK, is dat je zelf van 3 dagen ontlasting inzamelt, dit goed vermengt en opstuurt naar het Woud. Je moet het wel zelf goed vermengen omdat zij er vanuit gaan dat je van 1 dag instuurt en ze maar een paar gram ontlasting pakken om volgens de baermann methode te prepareren.
Gebruikersavatar
Door fabiënne.dickhoff
#3358177
Lizzy schreef:Risico op embolie heb je altijd. En als je dierenarts dat niet begrijpt (en al eerder onzin heeft gekletst) moet je misschien eens een andere gaan zoeken.... :-X

Drie dagen ontlasting onderzoek is nog steeds de beste manier om hartworm aan te tonen/uit te sluiten. Ik begrijp daarom niet zo goed waarom je niet van 3 dagen ontlasting naar het Woud op kunt sturen? Wat houd je tegen, je besteld toch gewoon 3 kits? Van 1 dag ontlasting zegt gewoon niet genoeg, de worm scheidt intermitterend uit. Wat je ook kunt doen, minder goed maar OK, is dat je zelf van 3 dagen ontlasting inzamelt, dit goed vermengt en opstuurt naar het Woud. Je moet het wel zelf goed vermengen omdat zij er vanuit gaan dat je van 1 dag instuurt en ze maar een paar gram ontlasting pakken om volgens de baermann methode te prepareren.
Dank voor je reactie.
De dierenarts die ik intussen heb is een andere dan die zei dat het niet kon voorkomen.

Nu moet ik wel van meerdere dagen insturen omdat Skip tekleine drolletjes neerlegt. Ze heeft per ontlasting een drolletje van nog geen 3cm lang. Ik heb ze toen opgebeld en gevraagd hoe ik het moest doen aangezien ze meer wilde hebben. Kreeg toen als antwoord dat ik het in de koelkast moest stoppen en dan op ieder zakje moest schrijven van welke dag het was tot ii genoeg ontlasting had.


Dankjewel in elkgeval voor je reactie
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door