Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door EstherVanPuck
#393413
Net terug van puppiecursus.... ik ben het al niet met alles eens wat daar verteld wordt (sluit gewoon mijn oren ;) ) maar vanavond werd in een vragenrondje gevraagd of de pups werden ontwormt. Iedereen JA, behalve ik....
Toen kreeg ik dus de preek! Mijn argumenten waren dat ik vers geef en daarom het maagzuur zo zuur is dat wormen niet overleven. Een kort antwoord, waar ik vaak verder niet zover op in ga omdat ik geen zin in discussie heb.
Toen kwam de rest van de preek dat je toch echt moest ontwormen.
Ik weer: je kan de ontlasting ook bij je DA laten testen op wormeneitjes.
Maar zij beweerde dat je niet alles kan zien in de ontlasting en je dus echt MOET ontwormen. Toen heb ik me maar afgedraaid en stilgehouden met een diepe zucht.....

Nu heb ik dus het verhaal van Tannetje gekopieerd en wat reacties hier op BP en ga dat naar haar mailen. Ben benieuwd of ze er wat van opsteekt, ze vind me al zo'n irritante betweter....... :-[
Door geer
#393586
EstherVanPuck schreef: Net terug van puppiecursus.... ik ben het al niet met alles eens wat daar verteld wordt (sluit gewoon mijn oren ;) ) maar vanavond werd in een vragenrondje gevraagd of de pups werden ontwormt. Iedereen JA, behalve ik....
Toen kreeg ik dus de preek! Mijn argumenten waren dat ik vers geef en daarom het maagzuur zo zuur is dat wormen niet overleven. Een kort antwoord, waar ik vaak verder niet zover op in ga omdat ik geen zin in discussie heb.
Toen kwam de rest van de preek dat je toch echt moest ontwormen.
Ik weer: je kan de ontlasting ook bij je DA laten testen op wormeneitjes.
Maar zij beweerde dat je niet alles kan zien in de ontlasting en je dus echt MOET ontwormen. Toen heb ik me maar afgedraaid en stilgehouden met een diepe zucht.....

Nu heb ik dus het verhaal van Tannetje gekopieerd en wat reacties hier op BP en ga dat naar haar mailen. Ben benieuwd of ze er wat van opsteekt, ze vind me al zo'n irritante betweter....... :-[
Puppiecursusmevrouwen zijn per definitie irritante betweters ;D Toen in mijn klasje werd beweerd dat Sheba (of een ander achterlijk merk) ook heel goed als versvlees gegeven kon worden ben ik afgehaakt. Wel nog wat geprutteld, maar toch afgehaakt. Kan je nog zoveel van gedrag weten, als je dit soort dingen niet weet, val je voor mij af :-[ Dan doe ik ook mijn eigen opvoeding wel...
Door EstherVanPuck
#393661
geer schreef: Puppiecursusmevrouwen zijn per definitie irritante betweters ;D Toen in mijn klasje werd beweerd dat Sheba (of een ander achterlijk merk) ook heel goed als versvlees gegeven kon worden ben ik afgehaakt. Wel nog wat geprutteld, maar toch afgehaakt. Kan je nog zoveel van gedrag weten, als je dit soort dingen niet weet, val je voor mij af :-[ Dan doe ik ook mijn eigen opvoeding wel...
Als ik heel eerlijk ben heb ik gisteravond ook overwogen om te stoppen met de puppiecursus. Naar mijn weten zijn het 15 lessen en we zitten pas op de helft :-\ Ik erger me dood en doe tijdens de les mijn eigen oefeningen. Gisteravond 1,5 uur getraind, het laatste half uur was Storm doodirritant. Vind je het gek, ik zou er ook op uitgekeken zijn na een uur. Dan wil ik relaxen en niet steeds hetzelfde kunstje doen. Als ik het zelf ga doen, ben ik volgens mij veel verder dan de rest van de cursisten op het einde.......
Door Lizzy
#393670
;D ;D ;D ;D ;D

Kan er niks aan doen maar moet hier zo om lachen! Het is zooooo herkenbaar! Ik doe tegenwoordig steeds vaker mijn mond op slot. Kan ik gewoon niks meer zeggen. En ik geef gewoon politiek correcte antwoorden om vooral geen discussie uit te lokken. Want ik krijg zulke gekromde tenen dat de kramp er in schiet en daar een week blijft zitten (want dit geldt natuurlijk helemaal niet alleen voor puppyklasjes he!!).

