Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door toscak
#3353365
Hi

Ik heb mijn net 9 weken oude pup laten titeren en daar kwam uit dat de DP nog heel hoog is maar de Hepatitis volledig verdwenen. Een enting die ze ‘normaal’ gesproken pas met 12 weken krijgen.

Hij is op 6 weken geënt met puppy DP.

Wie heeft hier wat info over? Is het verstandig ivm de H nu toch al de volledige cocktail te geven of zijn er andere geluiden en kan ik toch beter wachten tot 12 weken?
Door Greece
#3353371
Welk advies heb je gekregen en is de pup in het nest al getiterd?

Ik persoonlijk zou nu niet de DHP laten zetten en over 3wkn weer laten titeren. Je wilt weten of de waardes van de DP van de vaccinatie is of toch nog maternaal.(indien niet in het nest getiterd)
Ben je al lid van de FB groep "titeren met de Vaccicheck"?
Hier staat heel waardevolle info op alsmede een lijst met gekwalificeerde dierenartsen die titeren.
Door toscak
#3353374
Ik zal de lijst even bekijken maar weet bijna zeker dat ze DA op de lijst staat als ‘bekende DA die titert’
Door toscak
#3353382
pluk schreef:De lijst vind je tegenwoordig hier:
https://www.vaccicheck.nl/lijst-van-vac ... erenartsen
Let even goed op de icoontjes!

Als je op het icoontje van jouw da klikt dan staat er ook nog vermeldt of deze pups titert.
Yup staat erop ;)

Advies was volledige cocktail, maar ik ben naar huis gegaan met als doel wat verdere info in te winnen. Enten kan ook nog een dag later als blijkt dat het zwaar onverstandig is wat ik nu doe.
Door Lizzy
#3353387
toscak schreef:Hi

Ik heb mijn net 9 weken oude pup laten titeren en daar kwam uit dat de DP nog heel hoog is maar de Hepatitis volledig verdwenen. Een enting die ze ‘normaal’ gesproken pas met 12 weken krijgen.

Hij is op 6 weken geënt met puppy DP.

Wie heeft hier wat info over? Is het verstandig ivm de H nu toch al de volledige cocktail te geven of zijn er andere geluiden en kan ik toch beter wachten tot 12 weken?
Stel je had je pup niet laten titeren he..... Had je 'm dan nu laten vaccineren tegen HCC, zonder de wetenschap?
Door toscak
#3353388
Nee dat is ook wat ik dacht . Maar.... aan de andere kant titer je om beter te weten en nu werkt het een keer in het nadeel uit en dan zou ik er niets mee doen...?
Daarom twijfel ik zo erg. Kan ook niet echt vinden wat de risico’s zijn en of het regelmatig voorkomt.

Maar ik heb zojuist de ent afspraak afgezegd.
Door Lizzy
#3353389
toscak schreef:Nee dat is ook wat ik dacht Afbeelding. Maar.... aan de andere kant titer je om beter te weten en nu werkt het een keer in het nadeel uit en dan zou ik er niets mee doen...?
Daarom twijfel ik zo erg. Kan ook niet echt vinden wat de risico’s zijn en of het regelmatig voorkomt.

Maar ik heb zojuist de ent afspraak afgezegd.
HCC komt wel voor. Maar niet zo vaak. Ik zou voorzichtig zijn de komende weken, in omgang met andere honden (alleen goed gevaccineerd of nog beter: getiterd) en drukke uitlaatplaatsen. Heel veel jonge pups hebben op de leeftijd van 6 of 7 of 8 weken al geen maternale immuniteit meer trouwens.
Door Greece
#3353393
[quote/]Heel veel jonge pups hebben op de leeftijd van 6 of 7 of 8 weken al geen maternale immuniteit meer trouwens.[/quote]

Ik denk dat je je daar wel eens in kunt vergissen Lizzy. ;)
Maar meten=weten
Door toscak
#3353396
Lizzy schreef:
HCC komt wel voor. Maar niet zo vaak. Ik zou voorzichtig zijn de komende weken, in omgang met andere honden (alleen goed gevaccineerd of nog beter: getiterd) en drukke uitlaatplaatsen. Heel veel jonge pups hebben op de leeftijd van 6 of 7 of 8 weken al geen maternale immuniteit meer trouwens.
Aha. Kijk dat kon ik dus niet echt vinden online!
Teun komt niet in contact met andere honden dan mijn eigen honden en die zijn inderdaad allang getiterd en goed.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3353398
Wat was eigenlijk de bedoeling van deze titersessie? Maw waarom heb je nu laten tieren? Wat wilde je weten?

Nu zou je eigenlijk over 3 weken nog eens moeten titeren...
Voor de eerste enting had ook logisch geweest. Maar nu, midden tussen 2 entleeftijden, snap ik eigenlijk niet.
Tenzij om te weten welke enting aangeslagen is, maar dat weet je nu eigenlijk nog niet zeker. Kan ook nog maternaal zijn voor DP als ik het goed begrijp?
Door toscak
#3353400
pearlsofpassion schreef:Wat was eigenlijk de bedoeling van deze titersessie? Maw waarom heb je nu laten tieren? Wat wilde je weten?

Nu zou je eigenlijk over 3 weken nog eens moeten titeren...
Voor de eerste enting had ook logisch geweest. Maar nu, midden tussen 2 entleeftijden, snap ik eigenlijk niet.
Tenzij om te weten welke enting aangeslagen is, maar dat weet je nu eigenlijk nog niet zeker. Kan ook nog maternaal zijn voor DP als ik het goed begrijp?
Dezelfde reden als dat iedereen toch ook gewoon rücksichtslos op 9 weken ent? Die heb ik nu getest. En de 9 weken enting is in ieder geval niet nodig. Mijn plan (hoop) was met 9 weken titeren, uitslag = nog genoeg aanwezig, met 12 weken weer titeren en afhankelijk van uitslag enten met DHP of weer een volgende titersessie afspreken.
Door toscak
#3353413
pearlsofpassion schreef:Ah OK, normaal wordt op 9 weken ook geënt. Sorry, wist ik niet.
Worden pups dan normaal 3x met de cocktail geënt? :o
Ja dit is hem eigenlijk Afbeelding

Afbeelding
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door