Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3346787
Oh help, we hebben vlooien in huis.
Twee katten, en Nelson.

Hoe ga ik mijn super allergische hond van de vlooien af helpen? De katten kan ik zo'n pipet geven, ik ben niet zo anti gif met die twee belhamels die zich niet laten kammen. Die komen ook niet in huis.
Maar Nelson. O jongens...

Ik heb ook een baby in huis die álles in de mond stopt. Ik ben dus niet zo'n fan van gif maar ook niet van vlooien.

We hebben een houten vloer met kieren. Wat ga ik daarmee doen? Wat doe ik met zijn kussen? Er zit een hoes om, als ik die in de was doe is dat dan genoeg?
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3346794
Hope schreef:ik ben niet zo anti gif met die twee belhamels die zich niet laten kammen.
...
Ik heb ook een baby in huis die álles in de mond stopt. Ik ben dus niet zo'n fan van gif maar ook niet van vlooien.
Deze twee zinnetjes kon ik niet zo goed met elkaar rijmen...
Is anti-vlooienmiddel minder schadelijk voor katten dan voor baby's?

Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3346810
Ik zou Nelson wassen met een milde shampoo waar hij goed tegen kan. De katten zou ik een pipetje geven. Ik zou verder geen omgevingsspray o.i.d. gebruiken.
Vlooien hebben een voorkeur voor katten, dus de katten werken als een soort stofzuiger in je huis. Als de katten goed behandeld zijn, gaan de vlooien vanzelf weg.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3346813
Rik01 schreef:Deze twee zinnetjes kon ik niet zo goed met elkaar rijmen...
Is anti-vlooienmiddel minder schadelijk voor katten dan voor baby's?

Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Ik heb hier een allergische hond die kapót gaat van de jeuk en twee katten die zich niet laten kammen, laat staan wassen. Dus ik ben geen fan van gif maar ze hebben nu even pech. En ik ben op de baby gewoon graag zuinig. Die komt niet aan of bij de katten dus krijgt geen gif binnen wat ik er op kiep, maar komt wel in huis overal aan en aan de hond dus daar ga ik geen gif gebruiken.
Doranto schreef:Ik zou Nelson wassen met een milde shampoo waar hij goed tegen kan. De katten zou ik een pipetje geven. Ik zou verder geen omgevingsspray o.i.d. gebruiken.
Vlooien hebben een voorkeur voor katten, dus de katten werken als een soort stofzuiger in je huis. Als de katten goed behandeld zijn, gaan de vlooien vanzelf weg.
Hmmmm.... Dit is wel een interessante kijk. De katten komen niet in huis. Ga ik zonder spray geen risico lopen dat de eitjes die van Nelson afkomen uitkomen? Of kom ik daar dan vanzelf over een paar weken achter en gebruik ik dan gewoon alsnog spray?
Ik kan wel alles wassen. Maar de mand, achter de plint en de bank zijn wel puntjes van aandacht. Ik ga de link van Pluk nog even lezen.
Laatst gewijzigd door Hope op di 26 jun 2018, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3346818
Ik heb via http://www.allestegenongedierte.nl een spray aangeraden gekregen op siliconen basis. De beestjes hun poten blijven dan aan elkaar plakken.
Niet giftig voor kinderen ( al moet je het natuurlijk niet op hun speeltapijt oid sprayen he) en werkt tegen vlooien en mijten. Wij hadden een bloedluisplaag maar kwamen in huis toch bij de vlooienmiddelen terecht.
Ik zal even de naam voor je gaan zoeken van de spray, maar ik zou als ik jou was eens contact met hen opnemen. Vragen kan geen kwaad. Ze hebben echt met ons meegedacht en interessante alternatieve voorstellen gegeven die de kinderen niet schaden.

Edit: hij heet Vlo & Mijt van het merk Sectolin. Omgevingsspray. Werkzame stof dus dimeticone. Volgens mij is er heel veel kans dat Nelson daar geen last van heeft. Ookal is hij sterk allergisch.

Het enige nadeel is dat er dus een siliconen coating achterblijft. Dus best gewoon op de plinten en in de hoeken gebruiken, ipv in het midden van de kamer.
Blijft 9 weken werkzaam, als je het ondertussen niet wegpoetst natuurlijk. ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door