Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3335458
Nou ja, waar nooit iemand loopt -mens of dier- kunnen ook geen teken zitten toch?
Honden behoren volgens mij tegenwoordig ook tot de grote verspreiders. Als een hond ergens een volgezogen teek verliest zitten daar na verloop van tijd weer allemaal nieuwe teekjes. Want die volgezogen teek loopt echt niet ver meer met haar dikke buik.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3335459
pike schreef:Nou ja, waar nooit iemand loopt -mens of dier- kunnen ook geen teken zitten toch?
Honden behoren volgens mij tegenwoordig ook tot de grote verspreiders. Als een hond ergens een volgezogen teek verliest zitten daar na verloop van tijd weer allemaal nieuwe teekjes. Want die volgezogen teek loopt echt niet ver meer met haar dikke buik.
Wat heb je dat leuk omschreven. :)

Ik had het gewoon niet verwacht op die plek, maar met jouw uitleg lijkt het wel weer logisch. ;)
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3347465
Ik zat me af te vragen... We mopperen allemaal als er teken zijn, maar niet als er -praktisch- géén teken zijn :???:
Tot die vraag kom ik, omdat ik vanmorgen dan toevallig weer 3 op Raff, 3 op Kruimel en 1 op Spoiler vond (lopend), maar al zeker een week kwamen ze alledrie tekenvrij uit het bos! Nou zou het kunnen dat de bescherming die ik ze toedien, afdoende is. Zo hoog acht ik geen enkel middeltje echter :biggrin2: dus vroeg me af: Zijn er meer mensen die dit opvalt? Of het kunnen beamen nu ze dit lezen? Weet iemand misschien waarom die invasie/explosie ineens over is? Het is warm genoeg, dus zou het mss zélfs voor de teken te warm zijn?
:-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

(of heb ik er zoveel naar de betere wereld geholpen, dat er geen voortplanting meer zou zijn... (ssstt... hoop doet leven :biggrin2: ::) )
Door Lizzy
#3347479
Teken schijnen van vocht te houden.... Dus ik heb er momenteel af en toe een. Helaas lag er van de week weer een volgezogen model op de grond :-X . Maar ik pluk niet dagelijks meerdere teken per hond af nee. Dat was in het voorjaar wel.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3347484
Lizzy schreef:Teken schijnen van vocht te houden.... Dus ik heb er momenteel af en toe een. Helaas lag er van de week weer een volgezogen model op de grond :-X . Maar ik pluk niet dagelijks meerdere teken per hond af nee. Dat was in het voorjaar wel.
Oke, dus dan zou idd de droogte de oorzaak zijn. Dat klinkt aannemelijker dan dat mijn hondjes goed genoeg beschermd zouden zijn.
Maar wel fijn dat het nu minder is. Bosbrand weer minder fijn, dus als er dan gekozen moet worden... :-[ Oke, ik pluk wel :-\ Doe maar een buitje :biggrin2:
Enne... Geen rozijnen eten in bed (kan mss beter in topic 'tip vd dag' :biggrin2: Je schrikt je rot als je bed verschoont en ineens iets (onder dekbed!) ziet liggen... :o waarbij je, als je honden op bed slapen, direct aan één ding denkt: OMG!! Als dat ding ónder dekbedhoes ligt (waar geen hond ligt maar alleen ikke :cool: ), dan kan die alleen maar zo dik en rond zijn als er bloed in zit... MIJN bloed dus :o :o :o
Gelukkig bleek het een gerimpelde druif ;D
Door Lizzy
#3347493
Dwarreltje schreef:Oke, dus dan zou idd de droogte de oorzaak zijn. Dat klinkt aannemelijker dan dat mijn hondjes goed genoeg beschermd zouden zijn.
Maar wel fijn dat het nu minder is. Bosbrand weer minder fijn, dus als er dan gekozen moet worden... :-[ Oke, ik pluk wel :-\ Doe maar een buitje :biggrin2:
Enne... Geen rozijnen eten in bed (kan mss beter in topic 'tip vd dag' :biggrin2: Je schrikt je rot als je bed verschoont en ineens iets (onder dekbed!) ziet liggen... :o waarbij je, als je honden op bed slapen, direct aan één ding denkt: OMG!! Als dat ding ónder dekbedhoes ligt (waar geen hond ligt maar alleen ikke :cool: ), dan kan die alleen maar zo dik en rond zijn als er bloed in zit... MIJN bloed dus :o :o :o
Gelukkig bleek het een gerimpelde druif ;D
Nou ja, dat is wat ik denk he, maar zeker weten doe ik het ook niet! Maar ik las laatst dus wel dat teken van vochtig gras houden bijvoorbeeld. Nah, weinig vochtig gras :-X . Bosbranden zijn nu inderdaad echt een reëel gevaar :-X

Ohhhwww, wat goor weer ;D :-X :-X ;D ;D ;D :o :o :o :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :-X :-X
Door Janie2
#3347494
Yep, het is te droog.
Teken verdrogen helemaal. Dus die zullen nu ver weg kruipen, onder humus/bladeren, tussen dik struikgewas onder de schaduw of bij water etc om zichzelf te beschermen.

Als je een dikke teek een week in een plastic zakje hebt is de teek daarna plat(ter) en gerimpeld.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3347576
Janie2 schreef:Yep, het is te droog.
Teken verdrogen helemaal. Dus die zullen nu ver weg kruipen, onder humus/bladeren, tussen dik struikgewas onder de schaduw of bij water etc om zichzelf te beschermen.

Als je een dikke teek een week in een plastic zakje hebt is de teek daarna plat(ter) en gerimpeld.
Weer wat geleerd... Ik dacht altijd dat hoe warmer, hoe meer last van teken... ::) Dus vochtige warmte hebben ze het liefst :-X
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3347626
Oh, wat fijn :)
En ik dacht nog wel dat mijn zelfgemaakte spray fantastisch werkt, want op die keer na dat ik het vergeten ben (3 of 4 weken terug) geen/nauwelijks teken gezien XD
En (klopt af) dit jaar ook nog niet gebeten. Ik bladerde laatst door mijn telefoonagenda en vorig jaar had ik er wel 1á2 per maand, dit jaar dus nog niets..
Ik hoop dat ze nu allemaal de hongersdood sterven zodat hun aantal volgend jaar ook minder is :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door