Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3337552
Weird. Dit is in ieder geval geen VacciCheck. Ik vermoed zo maar dat deze test een lab test is (net als Angelique) en dat je alsnog te horen krijgt dat de titer te laag is en je moet vaccineren. Ze schrijven het zelf al "De ziekte van Weil is de enting die jaarlijks wordt gegeven. ( Het oude vaccin beschermde 10 maanden, het nieuwe Lepto 4 vaccin beschermt gelukkig nu 1 jaar, maar jammer genoeg nog niet langer dan dat)". Dus waarom titeren? Ik zou dat deze kliniek wel graag uitgelegd zien hebben.
Gebruikersavatar
Door Thea
#3337559
Het is idd een lab test en kost ook nog eens 80 eu.
En alleen de Weil testen 40 eu. die dus eigenlijk waardeloos is omdat die enting maar 1 j werkt
Maar is volgens jullie de Vaccicheck beter?
Ben ook idd bang dat ze gewoon na de test zeggen je moet toch enten. Ook zeggen ze dat de entingen niet apart te verkrijgen zijn:(

Lees nu ook bij een andere kliniek dat Weil in de cocktail zit :(
Ik vraag dit voor iemand die een pup heeft die met 6 weken is geent.
Nu 16 weken is en dus willen ze 2de enting laten zetten. Bewust niet eerder meer geent omdat ze van mening zijn dat die niet aanslaan.
Lepto 4 willen ze zoiezo niet laten zetten. Maar wat als die gewoon in de cocktail zit.
Klinieken zeggen ook dat ze Vaccicheck pas na de enting van 1 jaar pas doen.
Maar dat kan toch ook eerder?
Door Lizzy
#3337572
Thea schreef:Het is idd een lab test en kost ook nog eens 80 eu.
En alleen de Weil testen 40 eu. die dus eigenlijk waardeloos is omdat die enting maar 1 j werkt
Maar is volgens jullie de Vaccicheck beter?
Nee hoor, dat zeg ik niet. Maar VacciCheck heeft dus geen Lepto titer bepaling. Lepto titer bepaling doe je om te kijken of je hond besmet is met Lepto. Niet om te kijken of een enting (die maar 1 jaar blijft "plakken") nog "plakt".
Ben ook idd bang dat ze gewoon na de test zeggen je moet toch enten. Ook zeggen ze dat de entingen niet apart te verkrijgen zijn:(
Dat schrijven ze niet hoor. Ze schrijven:

Kernvaccinaties voor de hond:
-Hondenziekte of Distemper
-Besmettelijke leverziekte of HCC
-Parvo
-Ziekte van Weil of Leptospirose

De bovenste drie zitten in de ‘cocktail’ enting, die in het ons vaccinatieschema eens per 3 jaar wordt gegeven. ( hiermee enten wij al veel genuanceerder dan sommige andere dierenartsen en proberen wij overvaccinatie zoveel mogelijk te voorkomen). De ziekte van Weil is de enting die jaarlijks wordt gegeven. ( Het oude vaccin beschermde 10 maanden, het nieuwe Lepto 4 vaccin beschermt gelukkig nu 1 jaar, maar jammer genoeg nog niet langer dan dat)

Ik lees daaruit dat je Lepto apart kunt vaccineren.

Goed, verder is alleen Parvo los verkrijgbaar helaas. HCC en Distemper zijn beide niet los verkrijgbaar, alleen in combinatie als DHP (met Parvo erbij dus).
Lees nu ook bij een andere kliniek dat Weil in de cocktail zit :(
Ja, veel dierenartsen enten DHP + L. Maar dat hoef je niet te doen. DHP is los verkrijgbaar (alleen moet de dierenarts wel losse oplosstof gebruiken om de enting in op te lossen - die kunnen ze voor €2,50 extra erbij bestellen, 10 stuks oplosstof. De meeste gebruiken dus Lepto met een standaard oplosstof om de DHP in op te lossen maar dat hoeft dus niet!!!) en Lepto is los verkrijgbaar. Je kunt ook naar een dierenkliniek gaan waar ze niet zo vaag doen met titeren en enten en zelf als doel hebben om zo min mogelijk te vaccineren.
Ik vraag dit voor iemand die een pup heeft die met 6 weken is geent.
Nu 16 weken is en dus willen ze 2de enting laten zetten. Bewust niet eerder meer geent omdat ze van mening zijn dat die niet aanslaan.
Ja, dit gaat dus echt nergens over, sorry. Het is helemaal niet gezegd dat de maternale immuniteit van de pup tot 16 weken blijft "plakken". Dus wat ze moeten doen (in mijn ogen) is titeren om te kijken of de maternale immuniteit of de immuniteit van de enting weg is. Als die weg is, dan enten en dan 2 a 4 weken later opnieuw titeren om te kijken of de enting is aangeslagen. Of met 1 jaar titeren om te kijken hoe de antistoffen ervoor staan.
Lepto 4 willen ze zoiezo niet laten zetten. Maar wat als die gewoon in de cocktail zit.
Nee dus, Lepto 2 en Lepto 4 zijn beide los verkrijgbaar en DHP is ook los verkrijgbaar, alleen moet de dierenarts niet de Lepto enting als oplosstof gebruiken. En daar moet je als eigenaar echt bovenop staan, want dat doen ze dus gerust stiekem. Daarom zeg ik "ga naar een kliniek waar zo min mogelijk vaccineren iets is waar zij zelf echt achter staan". Dan loop je dat soort vervelende risico's allemaal niet (dat ze stiekem Lepto toch gebruiken om DHP in op te lossen).
Klinieken zeggen ook dat ze Vaccicheck pas na de enting van 1 jaar pas doen.
Maar dat kan toch ook eerder?
Ja, die klinieken hebben zich dan niet goed in de materie ingelezen. En geen bijles gehad van NML Health. Jammer. Gemiste kans.
Door Hetty_
#3337581
Lizzy schreef: Dat schrijven ze niet hoor. Ze schrijven:

