Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3355898
Mixie schreef:Ja ze waardeerde het dat ik daarvoor belde en zou het gaan bespreken in het team.

Darmen van Mixie zijn vandaag toch niet 100% in orde..
Vandaag gal (volgens mij) gespuugd op lege maag en ik zag een klein spikkeltje rood erin. In 3 etappes gepoept;
1. Harde keuteltjes
2. Leek op luchtige brokkendrol met uiteinde gras en licht rood er doorheen
3. Spuit brij met ook weer wat rood

Afgelopen 2 dagen wel weer wat extra's geprobeerd; 2 kleine snoepjes waar ze nooit eerder op reageerde (0,5cm), 3 stukjes brocolli (niet gepureerd), stukje gekauwd van haar runderkauwstaaf (intolerantie). Dit doet ze ook al jaren ze kauwt stuk of 10 keer en is dan weer klaar. Zo'n staaf (15cm) ligt echt weken hier in de kamer en klein bakje met gekookte gepureerde boontjes.
Blijkbaar zijn de darmen nog van streek. Kan het door de Milbemax komen? (7 sep gegeven)

Verder goede eetlust en flink gespeeld weer na het poepen.

Ik kreeg als tip om gemalen rauwe ongebrande pompoenpitten te geven icm kokosolie. Om de dag een theelepel. Dit als natuurlijk middel tegen wormen. Mixie weegt bijna 18 kilo.

Daarnaast krijgt ze probiotica (40+ Solgar) een halve capsule gaf ik. Komende dagen wederom niets extra's. Nog iets ter ondersteuning?

Holistische dierenarts zal ik ook informeren, ze werkt pas maandag weer.
Ik herken het wisselende beeld van de ontlasting. Hier is het Raff die, na tweede keer diagnose Giardia binnen half jaar, het nu alleen goed blijft doen zolang ze én Solgar 40+ én Parisitus én Diatomeeenaarde dagelijks door haar eten krijgt. Heb momenten gehad dat ik dacht: Nou, het gaat al zolang goed, ik stop eens met Parasitus. Of Solgar. Dan is het binnen paar dagen weer mis.
Eerste keer was ik panisch, hele week alleen aan het ontsmetten van alle honden/huis/auto/manden/kleedjes.... Panacur in alle hondenlijven hier.
Tweede keer begon ik weer op die manier, maar ondertussen hier op forum zóveel steun en advies gekregen, dat ik de Panacur na paar dagen weggedaan heb en het op de probiotica heb gegooid. Ook het overdreven schoonmaken remde ik af. Gewoon, wel 2x/week alle kleedjes in de was en met bleek dweilen, maar verder... Je krijgt de parasiet toch niet uit de wereld. Je kunt wel je hondjes sterken/ondersteunen.
En echt, zolang ik de poedertjes erdoor gooi, is er niets aan de hand. Stop ik ermee, heeft Raffi direct weer slijmerige drab en begint te stinken; Kruim soms na langere tijd (maar hij altijd maar een dagje of zo). 0
Dus ik heb gewoon een kilo Diatomeeenaarde gehaald, paardenverpakking Parasitus en tja, die Solgar kan helaas niet anders dan via dure capsules, het zij zo. Het is nu vaste prik door het eten heen. Incl. de Golden Paste en vanaf morgen of overmorgen de cbd olie voor ouwe Kruim.
Als ik hier op bp wel íets geleerd heb, is het dat al het gif lang niet altijd nodig is maar uit gewoonte/onkunde vaak erin gestopt wordt.

Sterkte met Mixie, ben benieuwd of je het gaat redden zonder de Panacur... (Ik heb de tip van Diatomeeenaarde ook hier van bp uit oud topic over Giardia overigens; het wordt zelden genoemd maar als je ziet waar het tegen werkt... :circle:

Barfplaats wordt gesponsord door