Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3341602
Lizzy schreef:Pinkel heeft HCC gehad. Dus ik denk niet dat je kunt zeggen dat het niet voor komt. Hooguit erg weinig.
n
En kan dit voorkomen dan hoge titers verklaren bij een eerder gevaccineerde hond door contact met dit virus?
Gebruikersavatar
Door chery
#3341734
pike schreef:Wat mij dus aan het denken zet. Correct me if I’m wrong:
Een hoge titer = veel antistoffen in het bloed dat kan door
- bij pub via de moeder
- daarna via vaccinatie
- later door contact met het virus

Dus als een hond nooit gevaccineerd is tegen hcc maar wel een hoge titer geeft is hij in contact geweest met het virus. En dat betekent dat hcc wel degelijk rondwaardt in Nederland :-\
Dat zei froukje ook, ws toch antistoffen opgepikt ergens???? Maar ze is geen dag ziek geweest. Van de moeder kon het op een gegeven moment niet meer komen9dat zwakt af op een gegeven moment??)
Gebruikersavatar
Door pike
#3342355
chery schreef:Dat zei froukje ook, ws toch antistoffen opgepikt ergens???? Maar ze is geen dag ziek geweest. Van de moeder kon het op een gegeven moment niet meer komen9dat zwakt af op een gegeven moment??)
Antistoffen ergens oppikken? Ik denk niet dat dat mogelijk is (behalve dan door vaccinatie). Maar antistoffen kunnen door het lichaam aangemaakt worden als het in aanraking komt met het virus. Ik denk niet dat een dier perse moet zijn gevaccineerd om daartoe in staat te zijn. In een natuurlijke omgeving zijn er ook altijd dieren die niet ziek worden wanneer een besmettelijke ziekte rondwaardt. Die overleven en maken de populatie sterker. En als die antistoffen voldoende aangemaakt worden dan wordt de hond dus ook niet ziek.
Door Tanna
#3348109
Bij de volgende titerbepaling was de hepatitis gedaald naar 0. In overleg met een andere - ons allen welbekende ;) - da krijgt onze pup nu als ze een half jaar is de DHP-enting en laten we haar als ze een jaar is weer titeren. Voordat ze geënt wordt krijgt ze korrels om te ontstoren, dat heb ik via de osteopaat geregeld.
Door enya13
#3348148
wat jij dus schrijft is;
nog een paar maanden wachten met dhp [tot ze 6 maand oud is] terwijl hepatitis nu op 0 staat.
dan dhp enten, en zonder controle titer pas weer titeren op 1-jarige leeftijd.
dat schiet ook niet op, want je weet dan helemaal niet of de hepatitis wel aangeslagen is na de enting. dan blijft het gokwerk.
waarom niet nu enten, en dan na 4 weken een controle titer? dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
het oude cavaliertje van een vriendin van mij ligt nu in de kliniek met [vermoedelijk] hcc.
het komt mss weinig voor, maar de kans is niet 0 in nl.
Door Tanna
#3357072
Joepiedepoepie! Ivy is vandaag getiterd, samen met een schattige witte herder van 4 1/2 maand, en alles is mooi! Over een jaar opnieuw titeren. En dat met alleen maar de 6 weken enting en vorige maand de DHP! De witte herder mag ook over een jaar terugkomen, die zien we dan vast weer. Ik was zo nieuwsgierig dat ik niet wilde wachten met titeren tot ze een jaar is en de da ook, dus we waren allemaal opgetogen.
Distemper nog steeds op 6, parvo van 4 naar 5 en hepatitis naar 0 naar 4.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door