Kernvaccinaties voor de hond:
-Hondenziekte of Distemper
-Besmettelijke leverziekte of HCC
-Parvo
-Ziekte van Weil of Leptospirose

De bovenste drie zitten in de ‘cocktail’ enting, die in het ons vaccinatieschema eens per 3 jaar wordt gegeven. ( hiermee enten wij al veel genuanceerder dan sommige andere dierenartsen en proberen wij overvaccinatie zoveel mogelijk te voorkomen). De ziekte van Weil is de enting die jaarlijks wordt gegeven. ( Het oude vaccin beschermde 10 maanden, het nieuwe Lepto 4 vaccin beschermt gelukkig nu 1 jaar, maar jammer genoeg nog niet langer dan dat)

Ik lees daaruit dat je Lepto apart kunt vaccineren.
Ze schrijven:
Met de titerbepaling kunnen we per ziekte zien of het noodzakelijk is om te vaccineren. Maar op dit moment hebben we nog niet tegen alle ziektes een los vaccin. We kunnen dus niet zelf een cocktail samenstellen precies naar aanleiding van wat uw huisdier nodig heeft.

De mogelijkheden die we hebben zijn:

-Ziektevan Weil/ Parvo combinatie

-Distemper en Parvo combinatie

-Distemper, HCC en Parvo
Ik lees hieruit dat ze Lepto niet apart kunnen (of willen) vaccineren ;)
Door Lizzy
#3337594
Hetty_ schreef:Ze schrijven:



Ik lees hieruit dat ze Lepto niet apart kunnen (of willen) vaccineren ;)
Whaaaaaaaaaaaaaaaa, je hebt gelijk!

Ik zeg "WEGWEZEN HIER". Sorry hoor, maar dit is gewoon crap.
Door Lizzy
#3337618
Hetty_ schreef:St$rkliniek ::)
Ja precies ::)

Fijn hoor, dat je tegenwoordig kunt kiezen uit St$r-klinieken of AniC$ra-klinieken. Het draait daar allemaal om 1 ding. De g$zondheid van uw hond of kat ::)
Gebruikersavatar
Door Thea
#3337671
Lizzy schreef:Whaaaaaaaaaaaaaaaa, je hebt gelijk!

Ik zeg "WEGWEZEN HIER". Sorry hoor, maar dit is gewoon crap.
Heb andere kliniek gebeld. Die zeggen zonder Lepto kan er niet geent worden.
Ik zeg er is een oplosstof te krijgen zodat Lepto er niet bij hoeft. Zeg ze ja dan moet u een hele doos afnemen voor alleen uw hond dat kost erg veel.
Ik zeg laat maar zoek een andere :(
Deze 2 DA s worden het dus niet hihi
Door Hetty_
#3337677
Sterkliniek schreef:
Onze filosofie is zoveel mogelijk bescherming en zo min mogelijk overvaccinatie
Maar als je ieder jaar Weil laat enten dan ben je dus verplicht ook tegen Parvo te laten enten wat 3 jaar geldig is. :-X :-X :-X

Fijne jongens daar... >:(

Ik zou zeggen heel gauw wegwezen.
Door Siberienne
#3337682
Thea schreef:Heb andere kliniek gebeld. Die zeggen zonder Lepto kan er niet geent worden.
Ik zeg er is een oplosstof te krijgen zodat Lepto er niet bij hoeft. Zeg ze ja dan moet u een hele doos afnemen voor alleen uw hond dat kost erg veel.
Ik zeg laat maar zoek een andere :(
Deze 2 DA s worden het dus niet hihi

Ik vraag me af of dit wel mag. Zou interessant zijn als iemand een klacht indiende bij de orde voor dierenartsen. Want je wordt nu gedwongen vaker te enten als noodzakelijk. Ik vind het iig slechte klantenservice. Leuke onderwerpje voor Radar oid ...
Door Lizzy
#3337696
Ja echt, ook hier de pleiterik maken :-X . Geen idee of het mag. Volgens mij is er niemand die er op toe ziet of zich er uberhaupt druk over maakt maar je vraagt je af of zo'n praktijk het beste met je hond voor kan hebben :-X
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door