Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3357181
zurca schreef:Ik ga haar inderdaad eerst ontwormen. Ik heb gekeken online naar Banminth maar die is alleen werkzaam tegen spoelwormen. Als ik dan toch ontworm dan maar gelijk iets wat de eventuele andere aanwezige wormen ook opruimt. Werken andere ontwormingsmiddelen op een andere manier? Omdat je schrijft "doe je dat met Banminth, zie je de dode wormen eruit komen"
Omdat de kans dat er andere wormen aanwezig zijn dan spoelworm uiterst klein is. Echt uiterst klein. En Banminth is erg mild en je weet gelijk hoe ernstig de besmetting is (met wat er uit komt aan de andere kant). Hoe het kan weet ik niet maar dat zie je met andere ontwormingsmiddelen niet.

Welke ontwormingsmiddelen heeft de fokker gebruikt? Beste is om iets anders te gebruiken dan de fokker, andere werkzame stof.
Door zurca
#3357605
Afgelopen vrijdag heb ik haar met Banmith ontwormd, zaterdag heb ik 1 keer wormen in de ontlasting gevonden.

Verder is ze vanmiddag weer getiterd. HCC 4, Parvo 6+ en Hondenziekte 6, over een jaar opnieuw titeren :D
Erg blij hiermee, 2 keer minder troep wat dat lijfje in is gegaan ;)

Maar dan.... vlooien. Ze krapt zich af en toe rot. Vlooienkam erbij en jawel...een vlo. Nu probeer ik haar vaker te kammen maar dat valt niet mee. Vandaag getracht haar te wassen maar dat is half gelukt, toen vond ze het te spannend worden en ben ik gestopt. (Was al begonnen met in bad gaan training maar nu was de eerste keer met laag water in het bad en echt nat worden)
Wat te doen?
Door Lizzy
#3357617
zurca schreef:Afgelopen vrijdag heb ik haar met Banmith ontwormd, zaterdag heb ik 1 keer wormen in de ontlasting gevonden.

Verder is ze vanmiddag weer getiterd. HCC 4, Parvo 6+ en Hondenziekte 6, over een jaar opnieuw titeren :D
Erg blij hiermee, 2 keer minder troep wat dat lijfje in is gegaan ;)

Maar dan.... vlooien. Ze krapt zich af en toe rot. Vlooienkam erbij en jawel...een vlo. Nu probeer ik haar vaker te kammen maar dat valt niet mee. Vandaag getracht haar te wassen maar dat is half gelukt, toen vond ze het te spannend worden en ben ik gestopt. (Was al begonnen met in bad gaan training maar nu was de eerste keer met laag water in het bad en echt nat worden)
Wat te doen?
Ja, dat had ik ook met Banminth, 1 dag erna dooie wormen en daarna niet meer. Met een beetje mazzel test ze over een paar maandjes wormvrij!

Fijn joh, dat de enting goed is aangeslagen :-*

Ik zou kammen tot ik er bij neer viel (en gelijk een goeie gelegenheid om pup te leren dat kammen heus heeeeeeeeeeeeeel leuk is - vaak met z'n tweetjes makkelijker, de een houdt een lekker kluifje voor haar neus en de ander kamt). En de omgeving behandelen. Heb jij nog katten? Ik zou eerder die behandelen dan Kroko.
Door Hanny
#3357622
Als haar haren wat dik zijn voor een vlooienkam, dan een iets grovere kam gebruiken. Daar komt wel wat haar in en dan werkt dat ook prima.
Hier zou een kluifje voor de neus niet werken, veel te veel opwinding. Ik neem ze op schoot en kam dan, bakje water met een drupje afwasmiddel staat klaar en verzuipen zo'n vlo. ik zing onderhand wel een liedje, kinderliedjes, hoedje van papier en de zevensprong. Niet goed snik, maar heel ritmisch,. Niet boos worden, maar zingen. Vanmiddag nog weer, nagel knip tijd en madam had er geen zin in, even wachten, praatje maken en knippen met een liedje. Klaar.

Succes en plezier,
Hanny
Door zurca
#3357626
We hebben inderdaad nog een kat. Ik zat ook te denken om die eventueel te behandelen, hopelijk komen de vlooien dan uiteindelijk wel een keer bij hem terecht en leggen ze dan het loodje. Veel kan het niet zijn aan vlooien want ik weet vaak al snel of er vlooien zijn omdat ik blijkbaar ook heel aantrekkelijk ben, en vooralsnog zijn ze nog niet bij mij wezen buurten :biggrin2: :-X

Pippa zal ik blijven kammen en dan inderdaad met zijn 2-en zodat 1 van ons voor afleiding kan zorgen ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door