Gelukkig zijn er wel (bij hoge uitzondering) hondenscholen die zich wel echt verdiepen in voer, ontwormen en enten. Maar feitelijk (heel zwart/wit gezien) vind ik dat een hondenschool lekker bij z'n leest moet blijven. Je geeft les in hondengedrag en niet in voer, ent, wormgedrag. Ik meen het serieus, ik zou willen dat de schoenmakers eens wat vaker op hun eigen leest bleven zitten en hondengedrag op zichzelf is al moeilijk en ingewikkeld genoeg dus laat de rest aub aan andere over!

Maar goed, 1,5 uur trainen Esther: ik vind dat veel en veeeeeel te lang voor zo'n jong ventje als Storm. Ik merk het ook aan Linga. Zij is na 1 uur afgepeigerd en dan MOET ze slapen. Ergo, ik moet haar op trainingsdagen zelfs veel meer eten geven omdat ze anders afvalt! Ik zou dus gewoon eigenwijs zijn en na 1 uur stoppen. Aftaaien. Weglopen. En gewoon zeggen "zooooo, 1 uur is genoeg voor mijn hond, doei".
Door EstherVanPuck
#393679
Helemaal mee eens dat hondenscholen er zijn om training te geven, maar een puppiecursus is er ook om informatie over te dragen naar nieuwe kersverse puppie-eigenaren. Dus krijg je zo'n wormenverhaal... ik heb het nog niet gemaild met juiste info maar ga het vanavond wel doen.

Daarnaast net ook een mail gestuurd naar een bestuurslid van de KC die ik wat beter ken, of ik met Storm over kan stappen naar de clickertraining....... ::)
Door Lizzy
#393681
EstherVanPuck schreef: Helemaal mee eens dat hondenscholen er zijn om training te geven, maar een puppiecursus is er ook om informatie over te dragen naar nieuwe kersverse puppie-eigenaren. Dus krijg je zo'n wormenverhaal... ik heb het nog niet gemaild met juiste info maar ga het vanavond wel doen.

Daarnaast net ook een mail gestuurd naar een bestuurslid van de KC die ik wat beter ken, of ik met Storm over kan stappen naar de clickertraining....... ::)
Nou ja, ze kunnen wel een algemeen praatje houden (hoewel ik ontwormen eerder een praatje vindt dat door een DA gehouden moet worden. Resultaat is helaas alleen hetzelfde ;D. Misschien een lidmaatschapje Barfplaats voor de kersverse puppeneigenaar?), maar ze kunnen beter niet in dit soort details in discussie gaan met mensen. Want op zo'n moment gaan ze er dus vanuit dat jij niet weet waar je over praat en zij het wel weten. En dat blijkt dus keer op keer niet correct.
Door EstherVanPuck
#393683
Lizzy schreef: Nou ja, ze kunnen wel een algemeen praatje houden (hoewel ik ontwormen eerder een praatje vindt dat door een DA gehouden moet worden. Resultaat is helaas alleen hetzelfde ;D. Misschien een lidmaatschapje Barfplaats voor de kersverse puppeneigenaar?), maar ze kunnen beter niet in dit soort details in discussie gaan met mensen. Want op zo'n moment gaan ze er dus vanuit dat jij niet weet waar je over praat en zij het wel weten. En dat blijkt dus keer op keer niet correct.
Kersverse pupeigenaren geloven heilig in de DA en instructeur op de hondenschool. En dan vind ik het jammer dat er geen juiste info wordt gegeven. Kwam natuurlijk ook bij dat ze mij niet echt meer mag en dus volgens mij express tegen me in wilde gaan. Blijkend uit het verhaal dat zij denkt dat een DA niet alle eitjes kan zien in de ontlasting bla bla bla. En dat je dus MOET ontwormen.

Dus krijg je een foute informatiestroom naar de eigenaren... er was zelfs 1 cursist (haar pup was vanaf het begin mega aan de diarree) die haar goldenpup al 8 (ja ACHT) keer heeft ontwormt. Het arme beestje is ongeveer 15 weken.....
Door Erna
#393724
Het probleem is vaak dat je op een gegeven moment met je mond vol tanden staat. Ik tenminste wel omdat ik niet alle info paraat heb in de hersentjes.

Ik weet wel hoe het in elkaar steekt maar op het moment supreme komen ze met zoveel onzin dat je wel heel sterk in je schoenen moet staan om nog een goed antwoord te kunnen geven.

In het geval van wormen zou ik het nog wel kunnen hoor maar er zijn zoveel andere gevallen dat ik even de uitleg niet paraat heb.

Maar tjemig, 8 keer ontwormen en de pup is nog maar 15 weken!!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#393737
Een puppytraining die 1 1/2 uur duurt??? :o :o :o
Jeetje, bij ons duurt die training een half uurtje, hooguit 3 kwartier. We werken dan in kleine groepjes, zodat de cursisten niet lang hoeven te wachten als een oefening één voor één wordt afgewerkt. In dat half uurtje bouwen we dan nog wat speelmomenten in en we sluiten ook weer af met spelen.
1 1/2 uur trainen heeft in mijn ogen absoluut geen zin. Zelfs met een volwassen hond train ik nooit zo lang aan één stuk.
Door Mevroi Kruim
#393738
Irritant is dat he. En idd hou je dan van arremoei maar je mond, anders gaat de hele les op aan gehakketak over wormen, voeding, vaccinatie en andere zaken waar ze ook geen bal verstand van hebben. >:(
Met name op de puppycursus vind ik het zoooo jammer dat er zulke verkeerde voorlichting gegeven wordt! Dat zijn vaak mensen die met een hondje beginnen en van alles aan nieuws en onverwachts tegenkomen en dus zitten te springen om GOEDE raad.

En heel eerlijk gezegd ... 1,5 uur les voor een pup vind ik veel en veel te lang. Voor de volwassen honden is een uur al ruim voldoende, ik merk bij de behendigheid ook elke keer dat ze het na 3 kwartier wel gehad hebben, en niet alleen die ADHD-er van mij maar allemaal. Gelukkig zijn de instructeurs bij onze hondenschool wel toegankelijk voor opmerkingen van cursisten, vooral als je al zo lang meeloopt als ik, dus we passen de parcoursesn en oefeningen gewoon aan.
Maar de puppycursus was een uur, en daarvan ging de helft op aan opvoeden van de baasjes en spelen van de pups. Ze hielden er ook echt rekening mee, na een oefening ff lekker dollen met de hondjes, of gewoon tussendoor een 10 minuten pauze waarin ze konden uitpuffen en de baasjes voorgelicht werden. Dat werkte prima.
Een cursus van 1,5 uur ... ik zou een andere school zoeken.
Door EstherVanPuck
#393834
Kruimel schreef: En heel eerlijk gezegd ... 1,5 uur les voor een pup vind ik veel en veel te lang. Voor de volwassen honden is een uur al ruim voldoende, ik merk bij de behendigheid ook elke keer dat ze het na 3 kwartier wel gehad hebben, en niet alleen die ADHD-er van mij maar allemaal. Gelukkig zijn de instructeurs bij onze hondenschool wel toegankelijk voor opmerkingen van cursisten, vooral als je al zo lang meeloopt als ik, dus we passen de parcoursesn en oefeningen gewoon aan.
Maar de puppycursus was een uur, en daarvan ging de helft op aan opvoeden van de baasjes en spelen van de pups. Ze hielden er ook echt rekening mee, na een oefening ff lekker dollen met de hondjes, of gewoon tussendoor een 10 minuten pauze waarin ze konden uitpuffen en de baasjes voorgelicht werden. Dat werkte prima.
Een cursus van 1,5 uur ... ik zou een andere school zoeken.
De cursus is een uur, maar loopt dus wel eens uit. En ik stopte al met trainen van Storm, toen ze vroeg waarom vertelde ik ook dat hij het zat was. Moest ik hem rust geven en laten liggen.... maar dan gaat ie uit verveling het gras mollen. Op zo'n moment moet je of met hem blijven lopen OF hem op zijn zachte kussentje leggen! Andere hondenschool hoeft niet, het ligt gewoon aan deze instructrice en dat heb ik bij iemand van het bestuur ook al aangegeven. Ik hoop dat die clickertraining mogelijk is. Dat lijkt me veel leuker voor ons.

Maar we dwalen af van het onderwerp......

Ontwormen is gewoon stom als het niet nodig is en veel mensen moeten daar nog van overtuigd worden. En niet die l*lverhalen dat zo'n kuur helemaal geen kwaad kan.... >:(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door